HELP!!! Mijn man heeft vakantie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama Roos, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Nou ja... zoals de titel al zegt HELP! Ben de hele dag politieagent aan het spelen tussen mijn dochter en mijn man!
    Mijn man is alle dagen heel druk en tijdens de vakanties is dit extreem... dan is de structuur voor hem weg.
    En het lijkt wel nu we kinderen hebben dat de adhd erger word!
    Oke even een voorbeeld van ons avondeten:
    we hadden pannekoeken gegeten en mijn dochter van 4 vertelde dat ze helemaal geen pikhanden had. Oh nee zegt mijn man en drukt haar handen zonder na te denken in een pannekoek en zegt 'nu dan?' Mijn dochter helemaal in een deuk. Even later was mijn dochter in de keuken en had hulp nodig, voordat hij wel liep vroeg ik om de stroop en snel rend hij weg zonder het te geven, net een klein kind. Dochter wou niet luisteren, hij: 'uh als je niet luistert scheur ik de kaartjes kapot (geboortekaartjes aan de muur)', met dat hij het zegt doet hij het ook. Ik kon niet eens reageren zo snel ging het. Dochter helemaal overstuur (zucht).
    Het pak melk was op en gaat zonder na te denken over zijn schouder de kamer in.
    Tussendoor schreeuwt hij een paar keer of lacht heel hard.
    Als hij klaar is met eten gooit hij het bestek en zijn bord op tafel.

De hele dag zijn ze bezig hun tong uit te steken naar elkaar of dingen tegen elkaar zeggen die niet mogen en dan komt mijn dochter bij mij om alles te zeggen wat papa 'verkeerd ' doet.
    En dan snapt mijn man niet dat onze dochter hem niet serieus neemt...
    Hij heeft ook nog eens 4 weken vakantie... hoe kom ik dit door!
    Ik word hier zo moe van...

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Mijn god, sorry dat ik het zo ff cru en rechtuit zeg, maar wat een belachelijk klein kind is je man seg !!!! Ik zou hard weg rennen met m'n dochter en liet die "man" voor wat ie was, jeetje, zo onnozel gedragen. Ik zou er helemaal gek van worden. Je hebt dadelijk meer werk met je man dan met je dochter van 4 (!!!)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Jeetje, dat je met zo iemand kan leven zeg..

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

pffff adhd is een lastig pakket. ik heb geen idee hoe je dit door komt, wil je heel veel succes wensen in ieder geval!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Helemaal mee eens!!

6. Fireball

Fireball Actief lid

27 jul 2012
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap er eerlijk gezegd nie helemaal de ballen van

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jeetje wat lastig zeg. Je zit met een klein kind extra dus nu?

Voor je man ook lastig nu idd de dagindeling anders is. Kunnen jullie niet een nieuwe structuur creeren overdag? Dan word het wat rustiger neem ik aan?

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hmm ik moest eigenlijk wel lachen om je verhaal :):) snap dat jij het misschien totaal niet leuk vind, maar denk dat het niet eeuwig zo zal blijven toch misschien wilt hij even "leuk" doen met zijn dochter ik zou het negeren of meedoen:)

9. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Mijn man heeft ook vakantie. Nog 2wk, helaas. Ook zo'n druktemaker. Gelukkig ben ik gewoon aan het werk. Hij is niet zo druk als jouw man en haalt niet van die capriolen uit, maar stilzitten is er niet bij, meneer zingt (lees: jodelt) de gehele dag, pfoh.

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ehhm dat is wel een beetje een heftige reactie, denk niet dat ze daar iets aan heeft.

Balen dat het nu thuis zo loopt! Je zegt in je stukje dat je man ADHD heeft? Merk je daar ook veel van als hij werkt?
    Het worden 4 lange weken zo voor je! Hebben jullie wel eens eerder zo'n periode gehad? Wat hebben jullie toen gedaan?
    Ik wil je wel aanraden om er goed over te praten, maar dat is missch makkelijker gezegd dan gedaan.

Sterkte!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ^^ hoe is hij op en na zijn werk dan? Mankeert je man iets?

12. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Twente
    Dat is wel heel extreem bij hem weggaan, heb nu inmiddels 2 dochters samen met hem, hij heeft altijd adhd gehad en zonder kinderen leek het meer onder controle.
    We hebben het er wel vaker over gehad dat dit zo niet langer kan omdat mijn dochter hem ook na gaat doen en hem niet meer serieus neemt in zijn opvoeden, dan gaat het even goed de doet hij ook erg zijn best, maar daardoor word het alleen maar erger.
    Als we bv op een feestje zijn geweest waar hij zich in moet houden is het thuis 10 keer zo erg zeg maar.
    Volgens mij kan hij er ook echt niets aan doen!

