Op wachtlijst IVF Nijmegen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marleentje26, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

#21 jopa1000, 24 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2011
    Volgende week zullen we meer weten. Ik ben benieuwd of dat wij in de tussentijd nog IUI zullen krijgen, klussen doen we zelf wel nog de afgelopen tijd, wie weet krijgen we weer een spontaan wonder!

Ook wij willen de embryo's laten invriezen, toch weer een extra kans.
    Echter hebben wij in de andere kliniek een poging tot icsi gedaan (met gonal-f en deca) maar doordat de follikels na 3 weken stimuleren nog niet voldoende wilden groeien is die poging gestaakt.

qua follikels had ik er genoeg klaarliggen maar ze wilden niet groeien tot de minimale grootte. Het baarmoederslijmvlies daarentegen wel, die was op een gegeven moment te dik geworden.

Ik ben benieuwd welke medicatie / schema wij zullen gaan krijgen.....

Weet jij al marleen welk schema/medicatie je zult krijgen?

Fijne avond!

Groetjes Jopa1000

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    jopa: nee daar hebben we nog niets over gehoord! Zal denk ik in de bijeenkomst zijn. We hebben verder geen afspraak meer staan bij de gyn. Dus kunnen na bijeenkomst met prikinstructies direct starten gaf de gyn aan. Spannend.

Dus jij hebt al een beetje ervaren wat ICSI is. Hoe heb je dat beleeft? Waar zijn jullie hiervoor onder behandeling geweest?

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo dames,

Leuk dat jullie ook in nijmegen onder behandeling zijn/gaan! Wij zitten middenin onze 1e ICSI voor een 2e kindje. Hebben voor onze 1e dochter ook 2 ICSI pogingen in Nijmegen gedaan! :)
    Hier alleen maar positieve ervaringen! :)

Liefs Sinja

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Oja over de digipoli, is echt superfijn!
    Hiervoor heb je wel je digid code nodig!

Je kan inloggen met je digid via: www.mijnzorgnet.nl
    Vervolgens moet je de community van de digitale poli nijmegen kiezen. En dan kun je je lidmaatschap aanvragen dmv je radboud registratienummer. Je zult dan (na een paar dagen/weken) via de webmaster toegang krijgen!

5. jopa1000

Hoi hoi,
    Ja al een beetje kennisgemaakt. Het ging echter allemaal zo snel (weinig informatie en slechte communicatie tussen de verschillende gynaecologen) waardoor wij het gevoel hadden dat ze maar wat probeerden. Ook weinig begeleiding bij het spuiten en geen eenduidig protocol. Het was maar net welke gyn je trof. Daarnaast zeer lange wachttijden, soms voor een follikelmeting anderhalf uur wachten....

Het spuiten ging goed, weinig bijwerkingen (nou ja volgens mijn man zeer hormonaal en snel op de kast hihi) Hoop volgend keer tot terugplaatsing te komen..... de gyn had het al over andere medicatie.

Trouwens nog een vraagje, ik heb helaas een klein beetje last van overgewicht. (wel beneden bmi 30, dus ze gaan wel behandelen) maar de gyn heeft hier dus wel iets over gezegd.... Hebben jullie hier ervaring mee? Blijven ze nu continue iets roepen hierover. Voelde mij een beetje opgelaten hierbij tijdens het gesprek. We zetten door hoor, maar blijft toch een gevoelig onderwerp.

Wij hebben gelopen bij het geertgen, is echt persoonlijk hoor maar ik kreeg geen warm gevoel meer bij het geertgen. Vandaar de overstap naar het Radboud. Wij houden veel van rust en informatie. (al kan dit voor anderen anders zijn....die willen zo snel mogelijk, ook dit begrijp ik!:))

Daarnaast is het Radboud naast de deur zowat!

Sinja, fijn jouw informatie. Ga na het gesprek maar is aanmelden bij de digi poli. En nog meer positieve verhalen, die hoor ik graag:)

Groetjes jopa

6. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    Sinja: spannend dus voor jullie!!
    Hoe heb je het tot nu toe ervaren de ICSI? En kun je misschien wat meer over de bijeenkomst vertellen die je in het begin krijgt met 6 paren?

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Jopa hopelijk dat het nu beter gaat groeien en dat je een punctie en terugplaatsing kan krijgen!

