op weg naar de 3e poging IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hanneke75, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Goed zo! Nu even die goede gevoelens vast houden :) ;) .

Tjaaaaa ben ik nieuw :rolleyes: . Kweenie, wel op het topic vruchtbaarheidsbehandelingen :( . Dat van mijn vriend weten we nog maar anderhalve week. Voorheen dacht ik dat ik "gewoon" twee miskramen heb gehad. Sinds anderhalve week geleden is de grond onder me weggeslagen en heb eerst alleen maar vreselijk gehuild, depri geweest en nu vecht ik terug. Als een tijger! :p
    Nee dat is niet waar van die tijger, maar ik moet wel vechten. Eigenlijk gaat niks qua gezondheid bij mij "zomaar". Behalve mijn eerste zwangerschap..... Die was er wel "zomaar" ongepland, onverwachts maar o zo gewenst....en toen......toen was deze zomaar weg.....Ook de volgende was toen zomaar weg en was ik al wat onrustig.

We staan nu aan de rand van MMM en ik weet eerlijk gezegd niet wat me overkomt. Ik heb soms geen idee waar ik het zoeken moet en wat slim is en wat ik wil en wat verstandig is. Dus in dat opzicht ben ik nieuw.... ;)

2. Hanneke75

Hanneke75 Lid

29 sep 2008
    98
    1
    0
    Hey lieve meiden, bedankt voor alle lieve woorden! Dat doet een vrouw goed!

Ik heb as woensdag mijn 1e FM..... wie nog meer? Kunnen we samen duimen en wachten en elkaar moed inspreken....

En Nicoletta, wat is de MMM precies? Stom misschien....maar weet het even niet!? En sorry...heb ook echt geen idee wat een translocatie is, maar ik snap dat je je heel erg veel zorgen maakt. Mag ik weten wat dat dan precies is? Als je er verder niet op in wilt gaan, is dat ook prima! Maar welkom bij deze grope "tijgers", want ook wij zijn sterk en we vechten hier samen tegen en voor!

Zora..... ik dacht ook dat ik 2 jaar geleden al mama zou zijn, terwijl heel veel mensen in onze omgeving helemaal niet met kindjes bezig waren. Al die mensen zijn ondertussen papa en mama.... maar ik nog niet! Dat voelt zo oneerlijk. Net was ik bij de kapster en zij maakte een opmerking dat het misschien wel helemaal niet voor mij is weggelegd...... nou, dan ben ik klaar met praten! En de kapster is een vriendin van ons! Kun je het je voorstellen.....

Nou meiden, ik ga even banken en vanavond heerlijk naar "wie is de Mol" kijken..... even genieten.

Groetjes en knuffel voor iedereen op deze trieste dag!

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Hanneke

Tuurlik mag je vragen wat het is! Even een verklaring ;) .
    MMM= Medische Malle Molen ;) :)
    Translocatie= Even een technisch verhaal; Een mens heeft 46 chromosomen en per bevruchting komen er van de zaadcel zijn 23 en 23 van de eicel. Deze passen in elkaar en voila een nieuw mensje wordt gevormd. Bij 2 chromosomen zijn een stukje afgebroken (nummer 6 en 9) en het stukje van nummer 6 hangt nu onder 9 en het stukje van 9 hangt nu onder 6. Dus als dan die in elkaar moeten passen, past het niet. Het gevolg kan dan zijn dat je een extra grote kans hebt op MK's, zware lichamelijk en geestelijke gehandicapte kindjes, en een kindje die wel "gezond" is maar wel ook deze translocatie heeft en dus in zijn/haar toekomst bij een kinderwens dezelfde problemen heeft.

Ik kan dus wel kinderen krijgen, maar heb geen idee hoe ze er aan toe zullen zijn (al kan dit dmv vruchtwaterpunctie en vlokkentest wel duidelijk zijn). De vraag is dus of je dit risico wilt nemen en of het dan een kindje van mijn vriend zal zijn of misschien wat "veiliger" via adoptie of donorbank. Het geeft dus enorm veel vragen wat het juiste is. Wanneer het via mijn vriend zal zijn kan het natuurlijk goed gaan of je doet een selectie via IVF PGD of via een donorbank in eerste instantie met IUI. Ik kan dus wel zwanger worden, maar wellicht niet van mijn vriend.

