hallo dames sinds ik zwanger ben merk ik dat ik een tinteling in mijn handen heb en een heel iritant gevoel is dat, weet iemand hoe dat komt of wat ik er tegen kan doen . alvast bedankt
Dit komt doordat je meer vocht vasthoudt, hierdoor kunnen er wat zenuwtjes gaan knellen en dat is t resultaat.. Ik had t in mn ringvinger en pink toen. Word ook wel t carpale tunnel syndroom genoemd.
Tintelende vingers, carpale-tunnelsyndroom oftewel je houd vocht vast! Door vochtophoping zwellen de bindweefsels in de pols op en wordt de zenuw in je pols afgekneld, wat leidt tot tintelende vingers en handen. Dit kan ook optreden bij hyperventilatie en bij een hoge bloeddruk. Als de zenuwen onder het sleutelbeen worden afgekneld kan de hele arm dik en ongevoelig worden. Adviezen: Beweeg je armen en handen regelmatig.Na de zwangerschap moet dit probleem langzaam oplossen. ik heb 1 hand met tintelende vinger toppen en 1 hand met stijve stramme vingers omdat de spieren bekneld raken.... zou leuk zijn als het straks snel over is