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Och meis ik ken het dat is hier netzo.. Alleen is mijn dochter 2.6 bijna.
    Ik snap precies wat je bedoelt ook hier heeft manlief adhd en kan zo druk zijn als een kind van 4.. Wat hier een goede is is elke dag een stuk laten wandelen.Gewoon met zn allen lekker wandelen fietsen of naar en park waar ze lekker kunnen rellen. Of bos of ga zwemmen..

maar snap precies wat je bedoeld. Je mag me gerust pben hoor meis!

14. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Twente
    Jucade: hij heeft adhd en is inderdaad op zijn werk ook wel zo, maar heeft gelukkig lichamelijk zwaar werk, maar is altijd aan het grappen en grollen. Hij werkt in een klein bedrijf met 3 andere collega's die zijn nukken kennen en ermee om kunne gaan.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wahahahaha wat een vent, ik merk al dat een weekje vakantie wel genoeg is samen(helemaal nu ik thuiszit, heel mijn structuur naar de knoppen) maar ik mag in mijn handjes knijpen.

Ik zou een bord met huisregels maken, als iemand zich er niet aan houd(dus je man niet, jij niet, je dochter niet, ook zo ventileren naar beide) moet er 20 cent in de pot in de pot. De gene die het minste in de pot doet(dus die zich het beste gedraagt) mag kiezen wat er met het geld gebeurt(als je nou een beetje je best doet om ook af en toe wat in die pot te moeten doen, heeft je dochter straks een mooie nieuwe barbie en een geweldige motivatie om vooral papa niet na te doen!). Oh en met fratsen als kaartjes kapot scheuren zou ik die 20 cent per kaartje doen hoor, t is wel goed zeg.

Wel samen de huisregels maken, aan manlief en dochterlief vragen wat er niet mag en dat opschrijven(liefst wel postief, dus niet: "NIET schreeuwen in huis" maar "we praten rustig", niet "NIET schelden" maar "We gaan netjes met elkaar om" etc.) en zelf aanvullen.

Daarnaast zou ik een gesprek aangaan met mijn man. Niet aanvallend maar wel duidelijk. "Joh het is lastig dat je structuur zo wegvalt, ik merk dat jij daar onrustig van wordt en daar worden wij weer heel erg onrustig van". Stel voor dat hij zijn dag start met een uurtje mountainbiken ofzo, hardlopen of weetikwat en voor het eten elke dag de eendjes voert met je dochter. Zoiets, even die energie op een goede manier kwijt.

Misschien heb je er wat aan, dikke knuffel en succes, ik zou hem met een dag al buiten hebben gezet.

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wat een lastige situatie!
    Herken het deels wel, mijn man heeft ook adhd. alleen mijn man heeft nog nooit zulke extreme dingen gedaan (geboortekaartjes kapot scheuren? waarom??). Wel het impulsieve herken ik uit je verhalen.

misschien toch eens met hem om de tafel? Dat hij probeert aan zulk soort dingen te denken.

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind het knap van je dat je met een man met adhd kan leven!
    En dat bedoel ik positief!

Maar meid, als het zo erg is, is dan ritalin geen optie?

Sorry als ik nu iets heeeeel verkeerds zeg, ik weet dat dit soms heel gevoelig ligt.
    Maar mn oudste dochter heeft ook adhd en ritalin is gewoon een wondermiddel voor haar.

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh en kan je hem geen project geven anders? Is hij handig? Schuur renoveren ofzo?? Kelder/berging uitruimen? Heb je een hulpbehoevende buur die omhoog zit met een rommeltuin? Of je eigen tuin(oh lieverd ik wil ZOOO GRAAG andere tegels hihi.. zoiets?).

19. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Uhm, haar man heeft adhd... dus beetje lullig om hem een klein kind te noemen :).
    Mijn vent heeft gelukkig geen adhd en is dus niet super druk. Maar hij kan er ook wat van samen met zoontje van 3,5.
    Als ie veel dagen vrij is doet hij ook zulke drukke dingen. Gekke bekken trekken naar zoon, die vervolgens 10 x naar mij toe rent; papa doet eng!! of hem bijna dood kietelt, of nog erger; gaan ze een kussengevecht houden met mijn mooie bank kussens, en dan vliegen de kussens door de lucht en gaat er een beker drinken om, of komt het kussen te hard aan en begint zoonlief te huilen enz.enz.

Dan word ik er ook wel ff moe van hoor. Maar weet zo niet een oplossing voor je. Ik schreeuw gewoon: Nu is het klaar! en kijk heel boos. En dan begrijpt hij het gelukkig en zegt; o we moeten ophouden jongen anders word mama boos :D

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heeft hij dit zelf ook door? Het lijkt mij echt handig voor hem(want ik neem toch aan dat hij ook dol wordt van zichzelf) dat hij iets vindt om op af te reageren. Abbonement op de sportschool, wielrennen, hardlopen, zoiets?

Deel Deze Pagina