Pfffff wat een kl*te opmerking van je vriendin! Daar zit je nu net op te wachten zeker :( . Net alsof zij de edele taak heeft om jou nuchtere gedachtes aan te praten. Pffff dan ben je echt harteloos!

4. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He Nicoletta,

Wat moet dit als een schok komen zeg......verschrikkelijk voor jullie.
    Ik heb op deze site al eens vaker over translocatie gelezen en ik zag ook net je eigen topic.

Ik wens je heel veel succes en sterkte natuurlijk. Hopelijk komt in 2009 onze droom uit.

Liefs Maaike

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Het is een enorme schok Maaike, maar ik hoop natuurlijk ook voor jou en alle andere dames dat dit jaar het forum "vruchtbaarheidsbehandelingen" leeg zal zijn en we allemaal bij zwanger zijn zitten. Natuurlijk, onmogelijk maar het blijft een mooie gedachte.

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Dat is zeker een mooie gedacht........die houden we erin.
    Ik lees nu ook dat jijzelf ook medisch niet zo goed bent. Dat komt er natuurlijk ook bij kijken, voor jou zal het met je hartproblemen ook aftasten zijn wat je wel en niet allemaal aankan en of je het wel trekt.

Heel veel succes met keuzes maken meid.

Liefs maaike

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank je Maaike! Keuzes maken doe ik maar op gevoel en meestal zijn die juist ;) .

Hey goedemorgen Hanneke!

Even een vrolijk plaatje om je (en de anderen hier) de donkere regendag door te slepen!

8. Hanneke75

Hanneke75 Lid

29 sep 2008
    98
    1
    0
    Hoi Nicoletta,

Jeetje wat een verhaal! Hoe kwamen jullie er eigenlijk achter....of ik bedoel eigenlijk is je vriend hierop getest, of is standaard dat mannen hierop getest worden? Ik heb namelijk geen idee.... En ik heb zelf ook 1 x een miskraam gehad en denk daar dan meteen aan: Shit, mijn vriendje zal dit toch ook niet hebben? Ik ben dus ook 1 x zwanger geweest en dat is nu meer dan 1 jaar geleden.... Ik weet hoeveel pijn en verdriet dit doet! Nog steeds doet dit pijn,aangezien dat dus misschien wel het dichtsbij een kindje is geweest dan dat ik misschien ooit zal komen........... Maar goed, zo mag en wil ik niet denken! Maar jullie staan dus nu wel voor hele moeilijke en verdrietige beslissingen! En die neem je ook niet zomaar even! En dan lees ik ook nog dat jij hartproblemen hebt.... tjonge jonge... ja, het leven is soms zo hard en oneerlijk! Waarom krijgt de een alles zonder problemen en moet de ander daar zo veel moeite voor doen!? Veel sterkte hoor hiermee! Als er wat is......

Ik ga zo even lekker een zomervakantie boeken.... da's weer eens wat anders dan aan baby's denken!

Meiden, ondanks alles....allemaal een fijn weekend! Groetjes Hanneke

9. Snowy

Snowy Actief lid

vandaag echo gehad en ze waren niets gegroeid :(
    maandag weer voor een echo. Snap dat niet hè, vorige keer spoot ik minder en was mijn "ei" al na zeven dagen goed. Af en toe kan je er geen peil op trekken.

Liefs Snowy

10. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hey girls,

Snowy wat vreemd zeg.......je kunt er inderdaad geen peil op trekken. Ik heb normaal gesproken op dag 9 al een ei van rond de 16-18 mm. Vorige maand waren ze nog geen 10 mm. Dat vond ik ook al zo raar. Misschien dat je lichaam wat went aan de hoeveelheid Puregon. Even maandag weer afwachten. Ik mag di weer voor het eerst.

Han, lekker he een vakantie boeken. Ik heb pas geleden geboekt voor 2 weken italie in juni. Ik heb er nu al zin in. Probeer sterkt te blijven hoor.........het komt best goed met ons. Wij zijn toch vechters!

Ga nu nog even genieten van de avond en dan lekker mijn bedje in.

