Op welke leeftijd gaan kinderen beter slapen/ kunnen ze zonder jouw hulp verder slape

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mevrouw Pinguin, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ga je even heel jaloers maken. Vanaf ongeveer 2 maanden, mits ze haar speen niet kwijt was.
    Nu gaan de meeste nachten ook goed (zelfs van 19.30u - 7.00u!, soms langer, soms een uurtje korter). Als ze onze hulp nodig heeft om in slaap te vallen, is het omdat ze haar speen niet meer terug kan vinden. Met een beetje 'pech' heeft ze een slechte nacht en is dit 3x. Dat is denk ik 1x in de 2 weken. Uiteraard altijd als je zelf al doodmoe was toen je ging slapen ;)

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat ligt volledig aan je kind.

Mijn oudste is op ziek zijn na, NOOIT meer midden in de nacht wakker geweest vanaf een leeftijd van 8 weken.

Mijn jongste heeft wat door lopen rommelen tot 6 maanden. Sindsdien ook nooit meer s nachts eruit geweest.

3. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Kaan sliep met 3 weken door van 21:00 tot 06:00.
    En met 2 maanden klok rond 19:30 tot 08:30.

Atilla sliep met 2 weken door van 21:00 tot 06:30.
    En met 2 maanden net als zijn broer van 19:30 tot 08:30.

Hier dus enorme tevreden kindjes.

En nu slapen ze beide van 19:00 tot 08:30 / 09:00 + ze doen middagdutjes.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik had een heel mooi berichtje getypt. Maar foetsie. Nu nog een keer, omdat ik het gemiddelde van lastige slapers voor je aan jou kant wil trekken :D. Dat je niet de enige bent zeg maar haha..

Mijn zoon werd ook rond de 10 keer per nacht wakker. Pas nadat hij een jaar is geworden ging dat beter. De nachten dat ik niet naar hem toe hoef tellen per week 1 a 2 keer. Meestal huilt hij per nacht 1, 2 of 3 keer. Ik ga altijd, omdat ik hem vertel dat als hij verdrietig is ik er altijd voor hem ben. Dat werkt het beste en dan is ie binnen een minuut stil. Meestal. Ik heb nog steeds een cosleeper. Heel af en toe wordt hij niet rustig en slaapt hij dus bij me.
    Ik vind het prettig om het zelf in slaap vallen en in eigen bedje slapen te stimuleren, maar maak gerust de keuze om er voor hem te zijn als het niet gaat. Mijn ervaring is dat mijn zoon daar juist door groeit en het steeds beter gaat.

Geen idee tot hoe lang het duurt totdat je er echt nooit meer uit hoeft voor je kindje. Ik gok dat dat is als hij de leeftijd bereikt heeft dat hij zelf een glas water kan pakken, zindelijk is en zelf naar de wc gaat en zichzelf weer aankleed. Ja, ik heb geleerd ruime inschattingen te maken.:p
    En trouwens, zelfs perfect slapende baby's kunnen een ommekeer meemaken. Een kindje van een nicht van mij begon pas te spoken nadat ze 2 was geworden.

5. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Verschilt per kind. Hier twee goede slapers en twee slechte slapers. De twee goede slapers deden dat met een maand of 3 al en horen we alleen als ze ziek zijn. De ene slechte slaper ging met een jaar of 2 doorslapen en horen we sindsdien enkel bij ziekte etc en de andere slechte slaper heeft ons nog steeds zeker de helft van de nachten nodig, (3 jaar).

6. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier begint het nu een beetje te komen, als J wakker werd moest ik er eerst altijd uit en de speen terug geven anders werd het heel hard huilen. Nu sinds een dag of 3 hoor ik hem even jengelen en daarna valt hij weer vanzelf in slaap. Wist niet wat me overkwam haha de eerste keer.
    Maar hij is nog erg jong misschien is het over een maand wel weer helemaal anders;)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 3-4 jaar lopen ze zelf naar je kamer als ze wakker worden. Als ze alleen bang zijn en niet ziek zeg maar... De jongste ( bijna 3 ) slaapt nog bij ons ivm gare nachten maar de 4 jarige moeten we een paar keer per week voor uit niet meer elke nacht en ook niet meerdere keren. We kunnen nu grotendeels doorslapen met 3 en 4 jaar. Alleen nu moet ik eruit voor die miauwende katten ;)

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja hier ook. Eindelijk een periode met rustige nachten, gaat die hond spoken. Ongeloofelijk :$;)

Deel Deze Pagina