hallo meiden, even een vraagje. nou weet ik dat je je slijmprop ook in gedeeltes kunt verliezen. maar hoe weet ik nou dat dat het is. heb namelijk een paar dagen al enorme witte slijmverlies (sorry hoor 8)) en vanmorgen een enorme 'plas' slijm. en nu niks meer. ook dacht ik gisteren een plonsje vruchtwater verloren te hebben. zo raar ... zat op de wc en hoorde een plensje zeg maar haha, en het rook echt naar vruchtwater. ik herkende de lucht meteen (ruikt naar sperma!? herkenbaar?). zou dat het kunnen zijn ... vruchtwater?? en dan in combi met dat slijmverlies? zou dat het begin van de bevalling kunnen zijn? heb ook zeurende zware benen en onderrug wat ik wel herken van mijn vorige bevalling. en echt die voorweeen, dat gekramp, zonder regelmaat natuurlijk en ook nog niet echt pijnlijk. maar ja dan denk ik weer, elke bevalling is anders natuurlijk. wat zeggen jullie??? xx Wendy
Van mijn drie voldragen zwangerschappen heb ik 1 keer de slijmprop opgemerkt, hij kwam idd in delen, maar was wel een beetje rose. De andere 2 keren ben ik de slijmprop pas tijdens de bevalling verloren. En als je denkt dat je vruchtwater verliest zou ik even een maandverbandje of inlegkruisje indoen en kijken of je iets kan opvangen, en bij twijfel zowiezo de vk bellen want als je vliezen wel zijn gebroken moet dat in de gaten worden gehouden. Je vk kan dan even aan je maandverbandje ruiken of het idd vruchtwater is. Het ruikt heel zoet, net als pasgeboren baby's is helder met vaak wat vlokjes.