Liefs maaike

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Hanneke,
    Niet direct het ergste denken hoor ;) . Het is zeker niet standaard dat je hier op getest wordt. Wel "mag" het na 2 of meer miskramen. Door mijn hartafwijking moet ik alles bij de gynaecologie doen ipv verloskundige. Ook ben ik naar "mijn" ziekenhuis gegaan (Erasmus in Rotterdam) omdat ik naast de gynaecoloog ook onder extra toezicht van de cardioloog moet staan. De gynaecologe gaf ons laatst de mogelijkheid om die test te doen, zeker omdat ik steeds dacht dat het kwam omdat het hartje maar niet ging kloppen. Mijn (of een andere) hartafwijking zou erfelijk kunnen zijn (2 tot 4%) en steeds ging het mis hier. Om mij gerust te stellen heeft ze toen dat onderzoek aangevraagd en erbij gezegd dat we dan dit alles kunnen uitsluiten omdat er zeer waarschijnlijk toch niks uit zou komen. Eigenlijk had ik steeds het gevoel dat er wél wat uit zou komen en dan bij mij. Tot mijn enorme verbazing was er dus wat bij mijn vriend te vinden :confused: .

Op 5 feb gaan we weer naar de gynaecoloog en praten wat zij denkt wat het beste is. Met mijn hart gaat alles eigenlijk heel goed, gebruik geen medicijnen of niks, en dat wil ik dan graag zo houden! Dus moeten we goed kijken wat niet al te zware belasting voor mij zal zijn en waar we ons geestelijk goed bij voelen.

Lekker he die zomervakantie? Wij hebben het al geboekt begin januari en bijna iedere week ga ik weer even kijken naar het hotel en denken ooooo straks in augustus liggen we hier! 8)
    Heb je wat leuks uit gezocht?

Ook voor jou een fijn weekend ;)

12. Hanneke75

Hanneke75 Lid

29 sep 2008
    98
    1
    0
    Hey Ladie's,

Kan het toch niet laten he....om hier nog even te neuzen.... Eigenlijk heb ik helemaal geen tijd, maar ja....

Gisteravond voelde ik me zwaar kl...., erge hoofdpijn en niet erg lekker. De hoofdpijn is inmiddels wel een klein beetje weg (zit er nog wel dat merk ik) maar nu voel ik overal spierpijn.... zou ik ziek worden? We moeten straks naar mijn zus, zij is 50 geworden en geeft een feest. Maar daarvoor moeten we eerst nog 2 uur rijden. Daar zie ik nu wat tegenop, voel me echt niet fit!
    Nou, genoeg geklaagt!

@Snowy: Je lichaam doet toch zelf wat 'ie wil. Maar het is wel vervelend voor je, en het lijkt me ook spannend of je dan straks ook echt 2 volgroeide eitjes hebt.

@Maaike: Toevallig! We willen ook 2 weken naar Italie! Heerlijk, maar we hebben nog niks geboekt. Zijn er nog niet helemaal overuit waar we nu precies naartoe willen.....

@Nicolleta: Wat een verhaal! Niet te geloven! Ik vind het ook ontzettend erg voor je vriend. Die zal zich toch ook ontzettend shit moeten voelen! Het lijkt me wel frustrerend dat je pas 5 febr. een afspraak met de gyn hebt, dat duurt nog zo lang (voor mijn gevoel....want dan heb ik ws ook de 6e iui) want ik kan me voorstellen dat je hier toch graag over wilt praten en dat je toch wel vragen hebt.... lijkt me... want het is nogal wat zeg!
    Je zult nu toch ook al wel veel praten met je vriend? Maar ja, met een deskundige erbij is het voor mijn gevoel altijd iets duidelijker. Nou, succes!

Hey meiden..... tot snel weer! Liefs, Han

13. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    He gatsieeee Hanneke, net nu je een leuk feest moet hebben voor je zus word je ziek. Bah! Help paracetamol niks? Iedere drie uur 1 of 2? Meestal kun je je er dan wel doorheen slepen.
    Moet je zelf rijden? Anders kun je misschien wat suffen in de auto. Ik hoop dat je nog een beetje opknapt en je toch kunt genieten. Gefeliciteerd met je zus namens mij ;) .

