op voeding letten voordat je zwanger bent

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tine1978, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyWish

BabyWish Lid

31 mei 2010
    15
    0
    0
    Annanas eet ik eigenlijk toch al nooit. En over de BBQ hoef ik me eigenlijk niet druk te maken. Ik eet vegetarisch dus... Alcohol neem ik alleen als ik ongi ben, maar ook dan bijna nooit meer.

2. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Volgens mij gaat het niet via de handen, maar via de slijmvliezen (dus als je het binnen zou krijgen).

Als je het ooit gehad hebt, krijg je het niet meer (dat is dan wel weer een troost ;)).

Misschien wel boeiend ook, voor dit topic:

Is toxoplasmose nou echt zo gevaarlijk als je zwanger bent?

Als je zwanger bent word je altijd gewaarschuwd voor het risico van toxoplasmose. Dit is een ziekte die wordt veroorzaakt door een parasiet die voorkomt bij dieren. Je kunt besmet worden door het eten van rauw vlees of via de ontlasting van katten. Daarom wordt aangeraden om tijdens je zwangerschap niet de kattenbak te verschonen, alleen met handschoenen aan in de tuin te werken en de zandbak af te dekken. Ook het eten van (half)rauw vlees, zoals rosbief of filet americain wordt ontraden.Verder is het advies om bij het koken verschillend keukengerei te gebruiken voor rauw en gaar vlees, groenten goed schoon te maken en tussendoor je handen te wassen.

Er is overigens echt genoeg over te vinden op internet! Maar laat je niet al te gek maken hoor, volgens mij is de kans erop best klein! Een beetje rauw vlees kan af en toe echt wel. Als je toch twijfelt, kun je je makkelijk even laten testen bij de HA d.m.v. bloedprikken.

Deel Deze Pagina