Op wachtlijst IVF Nijmegen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marleentje26, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @nienke: wow das veel toch??? Spannend joh!!

2. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Chantal; dat is inderdaad veel.

Vandaag weer een echo gehad en de eiblaasjes waren al goed gegroeid. Net een telefoontje gehad dat de hormoonwaarde in het bloed goed gestegen was en de punctie dinsdag zal zijn. Erg spannend dus.

Iemand nog tips of adviezen?

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik geen tips maar kan duimen als de beste ;)

4. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Nieke, mag idd vanaf de volgende cyclus cryo tp. Afgelopen woensdag uitleg gehad over hoe het gaat en de recepten meegekregen. Heb alles in huis nu....
    Doe zelf rustig aan hoor meis! 32 is behoorlijk veel! Goed drinken en rust houden........Hier een paar tips ;) neem zeker de rustgevende medicatie als je die voorgeschreven hebt gekregen. En doe een broek aan die niet strak zit om je buik. Zelf kon ik bijna niet lopen na de punctie, een rolstoel is dan wel prettig. Maar deze staan alleen bij de parkeergarage en de ingang, neem er vooraf dus eentje mee (moet geloof ik een euro in) En verder, laat het over je heen komen! Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen!

Es, bij mij gaat ie net zo! Die progynova moet ik 2x per dag slikken. Moest jij dat op een vaste tijd (precies 12 uur er tussen)
    En die progynova moet je ook door blijven slikken als je zwanger bent. Wel raar want in de bijsluiter staat juist dat je het niet moet gebruiken als je zwanger bent. Vaag..........

Hier gaat het wel ok. Voel me opzich prima maar blijf heel erg moe. Morgen de huisarts maar even bellen om bloed te laten prikken. WIl graag fit beginnen aan de cryo tp.

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Nieke, spannend dinsdag al de punctie en veel folli's!! Succes! Tips: probeer tijdens de punctie te ontspannen... Echt dat scheelt enorm, hoe moeilijk dat (vooral je 1e punctie!) ook is. Ik vond mijn puncties meevallen, maar had wel dagen enorme napijn. Een elektrisch warmtekussen op mijn buik was heerlijk. Weet niet of je die toevallig hebt? En anders zal een kruik t zelfde effect hebben.
    En ik nam ook paracetamol een uur voor de punctie als extra erbij.

Succes meis!

Djuuzie echt verdrietig voor jullie. En nu alweer door voor de cryo. Spannend! Worden die per 2 ontdooit en teruggeplaatst of per stuk? Succes meis, ti's je enorm gegund!!!

Es' hoe gaat t bij jullie?

Wij hebben donderdag tussendoor een echo gehad in t z'huis. En.... Het zijn er 2!!!!! Van 1 het hartje gezien, van de andere nog niet, maar is ook nog wel heel pril. Nu vrijdag terug en dan moeten er wel 2 hartjes te zien zijn. Ondanks de verhoogde kans hadden we t niet verwacht! Vind t vooral heel spannend allemaal!

6. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Djuuzie; goed dat je bloed laat prikken. Fijn dat jullie zo snel verder kunnen met de cryo terug plaatsing. Ik duim ook heel hard voor jullie.
    Dank je wel voor je tips.

Sinja; Wow, 2! Hopelijk bij de volgende echo 2 kloppende hartjes. Echt mooi om je banner te zien, daar gaan we allemaal voor.
    Ook bedankt voor je tips.

Ik ben echt zenuwachtig voor morgen. Gelukkig moet ik vanavond een paar uurtjes werken, even mijn hoofd bij andere dingen. Ik heb lekker rustig aan kunnen doen want had nog vrij t/m gisteren. Drinken doe ik heel veel dus dat gaat goed. Vanmorgen wel 0,7kg aangekomen dus goed in de gaten houden. Ik heb op het werk gelukkig kunnen regelen dat ik morgen vrij ben en vrijdag (dan is hopelijk een terugplaatsing) heb ik ook geregeld dat ik overdag vrij ben, moet dan 's avonds een paar uurtjes werken maar dat moet hopelijk lukken. En dan de 2 lange weken wachten, hier zie ik erg tegenop, misschien nog wel meer dan tegen de punctie.

7. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Hoi hoi!

