Hier over 2 weken voor het eerst. 2 jaar en een maand dus. Hij begint met 1 dagdeel per week. Ik hoop echt dat hij het leuk gaat vinden. Toen we vorige week nog eens gingen kijken kreeg hij een ferme woedeaanval toen we weggingen
Hier moeten we zoonlief ook gaan aanmelden, de wachttijd is 4 maanden en dan wordt hij 2. Op dit moment is hij erg mama-gericht en houdt niet van vreemden, maar voor andere kindjes daarentegen is hij weer niet bang. Dus we gaan het gewoon proberen en kijken hoe het gaat. We hebben verder weinig sociale contacten, al helemaal niet met leeftijdsgenootjes voor hem, dus het lijkt ons wel goed voor zijn ontwikkeling om daaraan te wennen.
Onze dochter zal pas met 2,5 jaar gaan. Dan krijgen we toeslagen van de gemeente Voor die tijd helaas niet en de volle pond betalen is ons helaas te duur. Vind het wel jammer want ze is er al hartstikke aan toe. Elke keer als we kindjes tegen komen roept ze: jaa kindjes spelen!
Onze zoon was ruim 3, bijna 3,5. Tot die tijd zat hij bij een gastouder en dat was ook prima. Maar hij speelde vaak met oudere kindjes en die gingen toen natuurlijk stuk voor stuk naar de basisschool. Door omstandigheden kon ik toen een paar maanden verlof opnemen. Dat heb ik gedaan en toen hoefde hij niet meer naar de gastouder en kon hij maar de psz. Hij was er snel gewend en heeft het naar zijn zin gehad. Ik denk ook dat het wel helpt om daarna wat makkelijker te wennen op de basisschool, als de psz tenminste in hetzelfde gebouw zit en ook hetzelfde plein enzo gebruikt.
4 maanden voor hij 4 werd. Mede door financiele redenen. Ik vind 2 jaar best wel vroeg (denk zelfs te vroeg). 2,5 vind ik net wat mooier. Zijn ze gewoon echt een stukje verder. Dochter zal ws een maand of 8/9 voor ze 4 wordt naar de psz gaan.
Hier met 1,5 gestart, de grens werd net verlaagd en Julia kon toen meteen beginnen. Het is jong, maar ze is behoorlijk pittig en kon zo mooi met haar grote broer mee. Ze heeft nooit een traan gelaten bij het afscheid nemen, gaat inmiddels met veel plezier drie middagen per week en zingt thuis met een trots gezicht het afscheidsliedje dat elke keer gezongen wordt aan het eind van de middag
Bij ons 145 euro pmd voor 2 dagdelen. 10 euro pmd zal dan met een indicatie zijn lijkt mij. Is nogal een verschilletje zeg.
Ik werk zelf in de kinderopvang en al onze psz zijn VVE zalen. Dat zegt niets over de kinderen die er zitten, maar wel zijn al onze medewerkers VVE geschoold. Ik vind dit zelf echt een plus, vooral vanwege de extra kennis die medewerkers in huis hebben.
Ik snap even niet waar de weerzin tegen VVE vandaan komt? Mijn kindje gaat naar een VVE gecertificeerd kinderdagverblijf, daar zitten hoofdzakelijk Hollandse blanke kindjes(wat ik eigenlijk jammer vind, maar dat terzijde) Het is niet VVE omdat het allemaal slecht pratende probleemgevallen zijn... Inderdaad met VVE is er meer kennis in huis, maar dat is toch mooi?
Hier beide meteen toen ze twee werden. De oudste vond het even wennen maar wel heel erg leuk. Dat ging dus al heel snel goed. De jongste heeft 4 maanden bij zijn grote broer in dezelfde groep gezeten en heeft daar kunnen wennen. Hij is sowieso een heel ander kind maar hij heeft nooit gehuild of iets dergelijks. Ook niet toen zijn broer naar de basischool ging. Voor de oudste betaalde we toen 40 euro voor 2 dagdelen (een ochtend en een middag) maar later werd dat gratis. De jongste gaat nu dus ook gratis. Hij gaat ook een ochtend en een middag. Met 3 jaar worden dat 3 dagdelen en dan blijft dat ook gratis. Ben heel erg blij met de gemeente hier ^^
Hier vanaf 2,8 jaar. Ze mogen vanaf 2,5 starten, maar dat viel precies samen met de geboorte van onze jongste en dat vond ik wat te veel 'grote' dingen tegelijk.
Jammer? Ik had gehoopt dat er bij mijn dochtertje in de groep meer hollandse kindjes zaten! Ze zijn er met 4 hollandse kindjes dat vind ik jammer!
Mijn zoontje gaat in maart voor het eerst, dan is hij 2,5 jaar. Het kost hier 56 euro voor 2 dagdelen.