Die afspaak staat op 5 feb omdat ik er zelf zo op had aangedrongen :( . Die heb ik gewoon zelf gemaakt zonder de genetisch consulent hierom te vragen. Zij is van meer de "natuurlijke manier" en "even rust inplannen". Maar ik dus niet! Ik heb hierom op 19 jan toen we hoorden dat er "iets" mis was met mijn vriend gelijk een consult aangevraagd met een gyn die wat meer bekend was met miskramen. Tot aan nu had ik steeds een andere omdat ik steeds op de spoedpoli kwam met die mk. Maar nu wil ik het lot in eigen hand nemen en zorgen dat ze gaan opschieten. ;)

14. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meiden,

Hoe is het met jullie?
    Bijna allemaal in afwachting van een ei!
    Nicoletta je zult wel uitkijken naar je afspraak in febr, ik kan me voorstellen dat je nu graag vragen wilt gaan stellen aan de gyn.

Fijn weekend allemaal.

Liefs Maaike

15. Hanneke75

Hanneke75 Lid

29 sep 2008
    98
    1
    0
    Ik heb een leuke en gezellige avond gehad hoor! Het ging allemaal wel weer, en inderdaad ik had een paracetamol naar binnen gewerkt en toen ging het wat beter. Ben nog steeds niet helemaal fit, maar verwacht niet dat ik de griep ga krijgen. Gelukkig!

Goed en stoer van je dat je baas over je eigen leven bent! Het is jou leven, en het is jou wens! Heb je goed gedaan wijffie!

Fijne zondag nog! Liefs

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Goed om te horen Hanneke dat het toch leuk is geweest en je het hebt volgehouden! Die griep sturen we gewoon bij je weg hoor!

Stoer wijffie ben ik he Hanneke :) :) Moest enorm glimlachen toen ik je woorden zag.
    Weet je, ik probeer er echt "vat" op te houden wat er gebeurt. Natuurlijk kan het niet altijd, maar doe mijn best om me niet gek te laten krijgen door dit kl*te nieuws.
    Ik probeer zoveel als mogelijk te leven dat "je problemen kleiner kunt maken door aan oplossingen te werken". Dat kun je wel heel breed zien maar is eigenlijk in alles toepasbaar en helpt enorm goed bij me.

17. Snowy

Snowy Actief lid

Heb drie follikels :confused:

De Gyn zegt je weet wat de consequenties zij hè! Ik zeg ja weet ik, maar wil toch gewoon de IUI gaan doen... Dus woensdag de inseminatie!
    Word echt spannend dit keer!
    Nicoletta, ik vind je ook echt superstoer hoor. Vooral omdat je schrijft, ik wil graag kijken wat we aan de problemen kunnen doen, ik ben daar wel voor zo'n instelling. Soms heel moeilijk toch proberen sommige dingen positief te blijven benaderen.
    Ik merk dat ik best positief kan zijn. alleen als mijn ongi er is dan ben ik altijd effe een paar dagen down en daarna probeer ik toch maar weer de moed te verzamelen. Ik ben benieuwd wat jullie Gyn gaat voorstellen, wat jullie het beste kunnen gaan doen.
    Wie weet er nog meer wanneer er geinsimineerd gaat worden?
    En hoe verlopen de echo's bij iedereen?

Liefs Snowy

18. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meiden,

Snowy, wat goed zeg 3 follikels.
    Spannend morgen de inseminatie, ga voor je duimen.
    Ik heb vanmorgen de FM gehad en moet do ochtend weer terug.
    Ik had ook 3 dominerende follikels maar ze waren nog maar rond de 1.3 cm. Ik denk dat ik za dan de inseminatie ga hebben.

Spannend deze laatste IUI voor mij, ik ga hopen op een wondertje!

Liefs Maaike

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik hoop mee op een wondertje Maaikie.

Snowy,hoera 3 follikels, dit meot m gewoon worden!

Ik heb morgenochtend 8.00 uur mijn 1e FM, ben benieuwd, vind het wel weer spannend!

20. Snowy

Snowy Actief lid

Maaikie spannend hoor! Hoop voor jou ook dat ze lekker alle drie doorgroeien.. :D des te meer kans hè! En zeker je laatste IUI.
    Zora, succes morgen met je fm, hoop voor jou ook dat er al een paar mooie zitten :D

Liefs snowy

Deel Deze Pagina