Welkom Chantal! Heel veel succes met jullie laatste poging, hopelijk gaat het lukken. Wij hebben wel op een wachtlijst gestaan omdat er winterstop was in Nijmegen. We zijn nu begonnen met onze eerste ICSI poging. Ook erg spannend dus.
Met spuiten gaat het wel. Die naalden van de decapeptyl zijn niet echt fijn. Ik heb de laatste 3 dagen last van flinke hoofdpijn, erg vervelend. Verder gelukkig geen andere bijwerkingen.
Chantal, welkom!!! Hopelijk lukt jullie laatste poging! Ook iemand uit de buurt waarschijnlijk. Woon je ook in V? Hier gister de officiële test positief!!! Ben hier even wat minder want oma overleden en dochtertje heeft sinds gister de waterpokken! Druk en combi is niet zo handig (mag nu niet naar kdv en vanwege overlijden moet ik nu ook extra oppas hebben, in combi met waterpokken niet zo makkelijk te regelen ) maar verder dus heel positief hier! Djuuzie hoe is t? Es' hoe ging je eerste spuit weer... Ik duim voor een super poging!!! Nienke, wanneer is je eerste fm?
nogmaals gefeliciteerd sinja!!!!... En ook gecondoleerd met je oma. Gelukkig heb je toch nog kunnen vertellen van de test. Wanneer heb je de oppas nodig, begin van de week zeker... Anders wil ik mijzelf wel even als oppas inzetten Sterkte met de waterpokken, hoop dat ze er niet te veel last van heeft. @nienke, toch bijwerking van de deca dus... die hoofdpijn. Vervelend joh. Al lekker aan de paracetamol, of niet?
Sinja; proficiat!! Hopelijk blijft alles goed gaan. Gecondoleerd met je oma. Heel veel sterkte de komende periode. Vervelend van de waterpokken van je dochtertje, vooral omdat ze dan nu niet naar het kdv kan. Ja mag ze ook altijd hierheen brengen De eerste fm heb ik 15 maart. Marjolein; Ja inderdaad aan de paracetamol. Gelukkig helpt dit redelijk.
Sinja gecondoleerd met het overlijden van je oma. En vervelend dat je dochtertje de waterpokken heeft. Ik woon niet int veen. Ik hoop voor je dat dit een plakker is!
Super Sinja, gefeliciteerd! Wanneer heb je de eerste echo? Want dan gaat het duidelijk worden of het er 1 is, of 2 zijn!! Gecondoleerd met je oma en beterschap met je dochtertje. De eerste spuit voelde (helaas) als vanouds. Ben het al zo gewend Ik heb de eerste FM op 26 maart. Dat is vrij vroeg, maar ik word nu extra in de gaten gehouden omdat ik iedere keer zo sterk reageer op de Puregon.
dames, wie wacht er nog op behandeling? Ik lees alleen maar over meiden die al gestart zijn..... ik ben benieuwd hoelang ik nog ong. moet wachten. Wie is er net als ik rond 1-11 bij gyn. geweest? En ben je al wel of niet gestart met behandeling?? ik vind het zo vaag: pas hoorde ik van iemand die in okt. bij gyn. was en nu al in behandeling is in Nijmegen. Situatie bij haar is precies als bij ons: manlief heeft TESE ondergaan. Haar man in december en de mijne al in oktober. Je zou toch denken dat wij dan eerder aan de beurt zijn, maar blijkbaar niet...Beetje vreemd allemaal. Ik gun het haar natuurlijk wel maar ik snap het wacht-beleid van Nijmegen totaal niet meer!
Nana wat vervelend dat je zolang moet wachten! Hopelijk krijg je snel een telefoontje! @nienke: die deca naalden zijn die vergelijkbaar met pregnyl?
