Op weg naar Spanje !

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Roosje35, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kindje3

    Kindje3 Actief lid

    19 dec 2020
    155
    105
    43
    Vrouw
    2 keer flink verhaal getypt. 2 keer foetsie. Misschien maar beter ook om deze discussie niet gaan te gaan:evil:

    Ik vind het super tof dat jullie dit doen!!!:D Ben benieuwd hoe het aan de Spaanse grens gaat met je zus:D
     
    Roosje35 vindt dit leuk.
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Hopen is anders dan klikken

    Ik hoop het ook.

    Wij doen wel mee aan de oplossing om straks weer vrij te zijn.

    Vreselijk om zo egoistisch te zijn.

    Straks krijgt mevrouw zelf iets ergs of haar kind en dan ineens wel de regels volgen. Mensen vergeten dat als ze NU gezond zijn dit elk moment kan veranderen. Je hoeft maar een ongeluk te krijgen...

    Ze brengt bewust mensen in gevaar. Niet vaccineren is 1 ding en daar kan ik zelfs nog inkomen. . Maar daarnaast dan ook niet testen vind ik dus niet verantwoord.
     
    Sado, Zoe123 en siriel vinden dit leuk.
  3. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.590
    2.539
    113
    Vrouw
    #63 Liliane92, 25 jul 2021
    Laatst bewerkt: 25 jul 2021
    Wie gaat op vakantie naar Afrika? Hoe weet je dat nou dat deze mensen dat hier doen? Voor bijna alle landen wereldwijd gold (tot corona) een vaccinatieadvies, geen verplichting. Heb tijdens al mijn reizen nooit een vaccinatieboekje nodig gehad..

    Voor de een betekend een test niets en voor de ander is het zijn grootste nachtmerrie. Wie zijn jij en ik om daar iets van te vinden en daar over te oordelen? Ik ken de situatie niet en wij zijn niet degene die dit hoeven te controleren. En ik geloof echt niet dat mensen heilig zijn dus laten we nou niet doen alsof iedereen die hier is iets over roept nog nooit iets van de wet heeft overtreden, want dat kan je mij echt niet wijs maken..
     
    Kindje3 vindt dit leuk.
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Er zijn meer die er zo over denken. Goed dat je het wel zegt. :thumup:

    Blijf ik ook doen. Net als mensen ook het tegenovergestelde zeggen.

    Ik laat me echt niet monddood maken door mensen die alleen maar steken kunnen geven door 1 zinnetje te plaatsen.

    " last van corona fobie?"

    Daar kun je ook geen zinnige discussie mee beginnen.
     
    Sado en Zoe123 vinden dit leuk.
  5. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.590
    2.539
    113
    Vrouw
    .
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.834
    113
    Vrouw
    Je spreekt jezelf wel erg tegen nu…
     
  7. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.522
    4.342
    113
    Ik help het je hopen, maar ik vermoed dat die vrijheid er niet meer gaat komen. En dat heeft niets te maken met mensen die ongetest op vakantie gaan, maar eerder met het feit dat het gros dit nog steeds gelaten over zich heen laten komen en zich tegen hun medemens keren op basis van opgeklopte angst.
    En ik woon in Frankrijk, maar ik zie ongeteste mensen uit Nederland of waar dan ook vandaan niet als 'mensen die mij bewust in gevaar brengen' . Ik zie ze als mijn medemens. Anderen beoordelen en veroordelen op basis van hun vaccinatie- of teststatus vind ík dan weer ontzettend egoïstisch...
     
    Nikki23, Cin85, Liekje81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Het gaat mij erom dat je de wensen van een land waar je te gast bent niet respecteert. Ik heb het niet over in gevaar brengen. ;) doe het gewoon denk ik dan.. maar hè. Ik ben verder niet zo moeilijk en vind het zonde van mijn energie me er druk over te maken. Het is toch wel wat het is.
     
    Sado, Zoe123, Zeebra en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Ik ben het absoluut niet eens met topicstarter maar dit is echt een opmerking onder de gordel over de rug van haar kind. Waarom kun je iemand niet in haar waarde laten en volwassen en discussie voeren zonder dit soort opmerkingen.. vind ik dus echt heel jammer.
     
    Kindje3, Inge1984, Loufoque en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Ik ben het met je eens in zoverre dat je iemand niet mag beoordelen als ze niet zijn gevaccineerd. Maar dan moet je je wel aan de regels houden verder.

    Maar.... het ontkennen dat je mensen in gevaar brengt stuit mij echt heel erg tegen de borst.
    Dat vind ik wel egoistisch.

    Want...jij wilt vrij zijn en tenkoste van een leven van iemand anders.

    Je draait iets om wat wat mij betreft niet omgedraaid kan worden.

    Maar goed...dit meningsverschil houden we en we kunnen beide alle argumenten aanhalen. Uiteindelijk heeft niemand gelijk maar is dit een andere mentaliteit.
     
