Ik had een lijstje van 3 jongensnamen en man wat was dat lastig om te verzinnen. En nog twee vernoemingen die er leuk achter stonden en namen die voor mij echt betekenis hebben. Aangezien de pappa in spe niet echt heel erg aanwezig is heb ik de naam uiteindelijk samen met m'n zusje verzonnen. En eigenlijk is dat de afgelopen 10 weken ook de enige naam waar ik me echt helemaal happy bij voel. De ander twee veel minder Nu had ik het er laatst met m'n beste vriend over (2 vriendinnen weten de naam ook omdat ik met hun ook heb gebrainstormd) dat ik die bewuste naam de leukste vind maar m'n kindje eerst wil zien voor ik een definitieve keus maak. Nu pakt hij elke mogelijkheid aan om de baby bij de naam te noemen en ik krijg er echt de kriebels van. Want ik noem de kleine gewoon de baby. Ik heb het hem gezegd en hij doet het nu niet meer zo vaak maar ik ben er nog steeds zo ontdaan van dat hij het 'per ongeluk' nog steeds wel eens doet dat ik de naam eigenlijk wil veranderen. Het voelt bijna alsof het ongeluk brengt om m'n kindje die bewuste naam nog te geven. Hormonen en stel ik me aan? Wat zouden jullie doen?
Ik begrijp het probleem eigenlijk niet helemaal? Vind je de naam toch niet zo leuk of gewoon omdat hij de naam steeds roept? Want dat is natuurlijk een beetje het risico vals je het mrt meerdere mensen doet delen. Je kunt toch zeggen dat je er nog niet over uit bent en niet wil dat hij de namen noemt. ..
Ik denk hormonen, of cultureel bepaald . Wij noemden onze kinderen ook al bij naam voor de geboorte, en onze familie en vrienden wisten de namen en gebruikten ze ook al tijdens de zwangerschap. Ik zie het probleem er niet van in.
Haha ik ben gewoon een hollander en m'n vriendinnen die het weten ook. Hij is idd niet helemaal Nederlands Miss is dat het. Nee vind de naam wel nog leuk maar beetje spijt van dat ik hem heb doorverteld tegen iemand die de naam wel te pas en on te pas gebruikt terwijl die weet dat ik ook die andere twee namen nog heb. T zullen de hormonen wel zijn ik mis die bubbel een beetje waar je samen met je vriend/man in moet zitten en deel om die reden soms wat dingen met m'n beste vrienden.
Kies de naam die jij het mooist of meest bijzonder vindt, ga niet door zo'n persoon of incident halsoverkop tóch voor iets anders kiezen. Straks krijg je spijt. Of beslis inderdaad na de bevalling. Doe rustig aan en neem je tijd.
Ja das misschien ook wel zo. Ik baalde gewoon even En was hoe dan ook van plan pas de definitieve keus pas na z'n geboorte te maken. Denk dat ik het daarom zo lastig vind dat iemand ineens besluit een vd namen al te gebruiken. :x