Wow Sinja! 3 A-tjes! En dat nu het langen wachten...... Ik heb me vergist, heb geen gonal-f maar puregon. Moet 150 spuiten. Voel je echt helemaal niets van van die spuiten. Dat is bij de orgalutan wel anders. Niet heel pijnlijk maar wel gevoelig.....Vanavond verjaardag. Maar vroeg naar huis want morgen om 8 uur bloed prikken......
Veel plezier vanavond! Ik heb bij de eerste 2 pogingen ook puregon gehad, vond dat echt heel fijn/goed te doen. Vooral in vergelijking met de irri deca naalden!
Vanmorgen weer fm gehad. Follikels zijn gegroeid maar nog niet groot genoeg. Waarschijnlijk zijn ze morgen groot genoeg om aan te melden voor punctie! Dus morgen weer om 8 uur in het ziekenhuis zijn.....
Spannend! Woensdag misschien al de punctie? Wat gaat dat supersnel! Hoeveel spuiten heb je tot nu toe gehad? Succes meis! Hopeljk zijn ze morgen groot genoeg!!!
Djuuzie, dat gaat inderdaad echt snel! Zo fijn dat je maar een korte behandeling hebt! Sinja, wat een super score!!!!!! Een cryobehandeling is heel erg relaxed vergeleken met een gewone behandeling. Je slikt vanaf de eerste dag van je menstruatie 2x per dag een tabletje. Op de 13e cyclusdag wordt gekeken of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is. Dan begin je aan de Utrogestan en 2 dagen later terugplaatsing. Dus die behandeling is maar 15 dagen! Nadeel is wel (maar dat neem je dan graag voor lief) dat je door moet gaan met beide medicijnen tot de 12e week van de zwangerschap. Maar laten we hopen dat de ingevroren embryo helemaal niet nodig gaat zijn!
Ik ben weer thuis van de fm! folikkels zijn weer mooi gegroeid. Maar er zitten nog wel wat kleintjes. Afhankelijk van mijn bloedwaarde hoor ik rond een uur of twaalf of ik nog een dag moet spuiten of niet. Dus woensdag of donderdag de puctie. Arst adviseerder rust en veel te drinken. Dat ga ik dan ook maar doen. Heb me weer volledig ziek gemeld. Nu wachten tot 12 uur en dan hoor ik meer!
Sinja; Wow 3 A'tjes!!!! Wat een super score zeg. En dus 2 teruggeplaatst, spannend meid! Hopelijk over 2 weken heeeeel goed nieuws. Djuuzie; misschien woensdag of donderdag dus de punctie. Dat gaat echt snel zo zeg!! Mag ik vragen waarom je nu veel moet rusten? Heb je dat vaker gehad? En is dat bij meer mensen zo? Ik zit er namelijk niet op te wachten om me ziek te moeten melden (jij natuurlijk ook niet). Maar als het moet dan moet het natuurlijk. Hier; Vanavond de eerste spuit zetten. Ik ga dat om 19.00 uur doen dan ben ik bijna altijd thuis. Als ik een late dienst heb moet ik het op het werk doen. Dat kan misschien vanavond al zo zijn. Ik heb een bereikbare dienst dus straks even bellen of ik moet komen.
De punctie wordt donderdag! Alles mag nog een dagje extra doorgroeien. Nieke, De arts had mij zien lopen en zag aan me dat elke stap pijn doet. Ook zit er wat vocht in de buikholte. En heb behoorlijk veel eitjes (21+). Je moet je voorstellen dat er meer dan twintig balletjes in je eierstok zitten van c.a.1,5 a 2 cm. Het zal denk ik daarom wel zijn. Maar ik kan ook echt einig. Alles doet me pijn. Bukken, zitten, staan, lopen, tillen en ga zo maar door. Maar jij vanavond je eerste spuit. Spannend hoor! Begin je met decapeptyl?
Succes Nienke met je eerste spuit!! En Es dat klinkt idd wel relaxte! Maar hopelijk is t iet nodig idd Djuuzie hoe was je bloedwaarde? En wanneer is de punctie? Herkenbaar trouwens, ik moest ook veel rusten en drinken. Mijn hormoonwaarde in het bloed was ook iedere poging redelijk hoog. Ben vorige week 1 week (hoefde maar 2 dagen) thuis geweest en vandaag weer begonnen. Met de tp vrijdag zagen ze dat mijn eierstokken nog heel groot en vol vocht zaten. Moet er dus goed op letten! Krijgen jullie de uren dat jullie naar t ziekenhuis moeten voor een fm trouwens vergoedt of moeten jullie daar vakantie uren voor gebruiken? Ik dus vakantie uren.. Mijn baas vind t geen ziekte ofzo.baal daar wel van, collega's gaan ook naar fysio enzo en dat wordt wel vergoedt... Succes meiden! Vind t hier wel heel spannend worden! En moeten nog zoooo lang! pas 3 dagen voorbij...
Sinja, mijn bloedwaarde was 5000. Maar moet zeggen dat ik geen idee heb van wat. Donderdag heb ik de punctie. Weet alleen nog niet hoe laat. Hoor ik morgen. Bij mij op het werk gaat het allemaal niet zo moeijlijk. Maar moet zeggen dat ik pas 1x fm/ziekenhuisbezoek onder werktijd heb moeten gaan. En ik kan dan gewoon wat langer door werken. Ik het de vorige keer in overleg 50-50 gedaan en gewoon wat uren ingehaald na de tijd.
