Aangezien ik veel dingen anders zeg dan mijn vriend ( hij komt uit zwolle en ik uit Rotterdam ) vroeg ik me af of er nog meerdere mensen zijn die bepaalde dingen anders benoemen dan andere .. Hier een voorbeeldje: Mijn vriend zegt Bietjes Ik zeg Krootjes Mijn vriend zegt Lieveheersbeestje Ik zeg Kapoentje Mijn vriend zegt Bijna Ik zeg Bekant Nou barst los, ben wel benieuwd ...
Ik zeg juin ipv ui, ze stonden me erg raar aan te kijken toen ik ergens in het noorden van het land een broodje filet americain met juin bestelde..
Of ipv vervelende vrouw oid zeg ik altijd grafwijf Hindoestaanse mensen noem ik altijd Chicken Curry's Elkaar is voor mij mekaar Elleboog is voor mij een tinteldoosje
haha mijn man en ik komen allebei uit Drenthe maar toch vaak andere benamingen hij zegt: Er komt onweer aan ik zeg: Er komen donderkoppies aan hij zegt: kofferbak ik zeg: kattebak ik slik alle e'tjes in (speel'n i.p.v. spelen, hoorn i.p.v. horen e.d.) en irritant dat ie dat vindt daarnaast praat ik zo Drents/plat als wat en hij juist niet.. in het weekend dat ie thuis is probeer ik normaal nederlands te praten maar zodra hij de deur uit is komt het platte weer terug
Uien zijn siepels Opschieten is affeseren Broek is box Buik is pens En zo zijn er vast nog véél meer andere woorden, maar ik kom er zo even niet op.
Subiet: dadelijk, direct, eensklaps, ogenblikkelijk, onverlet, onverwijld, seffens, stante pede, terstond, meteen, onmiddellijk, op slag, plotseling zeker, beslist
Ik kom uit brabant en mijn man uit amsterdam. Ik zeg wel wat dingen anders dan hem (nu niet meer eigenlijk maar toen ik hem leerde kennen) ui - juin er langs - beseie dweil (om te dweilen) - wap oud doekje dat vies mag worden - tod naast - neve dat zie je van zelf - da ziede gij van eiges ben nu 4 jaar met hem waarvan ik 3 en half niet meer in brabant woon en nu zeg ik het eigenlijk nooit meer. Mijn man vond juin hilarisch vooral omdat het enkel en meervoud is. Hij vraagt wat zijn 3 uien dan... ik ook juin.
ik ben een rasechte bossenaar...als ik aan het praten ben kunnen jullie mij niet volgen kiet - strutje - bietje - jong - huukske enz enz