Ik heb nu al een tijdje mn meisje (3mnd nu) bij de oppas. Ze is daar ooit een paar dagen begonnen toen ze 7 weken was. om uit te proberen, vanaf 10 weken toen ik weer moest werken is ze daar nu dagenlijks. Ik vind haar sinds een paar keer steeds terug met helemaal rode dikke schaamlipjes, met allemaal geirriteerde pukkeltjes erop... Nu gaat mn vriend gelijk van het ergste uit, maar ik vroeg me af, kan dit ook gewoon luier uitslag zijn...? Ze heeft het niet op dr billetjes, nergens anders alleen op dr schaamlippen... Er stond in het oppasboek de laatste keer wel dat ze uitslag had en dat ze sudocreme gesmeerd had... Ik weet niet wat ik hiermee moet, het is echt een supertoffe oppas in mijn ogen en heel lief voor haar. Ik heb ze bezig gezien met zn 2e en ze lacht aan een stuk door tegen haar... Haar vriend houdt zich op een afstandje, die vind babies van andere maar eng, als hij misschien iets fout doet ofzo dus die vrouw doet alles. Het is een stelletje dat zelf geen kinderen kan krijgen maar wel graag wil. Dus vandaar dat ze nu graag willen oppassen. Ik kende ze hiervoor niet persoonlijk maar het klikte gewoon zo goed... Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik heb niet zo snel een andere oppas dus als het gewoon uitslag is dan maak ik me voor niets zo druk. maar als het dus GEEN uitslag is en het wel is wat we stiekem denken dan maakt het me niet uit en ga ik gewoon niet werken tot er een andere oppas is...
Jeetje meid, dat zijn geen fijne dingen die je dan gaat denken. Ik zou gewoon even met haar naar de huisarts gaan. Leg aan hem/haar je angst uit en dan kan wellicht gekeken worden of het zoiets is. Misschien heeft je meisje gewoon een schimmelinfectie en kan de huisarts je een zalfje hiervoor geven.
Persoonlijk geen ervaring mee maar ik heb het hier op het forum wel eens gelezen ja. Op zich is het wel logisch natuurlijk, al die hormonen enzo die nog in zo'n lijfje zitten (van jou als mama). Daarom hebben veel baby's ook de eerste weken opgezette tepeltjes zoals ik heb begrepen. Gewoon morgenochtend even naar de ha, dan kun je in ieder geval wat dingen uitsluiten
Maar ontzwangeren duurt ook 9 maanden En 3 maanden is nog heel klein, ook bijv de darmpjes zijn nog druk in de weer met ontwikkelen. Lijkt mij logisch dat dat ook zo is voor de bacterien in de vagina. Misschien is het wel geirriteerd door de luierdoekjes ofzo... Louise kan bijvoorbeeld niet tegen zwitsal. Hoe je het ook wend of keert, jij maakt je heel erg zorgen en wij kunnen ook alleen maar speculeren over wat het eventueel zou kunnen zijn. Dus gewoon even langs bij de ha
Dat hoop ik ook voor je! Laat je het nog even weten als je bij de ha bent geweest? Dikke knuffel in ieder geval, hopelijk maak je je voor niks zorgen.
Mijn dametje had ook met 5 maanden een schimmeltje. Je krijgt gewoon een zalfje en dan is het zo weg. Sudocreme schijnt uit te drogen dus dat mag je er dan niet op doen. En veel haar luier verschonen. Dat helpt hier het beste! Schijnt vaak bij meisje voor te komen, sommige zijn er vatbaarder voor dan andere.
Gebruiken ze daar misschien andere luiers of doekjes? Kan zijn dat ze daar niet goed tegen kan. Of ze verschonen haar daar misschien wat minder vaak... Mijn dochter had dit nl. wel een tijdje op het KDV. Toen gaf ik mijn eigen luiers maar mee.
ik kon geen afspraak maken bij de huisarts, alleen met spoed en dat was het niet echt... MAar ik heb haar nu 3 dagen hier en het is helemaal weg... geen rood meer, geen irritatie meer... dus nu kan k het ook niet meer laten zien. Als ik haar nu weer daar breng en ze weer zo terug komt weet ik genoeg,,, maarja dan lijkt het alsof ik hun uittest met mn eigen kind... :S
ik weet niet wat voor soort dingen jullie allemaal denken maar als er op een ongepaste manier aan haar wordt gezeten dan krijgt ze daar geen pukkeltjes van dus weet wel zeker dat het gewoon een uitslag/irritatie/schimmeltje is.. maar het is altijd goed om er rekening mee te houden natuurlijk.. mischien kun je haar uitleggen wat ze moeten doen om die uitslag te voorkomen