Op wachtlijst IVF Nijmegen!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marleentje26, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Es; spannend, het zou kunnen dat ze het al zien.
    Wij hebben wel al een kinderwagen gekocht, 2e hands. Zijn ook voor kamertjes aan het kijken maar nog niets gekocht.

Wij wachten niet tot na de 20 weken echo, als we iets moois tegen komen dan kopen we het. Mocht het mis gaan is het voor een volgend kindje. Maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat.

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Even snel.. Ben druk en moe.. (heerlijke combi, NOT).. vanavond 10 uur pregnyl, en dinsdag punctie

3. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Ik denk aan je Marjolein. Ik hoop op een super resultaat! Straks lekker uitrusten op de bank en dan over een paar dagen de terugplaatsing. Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen?

4. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Marjolein; heel veel succes! Ik duim voor mooie eitjes.

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    succes marjo!

6. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Marjolein, hoe is het allemaal gegaan? Hopelijk zit er minimaal 1 embryootjes veilig in jouw baarmoeder. Ik duim heel hard op een goed resultaat!!

Wij hebben een pretecho laten maken en weten nu het geslacht van het kindje :D:D

7. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Marjolein; hoe is het?

Es; wat super leuk zeg!! Konden jullie niet meer wachten van de spanning :D En mogen wij het ook weten? Of zie ik aan het onderschrift dat het roze is?

Wij moeten nog 1 1/2 week wachten tot de 20 weken echo.
    Es jij vroeg of we al spullen gekocht hadden? Ondertussen hebben we de babykamer en de kinderwagen al thuis staan. Beide tweedehands gekocht en voor een mooie prijs op de kop kunnen tikken, dus ja waarom wachten.

Chantal; hoe is het met jou?

8. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Hoihoi..
    Ben niet zo vaak meer aan het schrijven hier *schaam*

Vrijdag terugplaatsing gehad van 1 B en 1 C embryo.. Wel een beetje teleurstellend dat er geen A tussen zat, zeker omdat ik die de volgende keer wel had, maar ja.

Es had altijd toch al de data van de echo in het roze, of verbeeld ik me nou iets...

Nienke, jullie wilden toch ook weten of het een jongen of meisje wordt?

Ben nu de babyboom/generatie2010 aan het kijken.. erg leuk hoor... nu wil ik nog erger :)

9. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Haha, mijn onderschrift was inderdaad al roze.... ;)

Het geslacht blijft inderdaad geheim. Jullie mogen het best weten, maar ben soms bang voor meelezers. Je weet het maar nooit. Dus als je heeeeel nieuwsgierig bent mag je me pb-en.

Marjolein, wat goed, een B en C! Ik snap dat je teleurgesteld bent omdat er geen A-tje bij zit. Had ik net zo hoor. Maar er zijn ook veel vrouwen zwanger geraakt van een B of C. Ik duim keihard!!!!

Nieke, wij waren te nieuwsgierig ja. Bij alles wat ik zag aan spullen dacht ik: maar ik wil eerst weten of het een jongen of meisje is. ;) Wij hebben dus nog niets gekocht.

10. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hallo dames,

Ik breek ongeveer in op pagina 75.

Allereerst gefeliciteerd Nienke en Es. Wat mooi dat er zo'n geweldig wondertje in jullie buik zit en wat hoopvol om te lezen voor iemand die waarschijnlijk door moet voor Icsi.

Mijn vriend en ik zijn al sinds augustus 2009 bezig. Ik ben in 2010 getest en alles is goed bij mij. Mijn vriend was op dat moment getest en had een zeer slechte kwaliteit. Nu blowde hij heel veel en hij is dit jaar sinds januari afgekickt. We hadden gehoopt dat zijn kwaliteit nu helemaal goed zou zijn maar helaas in maart weer getest en er waren maar 4 zwemmers. Nu moeten we in augustus voor een nieuwe test voor hem omdat hij dan 8 maanden clean is en als het zo blijft moeten we door naar het Radboud voor Icsi en mogelijk Pese of Tese.

Ik lees graag mee over ervaringen van het Radboud. Ik hoop op een spontaan wonder, maar wie niet op dit forum..

11. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Poppetje, ik duim en hoop ook op een spontaan wonder. Maar mocht het toch niet lukken, kun je hier altijd je hart luchten of je vragen stellen.

12. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Tis over... Wij moeten door naar poging 3... Waar ik eerst al hoop begon te krijgen dat mijn ms niet doorkwam (zou vergeleken op de vorige poging afgelopen zaterdag zijn.) dus zondag iets meer hoop, maandagochtend nog meer, maar ja.. 's middags ging het de verkeerde kant op.

Ben gisteravond erg verdrietig geweest. Gelukkig kwam manlief mij troosten. Toen ik eindelijk gekalmeerd was, begon hij. Dat had ik nog nooit meegemaakt dat hem het iets deed. Hij zei het wel, maar toonde het niet. Vond het ergens wel fijn, dat ik kon zien dat hem het ook iets doet, en ik hem eens kan troosten.

Meteen komt het volgende dillema/probleem, whatever. Als 2 keer het al niet lukt, terwijl er met mij niks mis zou zijn (weet dat nu ook al niet helemaal zeker hoor) kan ik er ook niet vanuit gaan dat het de derde keer wel lukt. We gaan het zeker wel proberen, en ik hoop echt dat het dan nog wel mag lukken. Maar echt met volle moed dat het deze keer wel lukt, ga ik niet beginnen. Mijn vraag aan Es, of Djuuzie (misschien iemand anders die aan de 2e/3e poging begon maar ik ben vergeten). Welke opties hebben jullie besproken voor als de 3e poging niet lukt. Ik vind het erg lastig. Van de ene kant wil ik non stop doorgaan tot ik zelf zwanger ben, maar ja, het is zo duur om het zelf te betalen. En ik denk als je eenmaal zelf pogingen gaat financieren dat er niet echt meer een stop op kan, en dat je probeert alles te laten om weer te sparen voor een nieuwe poging. (Geen vakanties, uitjes, supergoedkoop boodschappen ed) terwijl ik dat ook weer niet wil. Ik wil nog wel 'normaal' leven. Hebben jullie het hierover gehad, en wat hebben jullie besloten. Ben ik erg benieuwd naar.

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Lieve marjolein,

Wat een K*T gevoel is dat, het idee dat je aan je laatste poging gaat beginnen. Ik zelf heb veel rust gevonden door het in Dusseldorf te laten doen. In Dusseldorf zijn ze verder qua onderzoeken en behandelingen. Als ik jou was zou ik eens op de site bij hun kijken. IVF Düsseldorf | IVF, kinderwens, Düsseldorf, Duesseldorf, voortplantingsgeneeskunde, onvruchtbaarheid, kinderloos, inseminatie, kunstmatige bevruchting, ICSI, TESE, Nord-Rhein Westfalen, onvruchtbaar, hormoon, gynaecologie, donor, genetisch onderzoe
    Ons geeft dit hoop dat het wel gaat lukken. Er zijn hele goede prognoses daar. Verder wil ik er niet zo veel over nadenken eigenlijk als deze poging niet lukt. Ik denk dat we zelf nog 1 poging willen betalen als de komende niet lukt. Maar dat is helemaal afhankelijk van wat de arts in Dusseldorf vind.

Liefs, Djuuzie

14. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Es en Nieke, hoe is het met jullie?

Hier alles rustig. Druk op t werk en aan het wachten op onze intake in Dusseldorf.

Poppetje, ik heb alleen de punctie en tp in Nijmegen gedaan. Dus heel veel kan ik je er niet over vertellen. In ieder geval heel veel succes!

15. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    kom hier even ''langsvliegen'' en wil even reageren op Marjolein:

ik heb ooit gehoord van een echtpaar die na 4x IVF gestopt zijn met de redenatie: ''3x geprobeerd en de 4e zelf betaald, dus we hebben er alles aan gedaan (zelfs geld voor over gehad)''. Voor hen was dat de limiet en omdat ze er alles aan hadden gedaan incl. 1 poging betaald, konden ze het makkelijker afsluiten, zeg maar. Ik vond het wel een ''mooie redenatie'' hoewel dit misschien te rationeel is en ik ook niet weet of ik er op het ''moment supreme'' er ook zo over zou denken.

sterkte met beslissen, meid! Ik denk er zelf ook best wel 's over na en in mijn geval is de natuur de limit, want manlief heeft geen zaad, dus wij zijn zowiezo al beperkt!

