Regenhoes eraf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje22, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

Mijn kleine ventje word aanstaande woensdag alweer 6 maanden! Wat gaat het hard zeg!
    Heb 2 vraagjes eigenlijk.

1- hoe doen jullie dat als het regent buiten en je wilt weg met je kleintje in de kinderwagen? En je loop de winkel binnen, en de regenhoes zit erop? Er helemaal af halen is een heel gedoe, mja.... in zo'n winkel is het vaak ook wel warmer als buiten. Tot nog toe ben ik nog niet met de regenhoes in de winkel geweest....

2- mijn zoontje is dus bijna 6 maanden. Maar hij wil niet altijd meer in de kinderwagen leggen, heb de kap ook al om laag gedaan zodat ie meer kan zien. De ene keer vind ie dat goed, en de andere keer brult ie alles aan elkaar, en dan wilt ie alleen maar opgepakt worden.
    Draagzak is niks voor mij ivm Scoliose.
    Het is gewoon niet altijd meer leuk om te wandelen omdat ik van te voren al weet dat ie al gaat huilen. Buggy wouden we eigenlijk proberen maar daar is ie net nog iets te klein voor helaas. Jullie de oplossing voor mij 2 vragen?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Heb je geen wandelwagen inzet bij je kinderwagen? De meeste stoeltjes kunnen helemaal plat.
    Een buggy lijkt me voor zo'n kleintje inderdaad nog niet comfortabel.
    Hier ook nog nooit een regenhoes gebruikt, als het regent blijf ik binnen of ga met de auto weg.
    Met winkelen zou ik zo'n hoes ook niet gebruiken. Gewoon proberen zoveel mogelijk overdekt te lopen, je loopt winkel in winkel uit, dus heel nat zul je niet worden toch?
    Maar eerlijk gezegd ging/ga ik de deur niet uit als het niet nodig is met zulk weer als vandaag, niet lopend/fietsend in elk geval.

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik bedoelde een wandelwagen inzet.. Ben altijd in de war met die 2 dngen pff... (lekker slim van me..) Daar is ie dus nog te klein voor... En mocht ie daar inpassen dan kan ik hem nauwelijks tot niet naar boven of beneden schuiven om te laten leggen/zitten. Dat touwtje gaat zo zwaar.... M'n vriend lukt het bijna niet eens...
    Als ik naar de winkel loop is het gewoon 1 winkel meer niet. Dus dan loop ik van huis tot naar de winkel alleen maar buiten.
    En ff frisse lucht happen is ook wel ff lekker..

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Als wij gaan winkelen is het vaak overdekt. Zo niet, dan gebruiken we de regenhoes die je er steeds vanaf moet halen, maar als we buiten lopen en ik ben van plan om 10 winkels in te gaan waarbij ik steeds maar 5 minuten in de winkel ben, dan is een regenpakje of regencape makkelijker. Dan sta je straks langer te klungelen met de regenhoes dan dat je buiten loopt. Dus dan is het óf nat worden dat kleine stukje, óf een regenpakje/cape.

Je kan ook een extra dekentje er over leggen, want een kleintje van 6 maandjes trek je geen cape aan.Dat is meer voor als ze groter zijn, tip voor de toekomst dus.

In jouw geval zie ik een dekentje erover leggen en de kap van de kinderwagen omhoog.

Je hebt ook parapluutjes, maar ik krijg die dingen nooit fatsoenlijk afgesteld dat de kleine droog blijft.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik laat mij niet altijd tegenhouden door een beetje regen. Op een dag als vandaag moet ik gewoon even de deur uit en gaat de regenhoes mee. Ik ga niet 10 winkels in en uit, maar even een boodschapje doen bij 1 à 2 winkels en dan laat ik de hoes er gewoon opzitten.

Maar waarom is jouw kindje te klein voor de wandelwagen inzet? Die is toch vanaf 6 maanden? Overigens lag onze zoon daar al met 4,5 maand in omdat de bak te klein werd. Gewoon op de platste ligstand leggen of 1 standje hoger.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik doe de regenhoes in de winkel wel af, gelukkig regent het niet zo vaak als ik ga winkelen.

Wandelwageninzet gebruiken we hier (noodgedwongen) vanaf 4 maanden en ze past er prima in, de meeste kunnen ook bijna tot helemaal plat.

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik geloof dat al mijn kinderen voor de 6 maanden al uit de kinderwagenbak waren. Gewoon omdat ze het saai vonden worden en meer wilden zien. De wagen toen omgebouwd tot wandelwagen. Die van ons kon helemaal plat, dus lagen ze nog steeds. Maar konden ze weer van alles zien.
    Heb jij geen wandelwagen inzet dan? Wat bedoel je met dat het zo moeilijk gaat om hem te laten liggen of zitten? Is dat van de wandelwagen? Dat is dan niet fijn. Nog even en je zult toch echt de wagen moeten ombouwen.

Als ik op de wagen de regenhoes gebruikte, deed ik hem er in de winkel deels af. Ik trok hem van de wagenbak af en liet hem dubbelgevouwen op de kap liggen. Gaat prima!

8. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    heb al een oplossing maar bedankt

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte nooit de regenhoes, wat een onding. De kap van mijn kinderwagen hield een beetje regen wel genoeg tegen.

En met zes maanden zou ik toch wel overgaan naar de wandelwageninzet.

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mogen we weten welke?

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wil je die hier dan ook delen? Daar hebben de andere mama's dan ook weer wat aan.

12. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ja tuurlijk! We hadden 2 regenhoezen erbij gekregen toen we de kinderwagen gingen kopen. Maar gebruikte er altijd maar 1tje, en vanmiddag kwam ik ineens op het idee om die ander te gebruiken. Die zit los, maar houdt de regen wel tegen..

Deel Deze Pagina