@Nieke: veel drinken is inderdaad een goede tip van de anderen. Ik heb ook bij mijn eerdere behandelingen bomvol gezeten met follikels. Ik heb twee keer een punctie gehad die ontzettend meeviel. Dus veel follikels wil niet altijd zeggen dat de punctie ook heftiger is. Veel succes meid!

@Djuuzie: mij is nooit verteld dat er 12 uur tussen moest zitten. Gewoon 1 pilletje 's ochtends en de andere 's avonds. Bij mij groeide het slijmvlies niet hard genoeg. Dus ik moest 2x 's ochtends en 2x 's avonds. Progynova en Utrogestan moet je bij een zwangerschap inderdaad door blijven slikken/gebruiken tot 12 weken zwangerschap.

@Sinja: geweldige banner! Jaloers!!!!! Ik hoop dat je bij de "officiele" echo 2 kloppende hartjes gaat horen. Het zal een spannende periode worden, in verwachting zijn van 2 kindjes. Dan heb je straks ineens 3 kinderen!

@hier: de Decapeptyl gaat goed. Woensdag komt de Puregon erbij. Volgende wk maandag eerste echo. Een vervroegde echo, omdat de vorige 2 behandelingen de follikels groeiden als een speer. Dus nu word ik eerder in de gaten gehouden. Kan niet wachten tot het allemaal weer zover is. Het is niet leuk, maar dan heb ik wel het gevoel dat we weer echt "bezig" zijn. De tijd schiet voor mijn gevoel echt niet op!

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Nienke: heeeel veel succes morgen! Hopen op een goede oogst!
    Sinja: wow! Dat zou bijzonder zijn! Spannend, succes vrijdag!
    Es: hopen op een mooie echo, heet dat ook nog fm?

@hier: zaterdag laatste iui gehad. 3follikels en een vcm van 11.4. De voorwaardes zijn er, maar die waren er de andere iui's ook... We zullen zien of we de dans voor ivf nog net ontspringen.

9. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Ja, dat heet ook nog FM. Spannend Chantal, wanneer weet je meer? Over twee weken?

10. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ja 31 mrt NOD

11. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Was een uurtje of twee geleden een berict aan het maken toen ik hals over kop naar mijn werk moest. Heb bereikbaarheidsdienst en er was een brand melding. Gelukkig loos alarm (nouja loos, een client had niet in de gaten dat ie onder de rookmelder aan het roken was;)). Nog even snel reageren en dan naar bed. Want morgen weer vroeg dag....

WOW sinja! Een kloppend hartje gezien en er zit er nog een! Spannend meis tot het vrijdag is. Vind het zo leuk! Wordt er helemaal opgewonden van!
    Voor de cryo tp word eerst een rietje met 1 A ontdooit. Is deze niet goed er uit gekomen ontdooien ze nog een rietje met 1 A en wil deze ook niet ontdooien ze het laatste rietje met 2 B's. Maar in eerste instantie gaat we dus voor 1 tp.

Nieke, ik ga voor je duimen morgen ( aan de tijd te zien vandaag)!

Es, bij mij ook niets gezegt over 12 uur er tussen moeten zitten hoor. Neem gewoon straks al ik wakker word 1 en als ik naar bed ga 1. Ik geloof dat het bm slijm minimaal 7 mm moet zijn. Maar bij mij is het als ik start al 11. Misschien gaat het wel super lijm worden dan.
    Fijn het gevoel te hebben weer te zijn begonnen! En een vroege echo is nooit verkeerd. Liever te veel dan te weinig.

Chantal, ik hoop zo dat het lukt deze IUI! Ik duim voor je!

Morgen een afspraakbij de huisarts. Kijken wat hij denkt waar mijn vermoeidheid van daan komt.
    En dan nu naar bed, anders weet ik helemaal niet hoe ik morgen door moet komen.

Truste meiden!

12. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Ik lig weer lekker in mijn bedje. De punctie is goed gegaan. Het was wel een heel vervelend gevoel. Ik werd ook even niet lekker van de medicijnen. Gelukkig ging dat snel na de punctie voorbij. Er zijn 21 eicellen gevonden. Vanavond kan ik op de digipoli zien hoeveel er zijn geïnjecteerd, erg spannend dus.
    De eerste utrogestan bolletjes heb ik ook maar meteen ingebracht. Ik moet veel blijven drinken want er was wel wat vocht langs de eierstokken te zien. Dus rustig aan doen en drinken, drinken en drinken.