Marleentje, heb dit net even van de digipoli afgehaald:
    Gezamenlijke afspraak (GA)
    Indien u aan de beurt bent voor de behandeling, krijgt u een afspraak voor het gezamenlijke pre-IVF spreekuur per post thuis gestuurd. Dit is een afspraak met twee IVF verpleegkundigen voor een spuitinstructie en een rondleiding, samen met zes andere paren.

Wij hebben deze afspraak inmiddels 2x gehad. Je krijgt dus een rondleiding waar ze de punctiekamer en rustkamer enzo laten zien. En vervolgens ga je in een vergaderkamer zitten met alle medicatie voor je. En dan gaan ze stap voor stap de behandeling doornemen. Ook mag je dan 1x met behulp van een verpleegkundige oefenen om jezelf te prikken, alleen de gonal f. of puregon dus een supermakkelijke naald. En na zo'n 2 uur is het weer klaar :)

Ik vond de eerste 2 behandelingen best pittig. Vooral toen ik er op terugkeek. Het ging bij ons ook niet zoals verwacht (dreigende overstimulatie, veel kapotte eicellen opeens na punctie, na 1e punctie in eerste instantie geen zaad gevonden bij Sinjaman) maar vind het dit keer zó meevallen! We hebben nu natuurlijk ook al een kindje en dat maakt het allemaal zó waard! Nu hopen dat het nog een keertje gaat lukken! Spuiten valt tot nu toe ook mee. Beetje last van hoofdpijn en voel me iedere dag alsof ik met het verkeerde been uit bed ben gestapt ;) maar als dat het ergste is ;) Weet dat de moeilijkste periode nog gaat komen, dit steld nog niets voor. De punctie-periode en wachtweken zijn wel heel slopend. Maar ach, we weten waarvoor we dit doen ;):D

Ze hebben helaas nu wel een wachtlijst van zo'n 3 maanden voordat je opgeroepen wordt voor de gezamelijk afspraak (stond vd week ook op de digipoli)

Denk overigens dat je je nu best al opd e digipoli kan aanmelden hoor! Als je al bekend bent in het radboud! Oja, en als je er weer bent je id of paspoort meenemen en laten zien aan de balie onder in de wachtkamer. Dan koppelen ze je bsn nr. aan je radboud nr. en als je dan voor icsi gaat kun je je medische gegevens inzien :) (en een foto van je teruggeplaatste embryo :D)

Wij laten er ook altijd 2 terugplaatsen, in het radboud mag je zelf kiezen hoewel ze wel bij A kwaliteit 1 adviseren en bij B/C kwaliteit 2.

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    sinja: dank je voor alle info!!
    Heb me meteen aangemeld op de digi poli! Ben benieuwd! Altijd handig om meer info te krijgen! EN inderdaad de gyn vertelde al dat er een wachtlijst zou zijn. Maar we ze heeft er ons al in september opgezet en kon ons wel garanderen dat we in januari aan de beurt waren! Dus dat is wel prettig.

Jopa: ik hoop dat de begeleiding in het radboud dan beter is! Maar dat geloof ik ook wel als ik zie hoe we tot nu toe zijn behandeld! En ook tijdens onze eerste spontane zw die eindigde in een mk. Was echt zo netjes hoe we toen behandeld zijn!

9. jopa1000

Goedemorgen,

Ik heb mij ook aangemeld bij de digitale ivf poli, dank voor alle info Sinja.

Marleentje, ik denk zeker dat we nu op de goede plek zitten. Als wij pas in januari gaan starten heb ik mooi nog even de tijd om er nog wat kilo's eraf te krijgen.

Ben benieuwd wanneer we iets terug horen van de beheerder op de digitale ivf forum.

Fijne dag!

Groetjes jopa

10. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    jopa: hier ook al druk met afvallen... Was ook een vereiste voor de behandelingen maar ben nu vanaf 9 juli 28 kilo kwijt alles wat er nu nog afgaat is meegenomen... Maar ben voldoende kwijt voor de behandelingen.

Vanmorgen al post van het radboud met extra info over IVf/ICSI en de digitale poli info. Daarnaast staan we vanaf 29-09-2011 op de wachtlijst.

11. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hee meiden, ik ga ook ICSI starten in Nijmegen maar ik hoop dat wij niet op de wachtlijst terecht komen. Onze uroloog zei nl. dat als er zaad gevonden zou worden (met TESE) we ook meteen door konden gaan. Ik moet 1-11 voor een gesprek en ik word rond die tijd ook ongesteld. Zou het dan mogelijk zijn dat ik meteen start of is het logisch dat ik nog een maandje moet wachten????

12. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    over digitale poli: ik zag dat je moet inloggen met je DigiD maar die hele DigiD is toch niet meer betrouwbaar (was recent in het nieuws)????

13. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    He, ik wil ook wel meeschrijven, wij krijgen ook ICSI in Nijmegen.

14. jopa1000

@Marleen, jeetje wat knap, petje af voor de kilo's. Ik ben de afgelopen jaar ook 30 kilo afgevallen. Voelt goed he?
    Fijn dat je al meer info hebt van het Radboud.
    Is jouw goedkeuring ook al binnen? Hoe heet jij op mijnzorgnet? Als het goed is staan wij ook op de wachtlijst, volgende week horen we meer!

@Nana1980, welkom! ook voor jou spannend! Over digiD, idd er was laatst iets in het nieuws maar dat is weer helemaal goed, staat ook op de digi-poli. Ik heb de gok genomen. Hoop dat je snel mag starten. Hoe staat je man tegen de TESE? Lijkt mij heel ingrijpend! Succes

@Marjolijn1984, ook welkom. Leuk dat je mee komt kletsen. Waar sta jij precies in het proces? Weet je al wanneer je gaat beginnen met ICSI? En wat een leuke banner!

Fijne middag, groetjes jopa1000 (ook mijn naam op de digi-poli)

15. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hehe, dank, zag hem laatst bij iemand anders hier op het forum. Moest hem meteen jatten, maar hij klopt niet helemaal. Aantal zwangerschaps en ovulatietesten is minder, maar dat kon je niet makkelijk aanpassen. We weten nog niet precies wanneer we beginnen, 8 november hebben we een infoavond met prikinstructie -in Ede- En de assistent had het erover dat het afwachten is of we nog net dit jaar meedoen, of begin volgend jaar. Vind het wel spannend. Hoe is dit bij jou (jullie) waar staan jullie, en waarom gaan jullie voor deze stap?. Bij ons licht het aan manlief, veel ste weinig goede zwemmertjes.

16. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Lees al dat het bij meerdere mensen aan een verminderde zaadkwaliteit ligt.

17. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik ben inmiddels bezig met mijn 2e ICSI behandeling in het Radboud. Zeer goede ervaringen gehad tijdens de 1e ICSI, ondanks dat deze niet gelukt is.

Bij ons is het allemaal heel snel gegaan, zonder wachtlijsten. We zaten in maart bij de huisarts en zijn nu al met de 2e behandeling gestart.

Gezamenlijke afspraak was fijn en helder. Goede uitleg gekregen. Het is normaal gesproken met 6 paren. Wij waren maar met 1 ander paar, dus met z´n vieren in totaal.

Ik ben blij te lezen dat iemand bij de 2e ICSI toch zwanger is geraakt. Ik merk zelf dat mijn vertrouwen soms zo daalt. We hadden een A-kwaliteit en toch is het niet gelukt. We gaan nu waarschijnlijk voor 2 embryo's.

18. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Hallo!

In het begin heb ik eens gereageerd in dit toppic en het even gelaten voor wat het was. Ik zit nu in de verschrikkelijke wachtweken. Ik heb afgelopen vrijdag punctie gehad en maandag de terugplaatsing. Ik zit net als marjolein in het ziekenhuis in ede. En voor de punctie en tp naar Nijmegen.
    Ik zelf heb de stimulatie met Elonva gedaan. En ik ben er erg tevreden over. In Nijmegen werken ze niet met dit middel maar in ede wel. Vragen mbt de punctie en tp in Nijmegen (of de rest in Ede) zijn welkom!

Greetzzzzz Djuuzie

19. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Wat leuk dat je ook in Ede zit Djuuzie. Welke IA heb jij?(neem aan dat jij ook een IA hebt) En wanneer ga je testen? Spannend hoor.

Heb jij tijdens de infoavond ook echt al moeten proefprikken, of is dat echt de eerste dag dat het van start gaat?

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Je prikt dan echt al een keer in je vel :) Alleen spuit je dan niets in. Er zit dan gewoon water in die spuiten.

Deel Deze Pagina