Op weg naar Spanje !

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Roosje35, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Laatste sluit ik mij wel bij aan.
    Als je gaat, zorgen dat je voorbereid bent.

    En hou rekening met als je niet gevaccineerd bent , je test in Frankrijk maximaal 24 uur oud mag zijn gezien vanaf moment van afname.

    Dat wordt een lastige dus..
     
  2. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Inmiddels zit mijn zus al enige tijd heerlijk op een camping in zuid-Frankrijk. Hier blijven ze twee nachten en dan rijden ze weer door. Geen controles trouwens, geen problemen gehad.
     
    Nikki23, Kindje3 en Roebus vinden dit leuk.
  3. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Voel je je opgelucht, ben je al je frustratie van het weekend kwijt? Ik begrijp nooit zo goed waarom het met zoveel grote woorden moet. En daarbij, ik vraag niet wat men ervan vind, maar of er nog meer mensen zijn die dit hebben gedaan. Zo spannend is dit topic nou ook weer niet.
     
    Nikki23 en Bloempje01 vinden dit leuk.
  4. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Mijn oom en tante zijn ook net aangekomen op een camping in Frankrijk. Geen controle op de weg en er is op camping ook niks gevraagd
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Volgens mij verpest dit de vakantievoorpret ook nogal. De hele tijd je afvragen of je er tussenuit gepikt wordt. Ik vind sommige dingen in bepaalde landen ook nergens over gaan, maar doe het toch netjes. Respectloos naar het land toe waar je tenslotte te gast bent als je het niet doet. Helemaal prima als je het niet wil doen, blijf dan in Nederland. Hier dus geen ervaring, ik volg we netjes de regels.
     
    RoGiJuLi, Zoe123, Kleintjuh85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Wij laten al meer dan een jaar niets meer verpesten. Dus ook onze vakantievoorpret niet. En geloof me, we zijn totaal niet bezig met het er tussenuit gepikt geworden. Het enige wat onze voorpret kan bederven is de oorontsteking van mijn zoon.
     
  7. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Juist dat testen verpest voor mij wel de voorpret. Leverd me zo'n stress op dat die test wel negatief moet zijn volgende week. Zal je net zien avond voor vertrek helemaal ingepakt en dan test je positief...

    Eigenlijk vind ik het gewoon heel dapper dat je zonder durft te gaan. Lijkt me heerlijk als je zo onbezorgd er in kan staan. Ben het er ook niet mee eens dat je mensen in gevaar brengt door niet te testen. Als je thuis zou blijven test je toch ook niet?
     
    Nikki23, Cin85, Roosje35 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63

    Karma
     
  9. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.564
    4.384
    113
    :|
     
    SAARC vindt dit leuk.
  10. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    Pff wat een zielige reactie...
    Heel volwassen. *kots*
    Je bent zelf geen haar beter..
     
    Nikki23 en SAARC vinden dit leuk.
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja maar dat kan, maar dan weet je dat tenminste en kun je maatregelen nemen om het niet over te dragen. Ook zo lullig als een zwak iemand Corona van je krijgt toch.
    Maar goed, ik ben nogal een “weet” persoon. Ik weet het liefst zoveel mogelijk zodat ik er naar kan handelen of op kan voorbereiden. Dus ik zou er van uit gaan dat ik negatief test bij geen klachten en als ik positief test is dat enorm kak voor mij en mijn vakantie maar heb ik wel de informatie en kan ik maatregelen treffen.
     
  12. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hoe oud ben jij dan? 12?
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  13. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Hoe egoïstisch sommige onder ons zijn. Als ik ergens op vakantie gaat en dat land heeft duidelijke regels dan hou ik mij daaraan of dan ga ik niet als ik er mij niet aan kan houden.
    Weten jullie in wat een situatie sommige onder ons zitten. Hoeveel families hun kleinkinderen nog niet hebben gezien door dit virus.
    Maar ohwee het verpest mijn vakantie dat ik de stress van het resultaat van een neusswab moet afwachten.
    Jullie moeten fier zijn!
     
    NiVa0230, Minoesje, Sado en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Wow … hier geen woorden voor
     
  15. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.274
    113
    Test jij thuis dan ook dagelijks? Thuis kan je toch ook anderen besmetten, en ik denk juist thuis omdat je dan ook veel meer bekenden ziet/spreekt. Of je nou in Spanje boodschappen gaat doen of in nl, zelfde met een terrasje pakken.
     
    Nikki23 en SAARC vinden dit leuk.
  16. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    Jij hebt je mening hier toch al geventileerd? Waarom moet je weer hetzelfde praatje houden?
     
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee, maar dat hoeft toch ook niet. Ik heb het specifiek over op vakantie gaan. Het wordt gevraagd door het land, je hebt geen klachten dus in de meeste gevallen zal je negatief testen. Mocht je toch positief testen dan weet je dat toch en is het prettig dat je in elk geval niet anderen gaat besmetten in een ander land. Dat is toch ook de reden dat het land het vraagt.. dan kun je handelen naar het gegeven en dus niet gaan. Het gaat mij specifiek om de zin dat je er stress van krijgt om te testen en dat het misschien positief is. Ik denk dan gewoon: ik ga er van uit dat hij negatief is. En als hij positief is, dan weet ik dat ook weer en ga ik dus niet. Dat was het stukje waar mijn reactie over ging.

    En ik heb bijv wel een zelftest gedaan zonder klachten voor ik op kraamvisite ging. Ook omdat ik dat niet zou willen.
     
  18. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    En jullie mogen dagelijks jullie mening blijven geven waarom iemand anders dan niet???
     
  19. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    Waar lees jij hier in dit topic mijn mening over dit onderwerp? Ik heb enkel informatie gegeven zoals ze vroeg.
     
  20. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Misschien niet in dit topic.
    Maar eerlijk wat is er nu zo moeilijk aan regels volgen? Men gaat op vakantie naar Afrika waar men verplicht wordt om een malaria prik te nemen en daar maakt men geen drama over. Maar hier doet men zo een drama over een domme test.
     
    Sado en flipflop vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina