Een vraag over de Eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chann1992, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik loop al een paar dagen met een vraag.
    Ik heb 20 maart mijn ei gevonden met ovulatie testen en heb hem ook goed gevoeld in mijn onder rug en buik. Meestal voel ik hem aan 1 kant de linker of rechter eierstok. Nu heb ik hem in allebei de eierstokken goed gevoeld.

Nou vraag ik me dus af is dat altijd zo, of voel ik het nu voor het eerst? of zijn er in allebei de eierstokken eitjes gesprongen ..

Ik dacht namelijk dat er elke cyclus maar in een eierstok eitjes groeien. Wie weet leer ik weer wat nieuws over het vrouwen lichaam haha ;)

Alvast bedankt !! :)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als ik de eisprong voelde, dan voelde ik het meestal overal in mijn buik. Een drukkend en kramperig gevoel. Terwijl ik dan vaak maar een enkele eisprong had aan één bepaalde kant. Het zegt dus helemaal niks.

Als je een dubbele eisprong hebt, dan kan er inderdaad één follikel in elke eierstok groeien, die tegelijk springen. Maar het kan ook zijn dat beide eiblaasjes in dezelfde eierstok groeien. Overigens hebben vrouwen meestal een dominante eierstok, dat betekent dat je vaak aan dezelfde kant je eisprong hebt.

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Hoi Jippie!

Bedankt voor de uitleg, ik vond het al zo gek voelen vergeleken met andere keren.

Je leert steeds beter je lichaam kennen, en dat is soms zo gek en apart :)

Deel Deze Pagina