hai damens, ik heb de 2e ronde met de insiminatie achter de rug. Nu ging ik voor de gein een ovulatie test doen eigenlijk (2 verschillende )op allerbei een lichte streep op de ene test donkerder dan de andere. Best gek normaal 2 dagen na mijn eisprong heb ik geen enkele zichtbare streep meer..... wat kan dit zijn het grappige is dat ik gisteren ook voor de gein een test deed en er niks zichtbaar was............weet iemand wat dit kan zijn!!!!! liefs clairette
Kan je niet helpen hiermee. Maar vraag me wel af waarom je dit voor de gein twee dagen achter elkaar doet? Niet veroordelend, maar begrijp er écht het nut niet van. Is toch enkel maar verwarrend? Maar goed, hopelijk kan er iemand anders je helpen hier op het forum! Succes ermee!
Ik deed dit omdat ik graag wil weten hoe alles in mijn lichaam werkt en aangezien de donor zij dat ik het best kan blijven testen deed ik het nu 2 keer...had genoeg ovulatietesten over dus waarom niet...
Maar heb je nu getest om je ovulatietijdstip te bepalen of heb je gewoon voor de gein getest nadat je ovulatie al voorbij was? Als het is om je ovulatietijdstip te zoeken: moet je inderdaad meerdere dagen na elkaar doen tot je zeker bent dat je ovulatie geweest is. Als het gewoon voor de gein is nadat je ovulatie al voorbij is: lijkt me zinloos en kostelijk grapje. Maar goed, dat ben ik natuurlijk. Nogmaals, bedoel het niet verkeerd maar begreep/begrijp het niet goed...
ik had nog testen over en mijn ei is ongeveer de 18e geweest na 2 dagen geen streep meer dus ik wilde gewoon weten wat de test zou doen of er nog iets op te zien was en dat was zo...en ik vroeg me af of iemand wist wat dit te zegt.. maar snap dat je het niet begrijpt omdat er niet echt een rede voor is behalve dan dat ik benieuwd was
Ik heb ook al zo'n dingen gedaan uit nieuwsgierigheid hoor . Maar het zorgt dus alleen maar voor verwarring... Wel gek dat hij nu terug twee strepen gaf. Waren de tweede strepen echt donker of eerder licht en fijn. Want het stofje dat gemeten wordt door zo'n test zit altijd in je urine. Alleen piekt het vlak voor je ovulatie. Dus als de tweede streep even donker of donkerder is, is hij positief. En anders laat hij dus gewoon inderdaad zien dat het stofje in je urine zit, volgens mij. Succes ermee!
nee het was licht maar bij mij zit het niet altijd in urine hoor soms is er echt niks af te lezen.....zoals 3 dagen terug en 2 dagen na de eisprong en nu weer wel dus beetje vaag
Volgens wat ik tot nu toe gelezen heb zit het echt altijd in je urine. Maar soms maar heel minimaal. En als je dan juist wat meer gedronken hebt dan anders of wat vaker naar toilet bent geweest dan anders is je urine dunner en blijft de test wit. Ik heb ook dagen dat hij wit blijft. Maar ook heel veel dagen dat er een vaag streepje te zien is. Is dus hartstikke normaal, volgens mij. Misschien nog dames hier aanwezig die hier wat meer vanaf weten?
bij mij is hij een na de eisprong echt wit zonder kleur te bekenen maar bij sommige is het inderdaad altijd waarneembaar.
Er zit inderdaad eigenlijk altijd wel LH in je urine. Zeker als je een tijdje niet hebt gedronken of geplast, zul je een verkleuring zien op je ovu-test. Vandaar dat je ook niet met ochtendurine een ovu-test moet doen (lees maar in de bijsluiter van de ovu-test). Er is mij wel gezegd dat zelfs een man een heel lichte verkleuring op een ovu-test kan krijgen. Een ovu-test is pas positief als de testlijn net zo donker of donkerder is dan de controlelijn.