Chantal; mijn duimen draaien ook voor jullie. Hopelijk gaat deze laatste IUI lukken.
    Djuuzie; ben benieuwd wat de huisarts zegt.

13. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Keek net al even of er toevallig al iets op de digipoli stond, en ja hoor. Er stond dat er van de 21 eicellen 20 zijn geinjecteerd. Super he!

14. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal! Ik zou graag met jullie meeschrijven, heb alles gelezen en al veel nuttige informatie! Wij beginnen 31 mei voor een icsi bij het radboud. Dat is pas een intake afspraak en toen ik gister belde hoorde ik dat er momenteel 4-6 maanden wachttijd is! Wel lang maar goed het is niet anders. We doen een icsi gecombineerd met pesa of tese, dat horen we 31 mei dan krijgt mijn man onderzoek. Hij heeft CF (taaislijmziekte) en mist zaadleider. Het wordt dus wel aangemaakt maar komt er niet uit zeg maar. Iedereen wel goede ervaringen dus met het radboud? Succes allemaal!

15. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Nieke, superscore! Fijn joh!

Chantal, ik duim dat je 31 maart positief test!!

Rosa, welkom! Ik hoop dat jullie ondanks de wachtlijst toch nog snel kunnen starten.

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @ nienke: wow nu hopen op veeln(A) bevruchtingen!!
    @ rosa: weet jij of die wachtlijst zo lang is vanwege de extra procedure ivm tese pesa? wij hebben 16april beleidsgesprek als ik niet zwanger ben vd laatste IUI. Das dan nog in ons streekzkh.

Meiden, vriest nijmegen nu wel of geen Bs in of alleen goede Bs?

17. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Wow Nieke, mooie score! Nu duimen voor A tjes! Goed je rust pakken nu hoor!

Rosa, welkom hier! Spannende periode ga je tegemoed. Voor vragen, vraag maar raak!

Chantal, bij mij zijn er twee hele goede B's ingevroren. Maar het moet wel bijna A zijn willen ze dit doen.

Vanmorgen bij de huisarts geweest, mijn bloed wordt uitgebreid onderzocht nu. Had ook niet ander verwacht. Over een week zijn de uitslagen als het goed is binnen en kan ik bellen.
    Verder geen nieuws eiegnlijk hier...........

18. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Bedankt allemaal! @chantal, ja ik weet het niet precies nog. De dame van de afdeling vertelde dat het heel druk is momenteel dus ik weet niet of het met de pesa erbij te maken heeft. Maar goed die paar maanden extra kunnen er ook nog wel bij. Ik vind het heel spannend allemaal! Ik hoorde van een vriendin die ook icsi bij radboud heeft gedaan dat ze nu wel B,s invriezen omdat ze het beleid van terugplaatsing sinds kort hebben veranderd. Weet iemand daar verder iets over? @djuuzie, vervelend meid! Als ik het zo heb gelezen is het ook allemaal niet niks wat je hebt meegemaakt de afgelopen tijd. Hoop dat je je snel beter voelt!

19. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Rosa; welkom hier. Heel veel succes alvast met alles, hopelijk kunnen jullie toch snel beginnen.

Ik hoorde vandaag inderdaad ook dat er een redelijke wachtlijst is. Het schijnt erg druk te zijn. Hopelijk duurt het wachten niet te lang.

Djuuzie; spannend, over een week dus de uitslag. Hopelijk is alles gewoon goed en voel je je snel niet meer zo moe en futloos.

Vanmiddag even lekker een uurtje geslapen. Ben behoorlijk moe nog steeds dus lekker op tijd naar bed vanavond. Denk ook van de medicijnen ofzo.
    Morgen moet ik een paar uurtjes werken en daarna weer even lekker niks. Hopelijk gaat dat lukken, we zullen het zien.

20. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Hoi dames,
    Vandaag heb ik te horen gekregen dat we voor IVF in het radboud gaan. Erg spannend!!!
    Hoe gaat het met jullie daar?

Deel Deze Pagina