Op wachtlijst IVF Nijmegen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marleentje26, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Marjolein; een hele dikke knuffel voor jou!! Een baaldag mag zeker!Hopelijk hoef je toch geen 2 of zelfs 3 maanden te wachten op een volgende behandeling.

Djuuzie; Wow 0,8kg aangekomen in 1 dag. Goed dat je een echo krijgt. Hopelijk is alles goed.
    Wanneer ben jij begonnen met jezelf wegen? Pas toen je met de gonal f begon (of heb je puregon gehad?)? Ik doe dit namelijk nu nog niet. En weeg je jezelf echt iedere dag?

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    @nienke moet zowiso 2 maanden wachten... of moet, het wordt aangeraden.. Dacht dat ik het wel verteld had hier, maar manlief is laatst ziek geweest met hoge koorts. Als we nu doorzetten, en er blijkt tijdens (vlak voor) de punctie geen levend zaad te zijn dan is het ziekenhuis niet veranwoordelijk daarvoor. Ik snap het allemaal wel, maar het is zo balen dat we weer langer moeten wachten. In mei moet manlief testen, en als dat goed is kunnen we verder. Ik had me dus voor vandaag kunnen aanmelden want het is weer 'los':(

rot zeg djuuzie, hopen dat het meevalt.(gewoon beetje teveel gegeten of gedronken ;) )

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Ben al weer thuis! Gelukkig was er op de echo niets raars te zien. Eierstokken nog wel iets groter als normaal maar niet meer zo mega alsbij de punctie. En geen vocht in mijn buik gevonden gelukkig. Moet het nu wel in de gaten blijven houden mijn gewicht. Kom ik weer 1 kilo pd aan moet ik weer bellen en wordt het opnieuw beoordeeld met een echo.
    Heb op het moment ook iets van een infectie in mijn keel/luchtwegen. Maar krijg daar niets voor want is niet goed in dit stadium van de behandeling. Nu lekker op de bank, net 2 paracetamolletjes op en hopen dat ik wat op knap. Vanavond komt mijn t zoontje van mijn zus voor drie dagen logeren.

Nieke, ik ben eer gister pas begonnen met wegen, toen de assistente het zei.

Marjolein, ik snap dat je baalt dat je nu moet wachten! Maar je zit er ook niet op te wachten dat je een punctie hebt gehad en dat er geen zaad is om te bevruchten. Maar snap je frustratie hoor! Zo wer er bij ons aangeboden om een chromosoom onderzoek te doen bij manlief. Wij vonden dit geen toegevoegde waarde hebben en besloten dit niet te doen. Toe kwam het ziekenhuis er ineens mee dat ze het wel wilde doen. Die uitslag duurde 3 maanden. En nee, dan ben je ook niet blij........

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Djuuzie; dat chromosoom onderzoek was dat ook ivm verminderde zaadkwaliteit? Hier hebben ze dat ook gevraagd of we dat wilden voordat we begonnen. Wij hebben dit niet gedaan omdat we dan inderdaad nog langer zouden moeten wachten. Nu wil ik het eigenlijk wel, maar hoe doen ze dat? Ik wil het gewoon tijdens de behandeling.

Gelukkig was de echo goed. Hopelijk blijft het nu goed gaan.

Marjolein; had je inderdaad al een keer verteld. Wel heel erg balen, maar begrijpelijk.

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Nieke, mijn man heeft idd een verminderde kwaliteit maar daarbij ook erg weinig zaad. Of ze nu naar een stoornis in de aanmaak of de kwalieit van het zaad hebben gekeken weet ik niet. Dit wilde ze perse doen voor de start van de ICSI. Al had het voor ons geen meerwaarde. Als je ziet wat nu al mogelijk is mbt vruchtbaarheidsbehandelingen moet je nagaan over 25 jaar. En dan moeten we ook nog een zoon krijgen wil mijn man het door kunnen geven. Al met al zijn er geen chromosomale afwijkingen gevonden.

6. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Bij ons werd dit ook gevraagd of wij dit wilden doen, wij hebben gekozen voor niet. Omdat er in man's familie geen gevallen bekend zijn van verminderd vruchtbaar, en het gewoon 'pech' is dat hij niet ingedaalde balletjes had, en -nu gezien- veel te late operatie.

Raar dat het ziekenhuis besloot dat het moest, dat was dat al voor je poging in oktober?

7. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Marjolein, ik snap heel goed dat je baalt. Het woord "wachten" maakt me altijd zo boos en verdrietig! Je weet dat het beter is om een ronde over te slaan, maar in mei pas een nieuwe test is echt balen! Dat duurt echt te lang!!

Djuuzie, gelukkig was de echo gewoon goed. Rust lekker uit en let goed op jezelf!

Bij ons is ook gevraagd of wij een chromosomen onderzoek wilden. Omdat dit 3 maanden in beslag zou nemen hebben wij ervoor gekozen het niet te doen.

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Bij ons was dat chromosoomonderzoek ook verplicht, idd 3 maanden extra wachten. Volgens mij wordt t verplicht als er naast slecht zaad ook extreem weinig zaad is. Bij ons gelukkig ook geen afwijkingen gevonden.

Djuuzie even schrikken zeg. Doe maar rustig aan! Heb je nog wel afleiding gepland?

Es, was ook benieuwd of jullie al hebben gekeken naar Düsseldorf? Daar wilde wij voor een 3e of 4e poging ook heengaan. Maar hopelijk is deze poging raak!

Marjolein wat balen zeg. Snap dat ze t risico niet willen nemen, maar blijft verdrietig dat je nu weer zo lang moet wachten..

