Op weg naar Spanje !

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Roosje35, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Tja. Zo denk ik er gewoon over.

    Ik vind dat het zo makkelijk is om wel mee te doen met een oplossing.

    Ik begrijp niet waarom iemand zijn vrijheid belangrijker is dan iemand anders vrijheid.

    Een oprechte vraag. Het voelt voor mij echt oneerlijk als er zoveel miljoenen mensen zijn die zo graag een vaccin willen, of ernstig ziek zijn..dat er dan mensen zijn die ten koste van alles denken dat hun vrijheid belangrijker is dan die van iemand anders.

    Dat gaat mij dus juist " over de lijn" om jou te citeren.

    Ik zou dat gewoon oprecht wel eens willen weten.
     
    Zoe123 en Sado vinden dit leuk.
  2. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.659
    2.649
    113
    Vrouw
    Ik zeg toch bijna alle landen?
     
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.582
    6.274
    113
    Maar of het een oplossing is weten we nog helemaal niet. Gevaccineerde raken nog steeds besmet en kunnen anderen ook besmetten.
     
  4. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Tja, nu gaat de vrijheid van diegene die gevaccineerd of verplicht meewerken aan medisch testen voor op diegene die gewoon gezond zijn en geen verplichte medische testen willen ondergaan of vaccins willen.

    En daarnaast ga ik niet over de verdeling van dit experimetele vaccin. Ik zie veel liever dat dit gaat naar volwassenen die dit risico bewust willen nemen dan naar kinderen.
    Maar daar heb ik vrij weinig over te zeggen.

    Daarnaast zie ik niet hoe een vaccin dat nieuw is en al bewezen minder effectief is bijdraagt aan een oplossing.
    Ik zie vooral veel grotere problemen ontstaan. Die van groeiende ongelijkheid, de heksenjacht op ongevaccineerden, de vrijheidsberoving van mensen over de hele wereld. De beperkingen van mensenrechten. Ik zie vooral veel mensen die vinden dat andere mensen schijnbaar minder basisrechten hebben omdat ze geen vaccin willen.
    De vanzelfsprekend waarmee dit gebeurt vind ik werkelijk schokkend.
     
    Nikki23, Kleintjuh85, Kindje3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Wow, je hebt wel een heel slecht weekend gehad! Als je zo’n opmerking kan maken enkel omdat we van mening verschillen over de maatregelen, dan wens ik je veel sterkte. Je hebt het nodig, dat laat je blijken.
     
    Bloempje01 vindt dit leuk.
  6. Annie82

    Annie82 Fanatiek lid

    27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wel of niet testen, wel of niet vaccineren…..
    daar kun je iets van vinden. Laten we ieders mening respecteren. Bedenk wel: je gaat naar een ander land, code oranje, ze hebben regels. Kijk niet op als je niet toegelaten wordt. Ik vind het van weinig respect getuigen als je de plaatselijke regels niet respecteert. Of dat een mondkapje is, een lange broek in een kerk of hoofdbedekking…. Of de plaatselijke coronamaatregelen!
     
    NiVa0230, nijn37, Sado en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    In geen enkel land ter wereld zijn vaccinaties verplicht. Soms wordt de gele koorts wel semi verplicht, maar er zijn ook (artsen) verklaringen dat je deze vaccinatie bewust niet hebt.
    Daarnaast willen sommige landen dat je een polio vaccinatie hebt als je langer dan 2 weken in dat land verblijft, blijf je korter dan is er niets aan de hand, en anders is een verklaring van niet vaccineren ook voldoende.

    @Habibati had het ook over verplichte malaria vaccinaties, deze bestaan niet. Je hebt alleen pillen tegen malaria, en ook deze zijn niet verplicht. De plaatselijke bevolking slikt niets en genoeg toeristen die vertrouwen op gin tonic (zit ook een anti malaria stofje in, echter moet je dan een paar liter gin tonic op een dag drinken, dus geen aanrader).

    @TS ik hoop dat je zus ondertussen veilig is aangekomen en geniet van hun welverdiende vakantie!
     
    Lovely83 en Kindje3 vinden dit leuk.
  8. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    @Cin85 heb mij inderdaad vergist met de vaccinatie van gele koorts. Missen is menselijk maar als je naar Kameroen gaat dien je je toch verplicht ertegen te vaccineren anders kom je er niet in. En weet je dat Belgen verplicht moeten laten vaccineren tegen polio en geen haan kraait ernaar dat wij geen vrije keus dertegen hebben.
     
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Maar zover ik weet moet je je kinderen bijv wel laten vaccineren in Frankrijk zodat ze naar school kunnen?