    Zoe123, Zeebra en Kindje3 vinden dit leuk.
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113

    Oja? Vertel. Ik ben benieuwd waar ik mezelf tegenspreek
     
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.834
    113
    Vrouw
    Waarom brengt iemand die niet getest is mensen in gevaar en iemand die wel getest is niet? Je zegt nl zelf; het is maar een moment opname, en dat is die test precies! Als je je dus verder gewoon aan de afstand enz houdt, is een ieder net zoveel gevaar voor anderen. Getest of niet getest.
     
    Nikki23, Kindje3 en SAARC vinden dit leuk.
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Waar zeg ik dat het een momentopname is?

    Je gezondheid?

    Dan heb ik het niet over het virus.
    Dat lees je verkeerd.
     
  14. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.666
    6.834
    113
    Vrouw
    Ja, dat zegt toch ook wat over het laten testen? Je draagt NU het virus niet bij je, maar wellicht over 6 uur wel (ik noem maar wat). Je weet het namelijk nooit en zal je dus altijd aan de andere maatregelen moeten houden om niemand in gevaar te brengen. Dus niet getest betekend niet dat je bewust iemand in gevaar brengt.
     
  15. Loufoque

    Loufoque Fanatiek lid

    17 mrt 2021
    1.522
    4.342
    113
    En ik begrijp dus serieus niet hoe je met droge ogen dergelijke uitspraken kunt doen in relatie tot Covid. En al helemaal niet wanneer je het hebt over een symptoomvrije persoon die zich verder gewoon aan de maatregelen houdt.

    Als diezelfde persoon binnen de eigen landsgrenzen bleef kraaide er geen haan naar. Waarom is diezelfde persoon in Spanje ineens een tikkende tijdbom?

    Het valt me trouwens op dat je me vaak persoonlijk aanspreekt in je reacties, en me regelmatig beschuldigt van egoïsme. Ik wil je er graag nogmaals op wijzen dat ik me altijd aan de maatregelen heb gehouden, ook als ik het er niet (altijd) mee eens ben. Ik ben niet in het buitenland geweest sinds de corona uitbraak, zelfs niet voor de crematie van mijn vader. Ik werk daarnaast al 10 jaar vanuit huis. Het label 'egoïstisch' is m.i. absoluut niet van toepassing en misplaatst.
    Maar ik ben het met je eens dat we het niet eens gaan worden. Maar dat wisten we een jaar of 10 geleden al... ;)
     
    Nikki23, Kindje3, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.472
    6.163
    113
    Dit idd. En als ik hier al lees, en van mensen om mij heen hoor, hoe weinig controle er is dan snap ik ts eigenlijk wel.
    Wij (man en ik) zijn volledig gevaccineerd, en hoeven dus niet eens te testen. Misschien ben ik straks in Frankrijk de tikkende tijdbom.
     
    Nikki23, Roosje35, Madelie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.373
    8.467
    113
    Precies. Als gevaccineerden het nog steeds door kunnen geven, waarom hoeven zij dan niet te testen? Niet dat ik geloof in die testen.
     
    Nikki23, Zeebra, Kindje3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Wauw, dat stuk van vrij zijn ten koste van iemands leven gaat wel heel ver over de lijn. Gewoon niet te bevatten hoe diep we als samenleving zijn gezakt. Als iemand positief besmet is met corona of een ander virus dat potentieel dodelijk is(hoe klein de kans ook is) en dan opzettelijk mensen gaat knuffelen en onderhoesten, Ok maar gewoon over het feit dat niet iedereen wil vaccineren met een gloednieuw vaccin waarvan nu al verschillende ernstige bijwerkingen van bekent zijn maar verder wel aan regels houdt...
     
    Nikki23, Madelie en Loufoque vinden dit leuk.
  19. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Toch effe nog ter info mag je op de site van de GGD nakijken er zijn voor sommige landen verplichte vaccinaties waar je dus niet onderuit geraakt en je het land niet binnen geraakt als je je vaccinatieboekje niet bij hebt.
     
  20. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113

    Aha... ik weet nu pas wie je bent :roflmao:
    Dan is het me duidelijk dat wij lijnrecht tegenoverelkaar staan en blijven staan.

    Ik kan met zekerheid zeggen dat ik achter mijn mening en uitspraken sta.

    Verplaatsen van mensen geeft veel meer kans op verpreiding. Dat kun je gewoon opzoeken.

    Ik heb het trouwens helemaal niet over jou en jou situatie. Ik heb het over de topicstarter.
    Ik heb geen idee waarom je denkt dat ik het over jou heb.
    In jou geval is het helemaal geen issue.
    Ik wist helemaal niks van jou situatie tot nu dat je het hierboven schrijft.

    Dus dat jij vindt dat ik jou misplaatst egoistisch noem klopt dat. Ik heb het namlijk niet over jou gehad.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina