Ik heb all season banden volgens mij van pirelli. Onze monteur zei dat wanneer we niet naar het buitenland gaan in de winter we geen winterbanden nodig hebben. In Nederland volstaat zomer of all season meestal. Zeker met de zachte winters van tegenwoordig. Qua verbruik is mijn auto nog steeds zuinig. Ik rij vaak 1:20 met de auto, bij lange afstanden nog zuiniger.
Wij rijden op zomerbanden het gehele jaar door. We gaan in de winter niet naar het buitenland, dus geen winterbanden nodig over het algemeen. overigens dacht ik ooit gelezen te hebben dat all season banden niet geadviseerd worden als je echt veel kilometers maakt per jaar, maar ik weet niet of dat klopt. Heb er toen naar gekeken toen wij nieuwe banden nodig hadden en hierdoor vielen ze voor ons af.
Op de auto van mijn man, die ee het meest gebruiken, nu zomerbanden dn in de winterbanden. Op mijn auto zomerbanden, het hele jaar rond. De andere auto gebruiken we voor de wintersport enz. Sowieso rijden we daar nogal flinke afstanden mee.
Nee is niet veel gedoe. Kost misschien een half uurtje. Gaat nog sneller als je een extra set velgen hebt. Hier dus winterbanden en zomerbanden. Al ben ik wel vergeten de winterbanden om te ruilen tot nu, maar wij rijden bijna nooit, dus geeft niet zoveel. Wij hebben altijd een wel een a merk. Die banden kunnen wel een aantal jaar mee bij ons, dus dan liever gewoon goed.
All seasons van Vredestein met m’n mini. Ik rij niet heel erg veel, zo’n 5k per jaar. Mijn man heeft een Tesla die banden vreet, hij rijdt ook all seasons maar van een iets goedkoper merk volgens mij. Die wisselt nog wel eens van banden. Wij vinden dat trouwens prima rijden.
Op een lekke band op het moment. Afgelopen maand twee keer melding druk verlies gehad en idd een 1 bar eruit in een paar weken. Bij de bandenboer van de week vonden ze een spijker erin, dus eruit gehaald en een prop erin, maar helaas vanmorgen nog maar 0,6 bar (en geen melding ). Dat wordt dus een nieuwe (of 2).
Wij hebben een mannetje die het aan de deur doet. Nu hebben wij wel winterwielen ipv alleen banden, dus dat is denk ik makkelijker. Kost 25-30 euro.
Hier zomerbanden, hele jaar door. Had begrepen dat all season banden voor zowel de zomer als winter net niet goed genoeg is. Daarnaast heb je in Nederland ook niet echt winterbanden nodig aangezien het vrijwel nooit sneeuwt. En als het wel echt vriest, dan rijd ik toch liever gewoon niet
Ik heb een set zomer en een set winterbanden. Zomer zitten michellin banden eronder maar die vind ik herrie maken dus laat er nu iets anders onder leggen. Ga er een beetje vanuit dat de garage me geen troep aanraad.