Hallo allemaal, Mijn man en ik zijn momenteel niet bezig met een tweede, hoewel ik dat dolgraag zou willen. Precies een week voor mijn eisprong hebben we seks zonder voorbehoudsmiddelen gehad. Is het dan nog mogelijk om zwanger te raken? Ik lees op internet zoveel verschillende verhalen: - na 2 dagen zijn de zaadcellen dood - in gunstige omstandigheden leven zaadcellen maximaal 7 dagen - zaadcellen kunnen leven van 7-10 dagen Jeetje, wat is het nou? Ik houd er natuurlijk rekening mee dat ik niet zwanger ben, maar ik was nou toch wel benieuwd naar jullie ervaringen. Hoewel jullie vast vaker rond de eisprong seks hebbend dan ik .
het kan natuurlijk wel maar dan zou het wel heel bijzonder zijn.ik heb het wel eens vaker gehoord, maar ik denk dat je er van uit moet gaan dat je niet zwanger bent. maar ik denk altijd de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet meid. liefs
Met een dag of 3/4 houdt het toch echt wel op met die zaadcellen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. 7 is echt lang, maar misschien bij de 1 op miljoen...? Hoop houden mag altijd, maar ik vrees dat dat niet echt reeel is (als je zeker bent van je eisprong-dag). 7-10 dagen? Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar dat moet dan echt alien-zaad zijn! Onmogelijk.
gewoon wat meer sexen meid (is toch ook het leukste van het hele beginnen aan een tweede niet ) maarja je weet natuurlijk maar nooit he. je hebt onveilig sex gehad, het kan dat de eisprong eerder is en dan de zaadcellen wat langer leven dus gewoon hopen meid, wie weet!
Haha, alienzaad. Nou dat hoop ik toch maar niet! Prima, dan ga ik ervan uit gewoon niet zwanger te zijn. Bedankt voor de antwoorden!
Hoe heb je je eisprong vastgesteld? Kan natuurlijk zijn dat die eerder was en het zaad een dag of 2-3 leefde. Dan kan het elkaar wel getroffen hebben. Maar als je echt nog een ovu-test hebt gedaan dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk! Wij werken met een donor (zijn lesbisch)en we gaan er altijd vanuit dat 'vers' sperma 2 dagen moet kunnen overleven, met een maximum van drie. Dat is ook wat gynaecologen zeggen.
Ik doe aan temperaturen (via een computertje) en ik merk het vaak ook aan mijn afscheiding. Dat laatste had ik deze maand niet heel erg, dus het zou best wat eerder (of later) kunnen zijn geweest. Ik moet zeggen (we hadden de woensdag seks), dat ik die maandag daarop wel wat steken voelde en meestal voel ik die tijdens mijn eisprong. Het computertje gaf echter de woensdag aan als eisprong. Twee dagen? Dat is idd niet zo lang. Maar is dat binnen of buiten het lichaam? Want buiten het lichaam leeft het sowieso veel korter toch? Bedankt hoor!
Buiten het lichaam sterft het (in kleine hoeveelheden) vrijwel meteen omdat sperma niet tegen zuurstof kan. In grote hoeveelheden leeft het wat langer. (overigens ook zo in water, kunnen de zwemmers ook niet tegen) Maar volgens mij verschilt het per man hoelang het blijft leven.