Mijn zoontje sliep tot hij 13 maanden was 2 slaapjes van een 1,5 uur per keer ongeveer. Toen we een weekendje weg gingen met ouders/zussen/zwagers/nichtjes enz, hebben we hem geprobeerd de ochtend op te houden, dit ging goed. 's Middags sliep hij wel weer 1,5 uur... Toen af laten hangen van hemzelf, als hij moe was, lekker naar bed 's ochtends en als hij het vol kon houden, dan rond 12.00 naar bed... En hij ging s' middags ook langer slapen. Nu slaapt hij nog zo'n 2,5/3 uur 's middags! Heerlijk!
Zitten we nu middenin die overgangsfase! Met als gevolg dat ze wel wil slapen, niet wil slapen, veel wil slapen, weinig wil slapen ...het wisselt van 1 slaapje naar 2 slaapjes en ook qua duur . Ritme even zoek! O ja, wat wel steeds hetzelfde is, als ze 1 doet, slaapt ze 2 à 3 uur vanaf 11.30/12.00 uur.
Sinds een maand zo ongeveer, dus met een maand of 15 hier. Sliep eerst 's ochtends twee uurtjes en 's middags zo'n anderhalf, nu 1x 2,5uur.
de eerste met een maand of 13 a 14 en de 2de sinds 10,5 maand. Beide gaan ze rond 12:30 13:00 naar bed en slapen dan zo'n 2 a 3 uur. Heerlijk dat de jongste zo snel was hiermee. Toch weer net ff wat meer "ruimte" om weg te gaan. Moet wel zeggen dat ze van maandag t/m woensdag naar kdv gaan. Donderdag is de jongste dan helemaal kapot (ze slaapt daar slechter) en slaapt dan soms wel 2x. Maar ja ik vind het prima hoor moe is moe hihihihi
Rond de 10de maand merkte ik al dat madam 1 slaapje niet meer wilde. Ben toen overgegaan van 11:30-12:00 tot 14:30
Eigenlijk al een aantal maanden één slaapje, denk al vanaf een maand of 7 Maar ze slaapt smorgens wel lang door (9uur), en gaat dan tegen 12uur op bed tot ong 14uur, dan is ze wakker tot ong 20.30uur en gaat ze op bed. Soms geeft ze rond 17.00uur wel eens aan moe te zijn, dan breng ik haar op bedje en gaat ze een uurtje slapen. Dat heeft geen effect op haar ritme de rest van de dag..
Omdat ze hier zo vroeg wakker wordt: tussen 5.30 en 6.15 is het nog steeds niet mogelijk naar 1 slaapje te gaan. Ze is dan echt op rond 8.00-8.30 en slaapt dan 30 tot 60 minuten. En dan 's middags van 13u tot 14.30-15.00 maar hier ook vaker rommeldagen dat ze wel moe is maar vertikt ze het.... Ik hoop dat ze het een keer tot .00-7.30 vol zou kunnen houden. Anders zie ik het eerste slaapje dan nog niet vervallen!
Zoontje is nu net 17 mnd en slaapt ongeveer als volgt: 19.30-06.30 09.30-11.00 15.00-16.30 Dus nog wel 2 slaapjes... Ben ook wel benieuwd wanneer hij naar 1 slaapje gaat maar hij geeft het zelf vast wel aan op een gegeven moment!
Beide gingen tussen 14 en 16 maanden over op één slaapje het was: 8:00 wakker 10:00 - 11:00 13:00 - 15:30 19:30 naar bed tot volgende ochtend En het ochtendslaapje verviel gewoon. Verder niets aangepast. Het middagslaapje was al vrij lang en dat werd soms een 30-60 min langer maar zeker niet altijd. Zoon was bijna 14,5 maand en dochter bijna 16 maanden.
Op het kdv sliep mijn zoontje al met 16 maanden 1x. Hier weigerde hij 's ochtends te slapen. Hij slaapt daar meestal niet langer dan 45 min. Thuis sliep hij met 17 maanden 1x en slaapt hij zo'n 2-3 uur.
Rond haar eerste verjaardag sliep ze s´ochtends een uurtje en later in de middag nog een uurtje. Nu met bijna 17 maanden slaapt ze de ééne keer 2 uurtjes s´morgen en meer niet en de andere keer slaapt ze overdag helemaal niet of een klein uurtje. of een uurtje s´morgens en een uurtje later in de middag. Het wisselt dus erg hier.
Mijn zoontje ging met ongeveer 15 maanden over naar 1 slaapje. Hij bleef 's ochtends steeds langer wakker en op een gegeven moment zijn we dat een beetje gaan rekken. In het begin lag hij dan 's ochtends rond 11.30 in bed, nu is dat 12.30. Hij slaapt dan gemiddeld 2 uur. 's nachts slaapt hij ongeveer van 19.30 tot 07.30.
Hier met 12 maanden begonnen met de overgang. Ze sliepen toe 'ochtends 2 uur en 's middags legde ik ze op bed en dan sliepen ze een half uur of ze gingen met zijn drieën feest vieren (meestal het laatste)en dan waren ze 's avonds niet te genieten. Bij 1 slaapje slapen ze 2-3 uur.
Rond zijn 1e verjaardag ging mijn zoontje over naar 1 slaapje per dag. Nu slaapt hij 2,5-3 uur tijdens zijn lange en enige slaapje. Best lekker