Verder herken ik jullie gevoelens zo goed van voorda we onze dochter hadden. Heb ook jarenlang gedacht:wanneer zijn wij aan de beurt? Vrienden hadden al 2 kinderen ondertussen... En wij nog met lege handen toen. En de wanhoop em onzekerheid of het ooit überhaupt wel zou gaan lukken. Na de 2e punctie (waarin radboud vertelde dat doorgaan waarschijnlijk weinig zin zou hebben) zelfs al nagedacht en serieus gekeken wat er nodig was voor adoptie of zaaddonor. Gelukkig is t bij ons uiteindelijk gelukt, de wanhoop en verdriet zijn weg. Maar er blijft altijd een soort 'litteken' achter, kan me nog zo indenken hoe ik me toen voelde. En des te meer ben ik zo dankbaar dat we onze dochter hebben. Ik duim en hoop dat bij jullie de wanhoop en het verdriet ook plaatsmaakt voor blijdschap en er uiteindelijk een 'litteken' overblijft en verder alleen maar vreugde.... Denk aan jullie meiden....

9. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    We hebben nog niet gekeken naar de mogelijkheden in Belgie of Duitsland. Maar we sluiten niet uit dat de 4e keer daar gaat plaatsvinden ipv het Radboud.

Wat een lieve woorden Sinja. Ik hoop ook dat wij straks allemaal kunnen genieten van het feit dat we een kindje hebben mogen krijgen. Hoe bijzonder moet dat zijn! Ik besef me ook maar al te goed dat bijvoorbeeld mijn ouders deze mogelijkheden in hun tijd nooit gehad zouden hebben. Maar goed dat we in deze tijd leven en dat er zoveel mogelijk is.

Ik besefte me dat ik ineens bijna de laatste in de rij ben met punctie en wachtbank. Volgens mij zijn jullie mij allemaal voor!

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    ik ben later hoor :)

11. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Oh ja, sorry :( Helemaal niet leuk....

12. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Sinja, vandaag is de dag!!!!!!! Nog steeds positief??????

Djuuzie, hoe voel jij je?

Marjolein, heb je komende tijd leuke dingen gepland om de tijd sneller te laten gaan? Lekker weekendjes weg, of een heerlijke vakantie tussendoor?

Ik ga vanavond beginnen met de 1e spuit Decapeptyl. Spannend weer...

13. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hallo meiden. Ben jullie topic aant doorlezen, nu op pagina 20 dus heb nog wat te gaan. Wij hebben nog 1 IUI te gaan en daarna waarsch IVF in Nijmegen. Vinden jullie het ok als ik vast een abbo neem? Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen en ik net als M zwanger raak bij de laatste IUI, maar wil vast een beetje op de hoogte zijn van het rijlen en zeilen in nijmegen. Fijn lijkt me zon digi poli, leuk ook dat je foto's van je emmies krijgt! Ik ga zo nog even verder lezen maar wil jullie allemaal heel veel succes wensen!
    Chantal

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Zo.. alles gelezen. Maarkan het vastniet allemaal uit elkaar houden ;)
    Sinja, van harte! Vandaag nog getest? En hoe gaat het met je oma?
    Wachtbankmeiden: wat kunnen die weken lang duren
    Wachtlijstmeiden: voor jullie isthelemaal ellendig, wist nietdat die wachtlijst zo lang is! Volgens mij was een forumdinnetje van mij binnen een maand al aan de beurt in nijmegen, die had haar eerste icsi in januari.. Geldt deze wachtlijst ook voor ivf? Want de titel int topic is ivf maar zie hier voornamelijk icsi dames voorbij komen

15. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    pfoe jij hebt het dan druk gehad chantal. alles door te lezen
    :) Loop jij echt in Nijmegen Nijmegen, of is Nijmegen alleen voor punctie en terugplaatsing. Als ik het goed heb ik er een kleine wachtlijst voor Nijmegen(helemaal). Zelf zit ik in Ede, en daar is geen wachtlijst..(moet je niet een man hebben gehad die koorts heeft, dan wordt wel aangeraden te wachten. Dat is niet om de drukte)

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Oh ok dat valt mee. Las over zulke lange wachttijden hier... ik denk dat wordt meteen aanmelden na de iui, we willen ff een pauze waarsch en dacht dan is die wachttijd mooi de pauze. Wij ook in Ede. Ik vind dat medicijn met een E ook wel interessant, ga ik onthouden. Maar je kunt niet zon digi poli aanmaken als je verder in Ede zit?
    Ik maandag uitgangsecho voor de laatste iui. Gelukkig bij dokter L want vind die P maar nix..

17. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    de digitale poli is er NOG niet voor Ede, heb het laatst gevraagd, ze zijn er wel mee bezig ook voor Ede te krijgen. Lijkt mij erg prettig, en leuk embryo's kijken..:) Volgens mij heb ik dezelfde al jij.. (als ik jou L en P goed begrijp..:)

18. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Er zijn er maar 2 in ede dus kan niet anders dan dat je dezelfde hebt :) kan je die foto dan niet op een andere manier gemaild krijgen ofzo?

19. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Hoi Chantal, welkom! Wanneer ga je starten met je laatste IUI? Hopelijk slaagt deze poging voor je en hoef je niet verder met IVF. Succes!

ps. ik heb ook nooit op een wachtlijst gestaan. Kon tot nu toe iedere keer meteen starten...

20. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hai Es! Morgen heb ik echo, vanavond beginnen met spuiten. Ik hoop idd ook dat het lukt deze laatste poging!

Deel Deze Pagina