Hoi allemaal, Ik ben even een tijdje weggeweest vanwege afspraken met de gyn in het ziekenhuis. Heb vorige week een laparoscopie gehad... en alles zag er mooi uit en bleek helemaal open te zijn! Ik was ervan overtuigd verklevingen te hebben, vanwege heftige onstekingen toen ik 19 was. Heel raar om te horen dat dat niet zo is! Super blij mee natuurlijk, maar waarom word ik dan niet zwanger?! Vraag me dat wel af. Sperma van mijn vriend is ook goed, dus daar ligt het ook niet aan. Hopelijk mag ik dan snel het geluk van een zwangerschap hebben! Maar wie heeft er nog meer een laparoscopie gehad? Wanneer was alles genezen? Wanneer kon je weer gemeenschap hebben? Wanneer kon je weer tillen? Wanneer weer fietsen? En hadden jullie ook af en toe pijnlijke steken in je vagina? Hopelijk kunnen jullie mij iets vertellen 😊
Hee hee, Hier 17 maart een laparascopie gehad en ook mijn eileiders doorgespoten... Heeft toch wel een weekje nodig gehad voordat ik me weer goed voelde! Hechtigen heb ik vandaag 2w later nog last van vandaag na de ha geweest en hechtingen eruit laten halen.. Sex heb ik eigenlijk vrijwel na mijn bloedingen weer gehad!! Ool hier niets gevonden, ben benieuwd hoe dit voor mij ook afloopt!! Succes...🍀😊
Hé, Hier eind januari een laparascopie gehad. Bij mij hebben ze wel een grote cyste en nog wat endometriosehaarden weg gehaald, ben dus een nachtje moeten blijven. Ik heb in het totaal toch wel 2 weken nodig gehad vooraleer ik weer kon gaan werken. In het totaal was ik na een volledige maand pas weer helemaal mezelf en tillen, fietsen etc. daar heb ik dus wel even mee gewacht. We hadden nadat het bloeden gestopt was toch weer meteen de zin om het volgende eitje te benutten en dat hebben we dus ook gedaan. In het begin was ik een beetje bang en ging het voorzichtig, maar dat lukte vrij vlot. Hebben ze je niet voorgesteld om te starten met iui ofzo? Aangezien je toch al een hele tijd bezig bent en er blijkbaar geen duidelijke oorzaak is waarom het niet zou lukken...
Ik moet de volgende cyclus daarna gewoon verder. Dus even op je menstruatie wachten en dan weer beginnen. Ik ben een week ziek thuis gebleven en een weekje verlof. Ik deed toen fysiek zwaar werk. Veel staan, lopen, tillen etc. De eerste paar dagen kon ik weinig doen. Ik heb dat langzaamaan opgebouwd op geleide van de klachten. Gaan ze nu verder nog wat doen in het ziekenhuis? Of moeten jullie eerst weer zelf aan de gang? Is je bloed ook gecontroleerd op fsh, oestradiol, chlamydia en AMH?
Bij ons precies hetzelfde verhaal, moeten nu verder proberen tot eind vh jaar.. Het viel mij flink tegen, dat herstel. In het ziekenhuis kreeg ik het idee dat het niets voorstelde, maar ik had t n week flink zwaar. Nu 2 weken later nog steeds erg moe, weet niet of het daar van komt.
Ben even aan het meelezen, gynaecoloog heeft me voorbereid dat ik waarschijnlijk op korte termijn een kijkoperatie zal moeten ondergaan ivm klachten en een cyste die ze zag. Was onbekend of dit endometriose was of iets anders.
Hoi Elfi, we zitten ongeveer precies in hetzelfde schuitje! Ik ben oktober 2014 begonnen met zwanger worden. Alles lijkt in orde met ons, er is niets gevonden maar een zwangerschap blijft uit. Ik heb nu binnenkort een laparoscopie, ik heb al een hsg gehad en die was helemaal in orde. Ik ben nu best zenuwachtig voor de laparoscopie! Mij was verteld dat het best meeviel en dat ik na 2 dagen weer kan gaan werken. Maar het kan dus best tegenvallen? Ik heb 1 of 2 dagen voor de operatie als het goed is mijn eisprong. Denken jullie dat ik de dagen voor mn eisprong gewoon mag klussen om het eitje te benutten? Kan het verder geen kwaad als de operatie pas na de eisprong plaatsvindt en er eventueel een eitje is bevrucht?
