vanaf welke leeftijd bovenste bed stapelbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamMo, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hallo,
    Onze kinderen zullen in de toekomst een kamer(tje) gaan delen.
    De baby komt eerst geruime tijd bij ons op de kamer.

Maar begin dit jaar willen we voor zoon (2jaar) vast een groter bed kopen.
    We overwegen om direct een goed stapelbed aan te schaffen en hem eerst in het onderste bed te laten slapen. (trap niet installeren of richting de muur zodat hij niet op het bovenste bed kan komen)

Maar als de baby ook twee is en zoon dus ongeveer 4 kan hij dan al bovenin slapen?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik vind het een beetje eng..
    Maar afgelopen winter zijn we naar de Efteling geweest en toen ik 's avonds nog even ging kijken was ze stiekem in het bovenste bed gekropen. En ze is te zwaar om dan slapend naar beneden te tillen en halfslapend het trapje af leek me een nog slechter idee.
    En ik moet zeggen dat ze er prima heeft geslapen.

En ook een klasgenootje slaapt in zo'n semi-hoogslaper zonder enig probleem.
    Zeker met een opstaand randje moet het geen probleem zijn.
    Dat trapje zijn ze zo aan gewend.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hebben wij met de kids van mijn man al wel gedaan, maar mijn stiefdochter was een enorme klimgeit, dus die kon dat goed.
    Ik zou dat 2 jaar op voorhand niet gokken, want met onze oudste dochter nu zou ik het dus weer juist niet doen, omdat die daar helemaal nog niet zo handig mee is en ik dat niet zou vertrouwen.

4. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Afgelopen september (oudste was net 3) naar een huisje geweest met een stapelbed op de kinderkamer. Wij vonden het wel een goed idee als hij in het onderste bed zou slapen, maar zoonlief dacht daar toch echt anders over. Gedurende de vakantie heeft hij zowel boven als onder geslapen.

Het trapje was echt geen probleem en het voordeel was wel dat het bovenste bed een hekje had, de onderste niet. Onze draaikont is dus mooi wel uit het onderste bed gevallen. Daarna moesten perse een kussen bij het bed neerleggen om een evt val te dempen :D.

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Mijn neefjes van bijna drie en bijna vier slapen samen in een hoogslaper, nu al zo'n half jaar, dus de oudste was net drie toen hij daar ging slapen. Extra opzetrandje er en....hij slaapt altijd erg rustig. Ook onze kids hebben op vakantie al wel vaker in een stapelbed geslapen, vanf ca drie jaar bovenin

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik zou het doen zodra ze zelf het trapje op en af kunnen. Maar wel altijd met zo'n veiligheidshekje!
    Ik ben laatst zelf uit m'n bed gerold met m'n 31 jaar...:) heel stom, ik draaide me om en blijkbaar lag ik op het randje, haha... maar goed, op zich vielen die 60 cm mee, maar wel leuk m'n neus geschaafd aan het nachtkastje...
    Ik zou er dus altijd zo'n hekje aan willen hebben!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Zoonlief mag in de kerstvakantie voor het eerst in zijn bovenbed slapen, zijn zusje komt dan in zijn onderbed logeren.
    Hij is dan 4 jaar en 9 mnd. Volgens mij moet dat goed gaan; er zit een hekje omheen.

Ik ben niet zo bang voor eruit vallen (hekje, en dekbed overdwars zodat je hem heel goed kunt instoppen). Het meest tricky vind ik het trapje, als je daar met je slaapdronken koppie af moet om naar de wc te gaan bijvoorbeeld. Maar volgens mij gaat dat wel lukken, hij moet 's nachts ook van de grote trap af (wc verdieping lager dan slaapkamer) en dat gaat ook al heel lang goed.

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn dochter was 4 toen ze erin ging. En dat gaat nog steeds prima.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik vind dat nu nog wel eng. Ze valt nooit uit dr bed, maar toch.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een paar maanden voordat ze 4 werd voor het eerst in een stapelbed geslapen, in Efteling Bosrijk. Zit een hoge rand omheen en Eva is niet zo druk in bed.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Overigens valt mijn dochter nog steeds uit bed (op vakantie) als ze geen rand heeft. Dit is ze gewend en her slaapt ze tegenaan. Wij hebben het stapelbed van bopita en die rand is hoog genoeg.

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    We hebben een stapelbed van Ikea en daar staat op dat ze pas vanaf 6 jaar boven mogen slapen. Ik denk dat je zelf dus even moet inschatten of je kind het aan kan.

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt sinds hij drie is in een halfhoogslaper van Flexa. Gaat prima. Ook het trapje. Hij komt er 's nachts regelmatig uit om te plassen of om bij ons te komen liggen, en dat gaat altijd goed.
    Bed heeft wel een opstaande rand uiteraard.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje slaapt sinds hij 2 is in een halfhoogslaper met opstaande rand. Maar hij is heel rustig van aard en slaapt ook heel rustig. Het hangt een beetje van je kindje af denk ik.

Deel Deze Pagina