nana bedoel je eerste behandeling, of niet... ik ben namelijk aan het wachten op mijn 2e behandeling .....volgens mij bedoel je de eerste behandeling. Ik zou niet weten waar dat verschil in zit. Kan je misschien eens navragen
Marjolein, het chromosoomonderzoek is idd voor onze poging in oktober geweest. Opzich zijn we alles snel doorlopen omdat bij ons al snel duidelijk was dat ons probleem bij manlief ligt. We zijn in april voor het eerst in het ziekenhuis geweest en hadden als ze het onderzoek niet perse wilde doen hadden we in juni/juli al voor de eerste keer kunnen gaan. Maar het loopt zoals het loopt, en nu we langer moesten wachten heb ik wel de elonva kunnen gebruiken. Sinja, gecondoleerd met het verlies van je oma! Raar om je hierna meteen te feliciteren met je positieve test maar ik doe het toch GEFELICITEERD! Heb veel afleiding gehad afgelopen weekend. Mijn neefje van 8 kwam logeren. Was erg gezellig. Maar was iedere avond wel op. Ben nog steeds niet fit namelijk maar gelukkig heb ik geen verhoging meer. Maar keelpijn en snotneus blijft helaas Es, hier gaat het redelijk. Ben nog steeds niet lekker. Maar gelukkig geen buikpijn meer. En ik kan mijn eigen broeken weer aan. Het rommelt allemaal wat in mijn buik maar dat zal er allemaal wel bijhoren. Heb dat de vorige keer niet gevoeld. Fijn dat je nu extra in de gaten gehouden wordt. Een extra echo kan geen kwaat! Chantal, welkom hier! Ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger wordt van deze iui en helemaal niet naar Nijmegen hoeft. Maar je kan hier vast veel informatie vinden en anders gewoon vragen! De wachtlijst geld zowel voor ivf als icsi. Dit komt omdat bij allebei dezelfde behandeling heeft . icsi en ivf verschilt alleen in bewerking in het lab. Ik zie dat je ook in ede in het ziekenhuis bent. Ik ook . Ik heb allebei de artsen gehad. Vind het hele team daar erg prettig. Je hebt het over het middel e. Ik denk dat je elonva bedoelt? Ik heb dit middel gebruikt. Dus wil je info, vraag maar raak. Nieke, balen van je hoofdpijn door de deca. De paracetamol is je beste vriend lees ik! Succes Nana, wat raar dat dat andere stel eerder aan de beurt is. Heel erg vaag Snap dat je het beleid nu niet meer snapt. Heb er inmiddels al een wachtweek er op zitten. Het is behoorlijk snel gegaan. Heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant ben ik erg positief. T is een A kwaliteit, voel nu dingen rommelen die ik de vorige keer niet voelde. Drink iedere dag een glas granaatappelsap, gebruik geen cafeïne/theïne meer. Aan de andere kant ben ik wel weer behoorlijk ziek geweest afgelopen week. Koorts, hoesten, keelpijn/hoofdpijn. Dus het moet wel een hele goede emmy zijn wil deze dit overleven. Achja, we gaan hier zien over een week!
Spannend djuuzie!! Vervelend dat je niet fit bent. Had idd bij jou gelezen over die elnova hou het in gedachte! Granaatappelsap? Moet dat zo goed zijn dan? Nog nooit van gehoord... Sterkte op de wachtbank!
Hee meiden, Ik heb hier niet mee gelezen maar heb een vraagje over jullie onderschriften. Er staat bij sommigen van jullie dat jullie nog cryo's hebben in de vriezer van b-kwaliteit. Dat is toch niet uit Nijmegen? Ik ben namelijk bij het radboud weggegaan omdat ze geen cryo's invriezer minder dan a kwaliteit. Ik hoor het graag van jullie! En allemaal succes met alles. Gr. Milla
Mag ik nog wat vragen over dat genetisch/chromosoom onderzoek? Wordt dat met speciale reden gedaan? Bij ons hebben ze verder niets kunnen vinden. Kan het dan toch zo zijn dat het bij ons ook plaatsvindt? Wij willen tussen iui en ivf waarschijnlijk een maand of 3 pauze inlassen, dus dan zou t er mooi tussenpassen. Maargoed, weet dus niet hoe het werkt, hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen!
kom even langs''vliegen''..... @chantal: voor zover ik weet wordt genetisch onderzoek alleen gedaan bij bijv. mannen die geen zaad hebben. Dit is bij mijn man gebeurd. Met gen.onderzoek kijken ze of er een gen.oorzaak is waardoor geen zaad word aangemaakt. Ik weet niet of/wanneer er ook bij de vrouw genetisch onderzoek wordt gedaan. Vlgs mij als er aanleiding toe is of als man een erfelijke ziekte/afwijking heeft. Als vrouw dan ook ''drager'' is dan is er extra risico bij kind. @mila: klopt dat Nijmegen alleen Cyro's invriest bij A-kwaliteit. Dat heb ik ook gehoord. Maar ze maken soms uitzondering per persoon(bijv. bij hele goeie b's). En bijv. in ons geval is er zo weinig zaad gevonden dat elke embryo van waarde is/blijft. Dan kijken ze hopelijk wat minder strikt. @all: sterkte meiden. Ik heb weinig tijd om op alle berichtjes te reageren maar ik leef/lees mee!!!
@Es, ja t wordt spannend!!!!!!!!!!!!!!!! @Milla Rose, in Nijmegen vriezen ze "gewone" B's niet in. Maar bij mij waren ze van zo'n goede kwaliteit dat het net geen A was. Ìk denk dat ze daarom wel ingevroren zijn. @Chantal, een chromosoom onderzoek bij de man doen ze naar mijn weten alleen als er een afwijking in het sperma gevonden is. En dan dacht ik dat er ook sprake moet zijn van weinig sperma cellen. Maar dat weet ik niet zeker. Ik zou als ik jou was het gewoon even vragen in het ziekenhuis. @Nana, Zwaaaiiiiiiiii!!!!!!!!!!!
Net gehoord dat er nu toch wel een wachtlijst is in nijmegen. 1-6 maanden hadden ze in E tegen ander MMM stel gezegd.
Hmmmmm ook wachtlijst vanuit Ede? 1 tot 6 maanden is wel heel erg ruime tijd. Hoop dat je niet op de wachtlijst hoeft en deze iui lukt!