Het kamertje begint hier al lekker op te schieten alleen vroeg ik mij af op welke hoogte je de commode plank hangt ten opzichten van de commode. De commode is 90 cm hoog. Op de plank wil ik wat handige spulletjes kwijt. Welke mama kan mij daarmee helpen? Alvast bedankt!
Ja idd. Ik heb geen flauw idee hoeveel hoogteverschil er tussen de commode en de plank zit. Mijn vriend heeft het plankje tegen de muur aan gehouden, en ik heb gekeken tot waar ik er nog bij kon. Dus hij hangt nu zo dat ik er net bij kan, en de kleine niet.
Ik denk een cm 80-85, en dan vanaf de vloer zo'n 175 cm Ik heb gewoon gedaan alsof ik iets wilde pakken/neerzetten. Met deze hoogte was het niet te hoog. Maar te laag is ook niet handig, want dan maait de kleine alles eraf
Zo heb ik ook ongeveer gedaan. Hoogte waar ik wel bij kan en de kleine niet..En ik heb ook rekening gehouden dat als straks de kleine ook zelf kan zitten dat ie zijn hoofd niet tegen plank kan stoten..
hier wil ik wel even op reagern. ik zie in heel veel kamertjes dat eht plankje vrij dicht boven de comode hangt dat ziet er leuk uit en is de eerste maanden ook geen probleem. maar als ze gaan zitten of staan moet je toch opassen voor hoofdjes stoten en dat soort dingen. en niet te vergeten de grijpgrage handjes terwijl jij druk bezig bent om knoopjes of andere dingen dicht te frunikken. wij hangen ze dus bewust een heel stuk hoger. we zijn beiden lang dus geen probleem.
Wij hebben het zo gedaan dat we ons hoofd er niet aan kunnen stoten en het kindje ook niet als ze dalijk wat groter is en op de commode 'moet' staan bij het aan/uitkleden. Gewoon een beetje inschatten . Wij zijn allebei 1.80m dus de plank hangt best hoog!
Voor ons geldt precies hetzelfde. Wij hebben ook als richtlijn aangehouden dat ons meisje in ieder geval rechtop moet kunnen zitten op de commode, maar staan is uiteindelijk ook wel gelukt (denk ik) want de plank hangt vrij hoog, omdat wij ook vrij lang zijn (boven de 1.80).