Op welke dag begin met de ovulatie testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Friesin, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hallo dames,

ik heb helaas vrij onregelmatige cyclussen waardoor het erg moeilijk is om mijn vruchtbare dagen vast te stellen. Dus de enige manier om 99% zeker te zijn dat ik vrij op de dagen wanneer ik mijn meest vruchtbare dagen heb, wil ik gaan beginnen met ovulatie testen.

Mijn vraag is echter, op welke dag begin ik daarmee.

Ik heb al gekeken dat je verschillende voordeelboxen hebt. Hoeveel van die dingen heb ik ongeveer nodig? Wat is een realistisch en haalbaar aantal om mee te
    beginnen? Die krengen zijn best duur :p

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes Friesin

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik zou als ik jou was uit gaan van je kortste cyclus, dan weet je haast zeker dat je hem niet mist. Ik zou dan beginnen vanaf dag 12. Dan begin je ook weer niet té vroeg.

Ik raad de ovulatietesten van sensitest aan. De dipsticks zijn niet zo prijzig en heb je ook pakketjes van inderdaad..

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb toevallig echt nét de Sensitive ovulatie dipstick van Sensitest besteld.
    Als ik via een app moet rekenen zou mijn eisprong er over een paar dagen aan moeten komen. Ik ga ze gewoon een paar keer gebruiken om te zien of ik wat kan zien zeg maar. Niet geschoten, altijd mis ;)

4. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Prima! En kun je de ovulatietesten van Sensitest ook bij de Etos krijgen?? Heb jij ze zelf ook gebruikt? Is het duidelijk en overzichtelijk?

5. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Niet geschoten is altijd mis, idd Leen!!

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik heb ze inderdaad ook gebruikt. Je kunt ze bestellen via internet. Als je in Google intypt: sensitest, dan vind je de site wel.
    Als het goed is staat er in een album van mij nog wel een foto met de ovulatie testen. Je kunt duidelijk zien dat tijdens voor de eisprong 1 test echt duidelijker is dan de rest.

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
  8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    @Friesland90, ik zie idd dat je op twee dagen (11, 12) de duidelijkste streepjes hebt. Op 12 de beste. Maar had je op 12 dan nu je meest vruchtbare dag of heb je dan je eiersprong?

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Binnen 24 -48 uur na een positieve ovulatie test heb je ongeveer je eisprong.. Dat zijn inderdaad de testen die ik bedoel en zelf ook heb gebruikt..

Idd zie je bij 11 dat hij er al aan zat te komen en bij 12 nog duidelijk er

10. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Wel echt super fijn dat die ovulatie testen er zijn. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik op de goede momenten vrij hihi. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen! Bedankt voor je uitleg :)

Deel Deze Pagina