Zelf weet ik ook niet precies wat de waardes zijn... maar de 19e was dit 3000 en de 21e was het 8000.. dat was echt een punctiewaardige score... ga even terug lezen.. owja.. es en djuuzie, ik ga jullie nog pendelen, maar ben afgelopen weekend ziek geweest, en werk vanaf maandag 4 dagen non stop(lijkt wel)... zal proberen voor het weekend nog te doen.
De punctie is donderdag om 9.30 uur! T wordt weer spannend nu........... Ik heb een papier meegekregen waarom de info van de vorige keer en deze keer op staat. Had vorige keer 12 folikkels groter dan 10 mm en nu 20. en heb er nog 4 kleiner dan 10mm. Meer folikkels dus dan de vorige keer. Deze keer ook gezorgd dat manlief niet te lang geleden een zaadlozing gehad heeft. Vorige keer had er te veel tijd tussen gezeten nu netjes 3 dagen Inmiddels weet ik ook wat er nu gemeten werd in mijn bloed. Dat is de oestradiol. Oestradiol is het vrouwelijk geslachts hormoon. Deze zorgt voor de eisprong en bereid het baarmoederslijmvlies voor op een eventuele innesteling. Dit mag maximaal 15000 zijn en was bij mij bij de laatste meting 5870. Leuk dat je nog wil pendelen Marjolein. Maar doe het wanneer het jou uit komt meis. Het heeft geen haast. Aan jezelf denken is belangrijker....... Weer opgeknapt?
Hoi meiden, Djuuzie, hoe ging de punctie vandaag? Hopelijk viel het mee en was het resultaat goed? Nieke, hoe ging de eerste spuit? Sinja, wat duurt wachten lang he! Als jij mag testen, begin ik met mijn eerste spuit! Marjolein, doe rustig aan met het pendelen. Heeft helemaal geen haast hoor! Gisteren hebben we gesprek gehad in het ziekenhuis. Ze willen een 4e keer met ons door, omdat we een duidelijke aanwijsbare reden hebben dat spontane zwangerschap niet lukt: de "mannelijke factor" zoals ze dat mooi zeiden. Dus dat is wel een geruststelling. Dit keer ga ik weer minder spuiten, zodat ik hopelijk nu minder eiblaasjes aanmaak, geen overstimulatie krijg en daardoor betere kwaliteit eicellen aflever en gezonder ben bij de terugplaatsing. Ik ben de 1e behandeling gestart met 150 EH Puregon, 2e behandeling 125 EH Puregon (waarop ik nog heftiger reageerde) en nu ga ik 100 EH spuiten en roepen ze mij eerder op voor de follikelmeting.
Zo, de punctie zit er weer op en ben weer behoorlijk bij mijn positieven. Maar wat is het me tegen gevallen! Iedere folikkel die ze aan prikte deed pijn. Er is zelfs extra pijnmedicatie gespoten en de pijn kwam daar zelfs nog doorheen. Na de hand ook meteen paracetamol moeten slikken. Daarvan zakte het een beetje weg maar ben zeker niet pijn vrij en heb ook de volgende twee al naar binnen gewerkt. Ik totaal zijn er 24 folikkels aangeprikt en er zijn 22 eitjes uit gekomen. Dus behoorlijk veel. Moet nu ook veel drinken en de komende weken rustig aan doen. Zaterdag hoor ik hoe veel er bevrucht zijn en hoe laat de terug plaatsing is zondag. Het is nu weer tijd om te gaan liggen, zal binnenkort uitgebreider reageren! Liefs, Djuuzie
Doe maar lekker rustig aan Djuuzie, dat heb je verdiend! 22 eitjes is heel veel! Hopelijk worden er veel goed bevrucht!
De arts heeft al gebeld! Van de 22 gevonden eitjes waren er 19 geschikt voor ICSI. Deze hebben ze geinjecteerd met zaad en daarvan zijn er 17 "gelukt". Twaalf zijn zich gaan delen. Morgen om 12.15 uur moet ik met volle blaas in het ziekenhuis zijn. We hebben gekozen voor bij een A 1 terug te plaatsen en bij mindere kwaliteit 2. De kwaliteit horen we morgenbij de TP. Arts belde nog wel terug. Om te vragen wat we wilde bij de tp. Ik hoop dat dat goed nieuws is dat er een kans op A tussen zit!
Mooie score Djuuzie! Daar zal toch zeker wel een A-tje bij zitten? Je kunt voordat je de TP hebt ook in je digidossier kijken. Dan zie je de foto van de embryo die ze gaan terugplaatsen en de kwaliteit ervan. Of heb je je niet aangemeld daarvoor?
Es, er moet gewoon een A-tje tussen zitten! Ik kan niet in het digidossier. Ik heb dat niet. Komt omdat ik alleen punctie en tp in Nijmegen heb en verder alles gewoon in het ziekenhuis in Ede.
Precies! Er MOET gewoon een A-tje tussen zitten en jouw pendel MOET gewoon uitkomen! Ik duim voor je! Kom je morgen vertellen hoe het was?