    En in België is er voor zorgmedewerkers ook het een en ander verplicht begreep ik?
     
  10. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw

    Er gaat heel veel door me heen als ik dit lees. Ben verpleegkundige en zelf ook risico patiënt. Hoor vaak mensen roepen dat de natuurlijke selectie dan maar moet plaatsvinden. Niet vaccineren en wie doodgaat gaat dan maar dood, tja dat doet me dan pijn. In het ziekenhuis heb ik ook gezien wat het effect van vaccineren is. Teruglopen opnames en minder mensen die Corona krijgen naar de is. Ja je kunt t nog krijgen maar hoe meer mensen gevaccineerd hoe minder het verspreid wordt. De zorg kan dan weer doorstarten en mensen die niet terecht konden in het zieke huis kunnen eindelijk de zorg krijgen die ze nodig hebben. En de ok’s konden niet open blijven aangezien de ic’s vol lagen… De spoed moest uitgebreid worden met noodkamers en patiënten overgeplaatst naar andere ziekenhuizen. Mensen in nood dienen allen tijde hulp te krijgen.

    Dus het zijn vreemde onwerkelijke tijden maar vrijheidsberoving? Beperking van mensenrechten? wat een uitspraken. Ik weet echter wat ik ook zal typen dit nooit door de geest van iemand zal dringen die alleen maar denkt als in ik heb het moeilijk, ik wil vrijheid, ik wil een feestje, ik wil geen mondmasker, ik heb mijn rechten, ik,ik,ik. Maar de mensen die bij bosjes sterven en de mensen familie af moeten geven gaan Corona of de zorg die is stil blijven liggen daardoor (en dat is erg veel) die denken hadden wij maar….

    En ik begrijp geheel dat het voor iedereen klote is geweest en ik ben het ook niet geheel eens geweest met alle maatregelen. Bedrijven die over de kop gingen, kinderen die t thuis extra moeilijk hadden door scholen sluiten etc. Ik zal dat nooit bagatelliserende vaccineren is een ieders keuze maar ga niet roepen over vrijheid etc…. Je beperkt er nl ook anderen mee door de keuze te maken geen spuit te willen.

    ps het is geen vaccin in experimentele fase…
     
    NiVa0230, Jippie, Butchke en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.081
    93
    Vrouw
    Zie effect ziekenhuizen. Indien ziek bij vaccin wordt je minder ziek en kans op ziekenhuis opname verkleint drastisch. Het doet dus wel degelijk iets.

    Nu afwachten wat het in Engeland gaat laten zien nu het volledig open is nu iedereen die vaccin wilde hebben is gevaccineerd.
     
  12. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Luister. Ik snap zeker dat dit een zeer groot probleem is (geweest) voor de ziekenhuizen,vorig jaar zomer was er ook duidelijk een dip in opnames dus dit alleen aan de vaccins toeschrijven vind ik een beetje voorbarig.het vaccin zit nog 2 jaar in de testfase(onderzoeksfase),niemand heeft de verantwoordelijkheid als er toch (enstige) bijwerkingen zijn(dit werd als voorwaarde gesteld door de vaccinontwikkelaars),niemand weet voor hoelang en voor hoeveel het vaccin echt beschermd en hoeveel kans je hebt het alsnog door te geven. Verder start nu pas het onderzoek naar wat de effecten zijn in een zwangerschap. Is nog niet duidelijk of het daadwerkelijk goed is voor kinderen ect. En zo kan ik nog even door gaan. Ja we zitten met een groot probleem. Ja er moeten oplossingen komen maar tegelijkertijd worden nu weldegelijk grondwetten geschonden. Ik heb het niet over een feestje missen, (alhoewel de bezoekbeperkingen behoorlijkover de grens van de rechten achter iemands voordeur gingen). Ik heb het over mensen verplichten medisch gegevens te delen om simpele dingen te mogen doen, ik heb het over kinderen die het recht op onderwijs ontnomen wordt, ik heb het over mensen die hun baan verliezen omdat ze niet een net nieuw vaccin willen, ik heb het over alle andere dingen die wereldwijd nu gebeuren. Er gaat nu zo veel mis met als stopwoord corona. En als mensenrechten worden geschonden raakt dat iedereen. Ook diegene die alles ok vinden. Want als we alles blijven accepteren, wie zegt dan dat er niet nog meer rechten worden geschonden? Als er 2 jaar geleden werd gezegd dat ziekenhuispersoneel verplicht de griepprik moesten halen en anders ontslagen zouden worden zou iedereen stijgeren. Nu breng ik anderen in gevaar en beroof ik anderen van hun vrijheid omdat ik niet wil vaccineren, schijnbaar gaat de vrijheid van anderen voor op die van mij (keuzevrijheid om niet een net nieuw vaccin te willen)Als we niet oppassen zijn er straks geen vrijheden meer. En daar pas ik voor. Als ik ziek ben blijf ik thuis maar ik ga niet gezond en wel een test doen, of een vaccin in mij laten spuiten omdat iemand anders vind dat zijn vrijheid begint met het verplicht afgeven van de vrijheden van die van mij of anderen. Iedereen zou gewoon vrij moeten zijn en blijven om simpelweg naar school te gaan, te gaan werken, boodschappen te doen, te gaan wandelen in een park, te reizen ect. En die vrijheid raken we nu stukje en beetje kwijt. En het ergste is niet dat we die kwijt raken, maar de vanzelfsprekend waarop het gebeurt en wordt ontvangen door de bevolking.
     
