ik werk in een winkel en ik vind het zo vervelend dat sommige mensen 5 minuten voor sluitingstijd nog de winkel in gaan. vandaag weer een toppunt. 17.55 komt een vrouw de winkel in en zegt maar een paar dingen nodig te hebben even snel. oke loop maar door dan. ik werk in een winkel waar we professionele bouwartikelen verkopen. wat blijkt die vrouw heeft een aardig lang lijstje meegekregen van haar man en snapt zelf niet eens wat ze nodig heeft. collega tot 18.15 bezig geweest alles bij elkaar te zoeken. komt ze bij de kassa, alles scannen. wil ze pinnen heeft ze slado te kort. snel man bellen die geld overboeken. nogmaals proberen te pinnen en toen deed die het wel. het was ondertussen wel al 18.30. dan nog kassa opmaken, naar huis fietsen. ik was uiteindelijk 18.50 thuis en toen moesten we nog eten. mijn dochtertje ligt normaal 19.00 op bed!!!!!!! ik vind het zo aso om dit te doen. snappen die mensen dan niet dat je ook nog een leven naast je werk hebt.
uh...tja. Ik kan me voorstellen dat het voor jou vervelend is...maar sluitingstijd is sluitingstijd toch en niet 5 min. van te voren Neemt niet weg dat het heel vervelend is als iemand met een hele was lijst nog een keer komt. Maar als een klant mij belt om 16.25 kan ik ook niet zeggen bel morgen maar terug want ik werk tot 16.30n
Naja opzich vind ik het raar als je 5 minuten voor tijd niet meer naar binnen mag..heb het hier zelf ook wel eens gehad, had iets nodig wat echt belangrijk was en niet tot de volgende dag kon wachten zeg maar.. toen had ik zoiets van uh.. dr staat dat je tot 9 uur open bent en niet tot 10 voor 9.. (was dus in mijn geval 10 minuten voor sluiting) Máár wel natuurlijk alleen als er echt nog snel snel iets gehaald moet worden en je dus, in jouw geval 6 uur, met sluitingstijd weer gewoon buiten staat! Tot half 7 vind ik echt wel belachelijk hoor! zou ik ook echt niet doen.. 5 min. voor sluit met een a4 vol wensen binnen komen!
Het kan niet,,,maar ik zeg er wel wat van...om 18.00 stipt vraag ik of ik ze nog kan helpen en dan herinner is ze nog even dat we om 18.00 sluiten,,...vloer zo leeg....
Ja in dit geval vind ik het ook aso. Maar ik geloof dat ik dan toch gezegd had dat ze morgen terug moet komen met die lijst. Of mag dat niet?
Lastig! Voor een snelle boodschap zou ik om 17.55u nog wel de winkel in gaan. Voor iets uitgebreiders niet. Is het zo dat winkels om 18u sluiten of om 18u de deuren dicht doen om te gaan sluiten? Mag iemand die om 17.55u binnen komt nog uitgebreid gaan winkelen? Sowieso vind ik het belangrijk dat mensen niet alleen aan zichzelf denken maar ook aan winkelpersoneel die er al een hele dag op hebben zitten.
Ik werk dan wel niet in een winkel, maar ik snap je wel! Mn man heeft er ook een handje van... Een paar min voor sluiting nog even snel ergens naar binnen wippen. Ik roep dan ook altijd: schat die mensen willen ook zo naar huis, op schieten! Maar ook ik kan niet tegen mn klant zeggen als ie 2 min voor 5 nog belt, bel morgen even terug of bel even naar mn collega, ik ben over 2 min klaar... Ik snap je punt hoor, maar het is helaas niet anders.
Ik vind het juist zwaar irritant als ik 10 of 5 min voor sluitingstijd een winkel in wil gaan de deur dicht is en je er niet meer in mag. Zeg dan je winkel 10 min eerder sluit Vind het wel aso als je de laatste 5 min nog erg veel moet hebben en je weet dat je dit niet in 5 min kunt redden. Dan zou ik dus niet naar binnengaan. Maar nogmaals ik irriteer me dood aan medewerkers die 10 min voor sluiting iedereen de toegang weigeren
Wat vind je baas ervan? En wat is er afgesproken in je contract? Ik heb als scholier een tijd in de supermarkt gewerkt en daar kwam ik ook nooit eerder weg dan 15/30 min later. Maar dit werd ook van te voren kenbaar gemaakt (weet niet meer of het beschreven was in mijn contract). Maar dat is denk ik ook beleid van de winkel. Dus ik snap dat het vervelend is, maar om je er heel erg druk over te maken, tja, dan denk ik dat het beter is om uit te kijken naar een baan waar je dit risico niet bij loopt.