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Marjo wat verdrietig!wEij zijn vanwege de maar 3 pogingen die je vergoed krijgt meteen uitgeweken naar gent. Daar zijn ze, net als in DD, verder met alles. Doe waar jullie je goed bij voelen, misschien even een pauze inlassen om alles weer op een rijtje te zetten?

Sterkte!

17. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hey,....

Dank alvast voor jullie reacties... we zijn er nog niet uit, gaan er zaterdag even voor zitten.. en misschien als we een evaluatiegesprek hebben dat zij ook opties hebben. Een pauze weiger ik.... heb ik na de eerste poging lang genoeg moeten wachten. Wat nana zegt is misschien wel mooi. Dan heb je meteen een stop, (alhoewel ik toch denk als de 4e niet mocht lukken, je toch weer alles wil doen voor een 5e.. sja)

Denken jullie ook al bijvoorbeeld aan adoptie of pleegzorg. Heb laatst die vraag naar manlief gevuurd, en voor adoptie stond hij wel open. Ikzelf ook wel, al zou ik liever ook meemaken hoe het is om zwanger te zijn. Lijkt dit mij ook een mooi iets. Tis dan stukken duurder dan een ICSI poging, maar hier ben je wel zeker van dat je dan een kindje mag krijgen. De tijd dat je moet wachten staat mij alleen wat tegen. 3 tot 8 jaar.. pfff. Maar zover zijn wij nog niet. Gelukkig.

18. Nieke84

Nieke84 Fanatiek lid

18 jan 2010
    1.537
    0
    36
    Marjolein; veel sterkte! En heel veel succes met het maken van de 'juiste' keuze voor jullie! Dit lijkt mij ook een heel moeilijk moment. En precies wat je zegt, wanneer stop je? Ga je nog verder mocht het de komende keer niet lukken en ga je het zelf betalen? En doe je dat één keer of twee keer? Ik denk dat dat echt iets is wat jullie inderdaad samen moeten beslissen. Misschien is het dan wel verstandig om naar België of Duitsland te gaan als ze daar verder zijn?
    Ik hoop dat jullie er uit komen!

19. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    marjolein, sterkte met beslissen, het blijft lastig denk ik om keuze te maken en het is zo persoonlijk. Ik zou bijv. zelf nooit voor adoptie kiezen maar dat komt omdat ik 2 echtparen ken met geadopteerde kinderen en die kids hebben allemaal problemen gekregen rond hun puberteit. Eentje heeft zelfs schizofrenie; wrsch erfelijk....brrr, ik moet er echt niet aan denken!

20. Druifje

Druifje Fanatiek lid

13 dec 2010
    2.374
    0
    36
    Lieve Marjolein, ik vind het vreselijk om te lezen dat jullie poging weer mislukt is. Ik weet nog goed hoe ik me voelde. Vertrouwen hebben in een derde poging is zo moeilijk. Maar dit moet je wel echt proberen te doen. Het evaluatiegesprek dat wij na onze 2e mislukte poging zelf hadden aangevraagd heeft ons veel geholpen. De arts legde uit dat een derde poging echt nog zin heeft en net zoveel kansen biedt als een eerste poging. Ik was ook helemaal gezond, bij ons lag het ook aan mijn vriend, dus de arts had er alle vertrouwen in dat het ons zou moeten lukken. Een vierde poging wilden zij ook met ons aangaan (wel zelf betalen natuurlijk). Maar dit gaf ook al aan dat zij er alle vertrouwen in hadden. We moesten het zo zien: een "gewoon stel" zou na 3 maanden proberen (want 3 pogingen kun je zien als 3 maanden zelf proberen) ook nog geen zorgen hebben.

Als je meer vragen hebt mag je me het allemaal vragen! Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe. Ik had ook totaal geen vertrouwen meer en kijk nu naar mijn banner....

Deel Deze Pagina