Ik heb in oktober een laparoscopie gehad. Ze hebben via een hysteroscopie een tussenschot uit m'n baarmoeder verwijderd. Een week last gehad voorval van veel gas in m'n buikholte. Navel slecht gehecht dus na een week eruit gehaald. Na 10 dagenw eer aan t werk ( doe zwaar lichamelijk werk)
Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb er idd ook nog een tijdje last van gehad en nu nog steeds af en toe (nu bijna 2 weken geleden). Mijn baas had daar helaas maling aan en moest dus na 4 dagen gewoon weer komen werken... Ik heb mijn eisprong denk ik gehad een paar dagen daarna. Er werd mij gezegd geen gemeenschap te hebben voor een week. Niet gedaan. Nu nog steeds niet omdat mijn vriend bang is om me pijn te doen (voelt nog een beetje beurs) :/. Ik heb 20 mei weer een afspraak om te kijken hoe nu verder. Dit omdat ze wil zien of ik misschien toch nog zwanger word aankomende maand. Wetende dat alles goed zit geeft schijnbaar rust, waardoor het ineens kan gebeuren zegt ze. Ik wacht de afspraak rustig af... wie weet
Lieve dames, ik zit een beetje in een dilemma.... Ik heb binnenkort mn laparoscopie. Dit is 1 of 2 dagen na mn eisprong. Toen we de afspraak hadden gemaakt, had ik aan de dienstdoende arts gevraagd of het een probleem is als we die week ervoor gemeenschap hebben, omdat er tijdens de operatie eventueel een eitje kan zijn bevrucht (alhoewel ik weet dat de kans heel klein is na zoveel rondes), en die arts zei dat we die maand gewoon mogen benutten. Nu heb ik net even voor de zekerheid weer gebeld naar de afdeling en de situatie uitgelegd. Nu is me door iemand anders gezegd om het zekere voor het onzekere te nemen en geen gemeenschap te hebben voor de laparoscopie, omdat er toch wordt 'gewerkt' in mijn buik. Ik twijfel nu zo, omdat het jammer is om een ronde over te slaan. Voor de dames die de operatie al hebben gehad: wat raden jullie aan?
Ik heb eind januari de diagnostische laparoscopie gehad. Diagnose viel erg tegen, er zaten veel verklevingen rondom mijn eierstokken en eileiders. Advies was om dit weg te laten halen bij een nieuwe laparoscopie of over gaan op IVF. Mijn eigen gyn gaf aan dat hij IVF nog zeker geen optie vindt gezien mijn leeftijd (29). Hij verwachtte dat een operatie het probleem zou verhelpen. Vorige week de operatie gehad en het is me erg meegevallen (veel beter dan na de eerste keer). Ik merk wel echt dat er van alles gebeurd is van binnen maar de pijn is echt goed te doen. De gyn heeft alle verklevingen weg kunnen halen en alles ziet er nu goed uit! Links was wel wat meer beschadigd, daar heeft hij nu een stukje vanaf moeten halen. Die eileider zal dus een beetje meer zijn best moeten doen om een eitje op te pakken maar dat is zeker niet onmogelijk. Wat betreft sex en zwanger worden. Er is mij gezegd dat je zeker niet zwanger mag zijn als de laparoscopie plaatsvindt. Kans is groot dat ze dan het eitje door je buik heen blazen door alle gassen en andere dingen die ze doen in je buik. Zwanger worden mag deze ronde zeker niet i.v.m. herstel. Over sex hebben is niet gesproken, maar ik heb daar nu ook nog niet echt behoefte aan gezien het van binnen ook nog best trekt. Die ene maand maakt dan ook niet meer uit voor ons. Maar, ik zou dus geen sex hebben en proberen zwanger te worden. Ik vind het te riskant en wat ik zeg, die ene maand maakte voor ons niets meer uit en aangezien het ook werd afgeraden hebben wij ons hier aan gehouden. Er zijn wel degelijk wondjes in je buik gemaakt. Succes ermee!
Dankjewel voor je uitgebreide reactie sage! Ik denk dat wij het dan ook maar even voor een maandje laten rusten en ons nu bezig gaan houden met aankomende laparoscopie. Ik moet er niet aan denken om een eventueel bevrucht eitje te laten eindigen in een BBZ. En heb je al een verder stappenplan sage? Gaan jullie voor iui? Dankjewel voor jullie adviezen!
Dames ik heb even een vraag. Ik heb op mijn ziekenhuisformulier gelezen dat er een laparoscopie in combinatie met hysteroscopie wordt uitgevoerd. Ik dacht eigenlijk dat dat hetzelfde was, maar weet iemand misschien wat ik hierbij kan verwachten? Het enige wat ik door heb gekregen is dat ik nuchter moet zijn.
12 april alle. Papieren afronden en een afspraak maken voor laparoscopie in combinatie met hysteroscopie. Ik zou graag iemand willen spreken die daar ervaring mee heeft hoe lang duurt zo een kijkoperatie
Dames, Stel bij Een kijkoperatie komen ze verklevingen tegen of andere gekke dingen. Halen ze dat weg? Of laten ze het zo en maken ze weer een nieuwe afspraak om T weg te laten halen
Bij ern hysteroscopie kijken ze via de vagina in de baarmoeder. Bij een laparoscopie kijken ze via 2 of 3 kleine sneetjes in de buik. Je buik wordt gevuld met gas zodat er ruimte ontstaat. Dit kan alleen onder algehele verdoving dus daarom moet je nuchter zijn.
Ik heb het afgelopen juni gehad. Vond alles meevallen. Volgende dag stond ik weer te stofzuigen en ging ik aan 't werk. Omdat alle uitslagen goed waren en ik 3 dagen na de laparoscopie ongesteld werd kon ik binnen een week beginnen met de iui behandeling. Bij ons is nooit wat gevonden waarom het niet lukt op de "normale" manier. Uit eindelijk bij de 4e iui zwanger geworden. Ja waar t aan ligt waarom t wel of niet lukt weet niemand. Probeer in iedergeval positief te denken! Ik had veel baat bij accupunctuur. Weet een hele goede als je in Zuid Holland woont.
Ook zou ik als je een eisprong hebt rond die tijd geen gemeenschap hebben want 't heeft toch geen zin ivm de laparoscopie. En ja "zonde"? Anders zou je geen laparoscopie of dergelijke hoeven te onder gaan...