Ohh ja herken het helemaal... Apart dat het vaak ook nog de mensen zijn die zélf alle tijd van de wereld hebben en tóch op dat moment nog een boodschap moeten doen. Hier mogen ze tot sluitingstijd de winkel in maar zodra het tijd is loop ik er wel heen of ze een keuze kunnen maken aangezien wij ook graag naar huis willen. Helaas kun je dan erg weinig als ze nog uitgebreid om hulp ed vragen...
Het is me nog nooit overkomen dat ik zo laat nog een winkel in liep, maar in principe zou het moeten kunnen, anders deden ze de winkel wel dicht om 17:55 uur. Maar kan me wel voorstellen dat je geïrriteerd was. Ik heb zelf gewerkt als cassiere bij AH en die was tot 21:00 uur open. Er kwam toen een vrouw nog binnen om 20:55 uur die ook uitgebreid ging winkelen. Dus het personeel gezegd tegen haar dat de winkel ging sluiten en ze naar de kassa moest gaan. En toen liet ze nog wat vallen bij de kassa, een potje jam of zo. Het was ook net alsof ze het erom deed. Zij was ook nogal een 'bekende' van de supermarkt op een negatieve manier, vaak dingen jatten en zo. Dus dat was ook echt niet leuk toen.
Als een winkel tot bv 18.00 open is, vindt ik persoonlijk dat klanten daar ook rekening mee moeten houden, en dat het personeel dus om sluitingstijd aan zou mogen geven meneer/mevrouw we gaan sluiten zou u naar de kassa willen gaan? Vindt het netjes dat jullie de klant nog zolang hebben geholpen. Als je nog 1 dingetje nodig hebt is het tot daar aan toe, maar een hele waslijst? Tsja kom dan maar terug als de winkel nog ruim open is, en niet 5 min. voor sluitingstijd.
Ik werk ook in een winkel en vind het ook vervelend. Maar sommige klanten zijn leuk en kletsen gezellig dan vind ik het minder erg. Klanten die weten dat het 18.00 uur is geweest en vervolgens doodleuk verder winkelen vind ik niet zo tof I.vm veiligheid willen we gewoon met de rest van de winkels dicht gaan en kunnen vertrekken uit het pand.
Ik vind trouwens wel dat je een klant moet kunnen/mogen attenderen op de sluitingstijd, om mijn post iets vollediger te maken.
Uitgebreid winkelen vind ik ook not-done. Maar 5 voor 6 is dus nog geen 6 uur en dus is de winkel dan nog open, vind het raar dat je dan niet meer naar binnen zou mogen of dat ze je weg kijken. Ik ben uiteindelijk de klant dus als ze graag iets willen verkopen mogen ze wel wat aardiger en klantvriendelijker zijn.
Vind het ook hondsbrutaal Dat iemand 5 minuten voor sluitingstijd de kruidvat binnenloopt voor bijv 1 deo of tandpasta ala, die is zo klaar Maar 5 minuten voor sluitingstijd met een hele waslijst van ruim 30 minuten werk en dan ook nog onvoldoende pintegoed? Ik zou toch wel ff laten merken dat ik dat niet leuk vind en ga zuchten of stiekeme hints geven
Eigenlijk zouden ze hier qua tijden gewoon iets aan moeten doen. Het is ook eigenlijk raar dat wanneer de winkel om 6 uur sluit verwacht word dat ook echt iedere klant dan direct buiten staat.
Je bent idd tot een bepaalde tijd open, dan moet je ook tot die tijd gewoon naar binnen kunnen. Niet voor een lange waslijst, dat is niet cool, maar wel een kleine boodschap waarbij je binnen die 5 minuten gewoon weer bij de kassa staat en jij om 17.00 uur je kassa kunt sluiten en de deur op slot kunt draaien. Vijf uur is tenslotte vijf uur. Hier is het altijd feest met het postagentschap van Post .nl of hoe ze zich tegenwoordig noemen.... het loket is tot 12.30 open maar kom je om 12.20 sta je al voor een gesloten loket. Dàt is pas aso!