    Nikki23, Inge1984, Kindje3 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Thanks! Update, ze is inderdaad goed aangekomen in Spanje en ligt inmiddels op het strand. Nergens is zij gecontroleerd, niet op de weg, niet in restaurants, niet bij de camping. Zoals het er naar uitziet gaan wij einde van deze week rijden.
     
    Nikki23, Cin85 en Kindje3 vinden dit leuk.
  14. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Amen!
     
    Kindje3 vindt dit leuk.
  15. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik ben benieuwd hoe het gaat straks met rijden. heeft je zoontje nog last van zijn oorontsteking?
     
  16. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Dit 100%! Het heeft niets te maken met Corona, met voor of tegen zijn, wel of geen vaccinatie. Maar over respect voor de mensen, het land, de natuur die je bezoekt. Of dat te maken heeft met kledij, gedrag, een alcoholtest verplicht in je auto, of een test. Corona staat hier buiten. Als we dit beetje respect niet meer voor elkaar’s regels, gebruiken of wensen kunnen opbrengen is het erg gesteld met onze wereld. En dat is het helaas!
     
    NiVa0230, Annie82, mgeul84 en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    #97 Zoe123, 27 jul 2021
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021


    Het moet toch niet gekker worden.
    Niemand dwingt je om op vakantie te gaan. Je kiest daar zelf voor.
    Bij die keuze horen bepaalde consequenties. Om de grens over te kunnen steken
    heeft de Franse (of Spaanse of whatever) regels opgesteld.
    Heb je daar geen zin in? Dan blijf je lekker in Nederland.
    Ik vind het echt kleuter gedrag ten top.
    Het moet eigenlijk wel maar stiekum doe ik het niet…
     
    NiVa0230, RoGiJuLi, reckless en 10 anderen vinden dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Prima.
    Maar als je er zo over denkt, accepteer dan ook dat deze denkwijze niet gedeeld wordt door overheden in andere landen. Wij zij daar te gast en je hebt je dus aan te passen.
    Net als dat je voor sommige landen je gele boekje met bepaalde vaccinaties moet tonen en dat je voor sommige landen een visum nodig hebt, of dat je in sommige islamitische landen beter een hoofddoek kan dragen. Wil je dat allemaal niet. Dan blijf je in Nederland.
     
    Zeebra, Kleintjuh85, bosi333 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Goed te horen! Jullie ook alvast een goede reis en fijne vakantie gewenst!
    Hier ter plekke merk je, behalve dat je in de winkels een mondkapje op moet, niets van corona.
    Alhoewel ik heb gehoord dat ze op sommige, drukke en toeristische stranden, wel 1,5m vakken gemaakt hebben. 'Ons' strand is gelukkig net zoals altijd heerlijk rustig met alle ruimte van dien.
     
    Kindje3 en Roosje35 vinden dit leuk.
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Helaas doet de overheid niet altijd wat de burgers willen.
    En niet iedereen die naar het buitenland gaat, gaat op vakantie.

    Wij zijn nu met het vliegtuig, dus ik houd mij keurig aan alle testen en regels. Maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen die met de auto gaan het risico op een eventuele controle wel willen nemen. Herhaaldelijk testen veroorzaakt namelijk ook schade aan het slijmvlies, met name in de neus. Dus onnodig testen (zoals voor een vakantie want geen enkel land is nog covid vrij) zullen mensen willen vermijden.
    En nee, ik praat het niet goed, maar ik begrijp het wel. Als je door de overheid in een hoekje wordt gedreven, dan ga je uitwegen verzinnen.
    Net zoals de thuisfeestjes toen de horeca dicht was, de logeerfeestjes toen er een avondklok was, etc. Dan denk ik dat niet testen voor een vakantie nog wel de meest veilige uitweg is.
     
    Nikki23, Kindje3, TotalBella en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina