Op welke leeftijd kreeg jullie kindje oorbelletjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ms1980, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Ik zou vooral lekker wachten! Vind het zo'n sneu gezicht, een baby met oorbellen... En wat als ze het zelf vreselijk vindt?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Misschien doen haar kinderen wel exact wat zij van ze verwacht ;):D

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik heb onze prachtige dochter op de wereld gezet zonder gaatjes, ringen en tattoo´s. ze is beeldschoon en heeft geen versiering nodig. maar....dat is MIJN mening, en ik heb ook gaatjes in mn oren, dus als ze nu een poos lang regelmatig vraagt om gaatjes en ik haar duidelijk kan maken dat t wel een beetje pijn doet, dan gaan we samen oorbellen schieten.

ik ben van huis uit ook met overleg en veel vrijheid opgevoed, waardoor ik erg braaf was, er mocht namelijk erg veel.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier mocht ik ze niet en heb het toen ik een jaar of 14 was gewoon laten doen.
    Verder was ik best wel braaf maar snapte gewoon niet waarom het niet mocht.
    Op m'n 18e 2e gaatjes laten schieten maar die gingen steeds ontsteken. Later nog een keer laten doen maar 't zelfde verhaal. Dus draag nu gewoon 1 paar. Die andere gaatjes zie je niet eens meer.

Hier mag ze ze wel maar pas als ze er zelf om vraagt en er zeker van is dat ze ze wil en goed beseft dat het pijn doet. Welke leeftijd het uiteindelijk wordt, geen idee.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik zou me waarschijnlijk zorgen maken om mijn kind als hij/zei 16-17 is en precies alles braaf gaat doen hoe wij het willen,vind op die leeftijd dat ze wel een eigen mening moeten hebben.Natuurlijk zijn er regels maar kom op zeg het gaat hier om oorbellen.....zie het al voor me op het schoolplein met je vriendinnen met je 16jaar dat je geen oorbellen mag van je ouders,je schaamt je dood toch!

Begrijp dat je het als baby ofzo te jong vind maar als je kind eenmaal aan het puberen is en het graag wil vind ik dat je geen nee kan zeggen.

Van ons mag het als hij zelf heeeel graag wil,liever niet want vind het voor een jongetje niet mooi maar als hij er om blijft vragen mag het wel.Mijn broer mocht het ook niet en die kwam toen die 15 was met aan beide kanten een oorbel thuis.....mijn ouders vonden het niks maar ondanks alle dreigementen vooraf mocht ie gewoon blijven hoor.Hij heeft nu een hele goede baan EN nog
    steeds 2 oorbellen :)

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik snap niet dat je een baby die zo onaangetast is gaat verminken met oorbellen, je haalt dan toch de onschuld weg?

En belangrijkste..., je kind kiest er niet voor!!!!

Dus ik zou wachten tot ze het zelf aangeven! En goed de consequenties snappen

Mijn zoon mag simpelweg GEEN OORBELLEN. Als hij het ooit zou flikken thuis te komen met oorbellen gaan ze er even snel weer uit!

Maar ik was net als eylem even braaf ik had het niet in mijn hoofd gehaald

Ik heb geen oorbellen en ben super blij dat ik ze niet heb!

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

dus als hij 18 is.... zijn opleiding gehaald heeft, nog een niveautje hoger wil studeren goede cijfers haalt, geen drank geen drugs, leuk vriendinnetje....

en hij komt thuis met een oorbel,.. denk jij werkelijk dat jij die eruit kunt krijgen ? serieus HAHAHAHAH

ja sorry hoor, wat wil je doen.... hem anders het huis uit zetten, doe toch ff normaal joh,

tuurlijk zie je je zoon liever niet met een oorbel maar dit is wel heel erg sneu hoe jij reageerd.

8. Popkoorn

Helemaal mee eens. behalve de laatste alinea :p mijn dochter heeft nl al oorbellen,

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

:( ik had dus geen eigen mening als puber zijnde? Wat een vooroordelen komen hier voorbij zeg. Niet iedere puber is onhandelbaar en zet zich af tegen zijn ouders. Mijn ouders waren geweldig, we hadden nooit ruzie, het was heel duidelijk wat wel en niet mocht en ik hield me daaraan want het was alleszins redelijk en ik hield en hou nog steeds absoluut niet van ruzie. En het interesseerde mijn vriendinnen gelukkig! niets of ik wel of geen oorbellen had, zou wat zijn als het anders zou zijn, lekkere vriendinnen.

10. Popkoorn

ik was ook niet "onhandelbaar" ik had en heb nog steeds een goede band met mijn ouders, ik praat over alles met ze, en mijn man doet het nu ook, hij gaat ook altijd naar mijn ouders,

ik ben ook nooit tegen mijn ouders ingegaan, maar mijn ouders waren redelijk genoeg om mijn wensen ook te respecteren
    dus toen ik zei dat ik graag een navelpiercing wou, hebben we erover gepraat, voor en na delen, de pijn, etc etc,

misschien ben jij er nooit tegenin gegaan omdat je ze indd niet perse hoefde,

maar ik denk persoonlijk dat als jij echt echt echt graag oorbellen wil, en je ouders zeggen gewoon NEE en verder valt er niet over te praten.... dat je het jezelf als ouder zijnde wel moeilijk gaat maken,

als je zegt ik heb het liever niet om die en die reden en het kind denkt : och daar heb je misschien wel gelijk in ik wacht nog even...
    ook prima toch, maar ik vind ook dat het prima moet wezen als je kind besluit TOCH die oorbellen te nemen het zijn maar oorbellen, je gaat er niet dommer van worden, je haalt er geen slechte cijfers mee, je trekt niet opeens ordinaire jongens aan, je hebt niet opeens "tuig"over je vloer,

als een kind echt heel graag oorbellen wil... en vooral 1 van 15/16 en heeft er met zijn ouders over gehad.... vind ik dat je het kind op die manier ook kan belonen omdat het zo eerlijk is geweest, want het is toch fijn dat je kind daarmee bij jou kan komen, dan heeft het al het moed bij elkaar geschraapt voor zoiets simpels.... en dan word je keihard afgewezen.

zoals ik al zei denk ik dat je van NEE en geen discussie mogelijk eerder kunt verwachten dat ze het stiekem gaan doen.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja natuurlijk, als mijn dochter het op puberleeftijd HEEEEEEL erg graag wil valt daar over te praten, het is niet zo dat ik er tegen ben - ik wil alleen niet dat ze er later spijt van krijgt. Want ik had ze misschien op 12 jarige leeftijd ofzo ook weleens gewild, maar nooit verder over nagedacht omdat het niet mocht - en nu ben ik blij dat ik ze niet heb. Maar het is niet dat ik er absoluut tegen ben.

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik ga er van uit dat mijn zoon, mijn waarde en normen heeft dadleijk en net zoals ik oorbellen bij jongens/mannen ordinair vind (sorry, maar dat vind ik echt zo, ik knapte vroeger ook echt op mannen met oorbellen.) Nu zeg ik niet dat alle mannen met oorbellen ordinair zijn..maar vind het ordinair staan!
    mijn broer heeft het ook nooit gewild, dus ga er gewoon vanuit dat Gijs dat dadelijk ook niet wilt. denk wel dat je dat kan sturen.

13. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Iedereen denkt er (gelukkig!!) anders over :). Persoonlijk vind ik het bij een baby of klein kind een beetje ordinair en niet mooi, maar ieder zijn/haar ding.
    Zelf heb ik gaatjes gekregen toen ik een jaar of 12 was, toen wilde ik het heel erg graag en mocht ik het ook van mijn ouders. Nooit spijt van gehad :D. Sterker nog, op mijn 13e heb ik er nog in ieder oor eentje boven laten prikken, vonden mijn ouders ook prima ;). Ook nooit spijt van gehad! En als je dat wel krijgt...je hoeft geen oorbellen te dragen. Het is een beetje overdreven om dan te stellen dat je voor 'je leven getekend bent'. Vaak zie je het geeneens meer!

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wow verminken nog wel! Mijn oudste 4 dochters zijn alles behalve verminkt dank u wel en ze dragen al jaren met plezier verschillende oorbelletjes die ze samen bij six enzo shoppen, ik ken eerlijk gezegd geen enkele vrouw/meisje die het erg vindt dat ze gaatjes in haar oren heeft.
    Het gaat om oorbelletjes djees, dat iedereen daar zelf een leeftijd aan plakt is ieders recht maar om te zeggen dat je kind dan verminkt is...woman please...;)

Verder alle opmerkingen over pubers, zit hier te gniffelen met zelf al 2 (overigens brave maar mét oorbellen) puberdochters en te denken, jullie hebben geeeeeeeeeeeeeeen idee nog :p:)

15. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier vanaf een jaar of 10, maar 18 jaar :$:$ dat gaat hem niet worden hoor, ik was alles behalve braaf en heb ze smaen met een vriendin laten schieten toen ik 15 was... het had vast wel gemogen van papa en mama want ze deden niet moeilijk toen ik ermee thuis kwam, maar ik was volgens mezelf toen zelfstandig in de zin van dat regel ik zefl allemaal wel :)

dus nee vanaf een jaar of 10 zal ik er niet moeilijk over doen ;) zelfde geld voor latere leeftijd voor piercings en tattoeages, ik ga graag met der mee tegen die tijd :)

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook

Ik kreeg zelf oorbellen toen ik m'n eerste communie deed, dus toen was ik 8 jaar, dat vind ik nog wel een redelijke leeftijd. Maar ik hoop eerlijk gezegd het "tegen te kunnen houden" totdat ze naar de middelbare school gaat.

17. mama18

mama18 Lid

27 sep 2011
    7
    0
    0
    Moeder zijn,
    030
    Onze dochtertje krijgt met haar eerste verjaardag oorbelletjes. Mijn moeder (de oma van onze dochtertje) heeft al vanaf de zwangerschap gezegd dat ze als ze 1 wordt met haar meegaat om oorbellen te zetten :D

18. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik denk dat ik vanaf een jaar of 6-7 best wil luisteren als een dochter ( als die er ooit komt ) over oorbellen begint.

Ik was zelf ook rond die leeftijd bij mijn eerste en nu ben ik 24 en 15 gaatjes verder. Dus ik ben niet echt in de positie om het te verbieden, al zou ik dat ook niet willen hoor.

19. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Er zijn al een aantal van dit soort topics geweest en elke keer denk ik weer, ik reageer niet. Maar dan komt er weer zo'n opmerking als deze voorbij... Wat overdreven om te zeggen dat je een kind VERMINKT als je een paar gaatjes in d'r (of zijn) oren laat prikken.
    Ik kan wel heel andere, veel ergere situaties bedenken waarbij mensen echt verminkt zijn en dat is niet van een paar oorbelletje! :x
    Mijn dochtertje heeft sinds ze 3 maanden is oorbelletjes en het staat haar superschattig!
    Mijn moeder heeft ze ook laten zetten bij mij toen ik nog geen jaar was. Heb er nooit last van gehad, nooit aan gezeten.
    Toen ik puber was heb ik in elk oor nog 2 gaatjes erbij laten zetten, maar die 'gebruik'ik nu niet meer. Wel jammer dat mijn oor dan nu 'verminkt'is ;)

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Tamaraliza, je hebt een prachtige dochter maar die oorbellen vind ik echt niet mooi staan. Maar dat is ieder zijn mening

Als mijn zoon en misschien ooit nog dochter oorbellen zou willen dan pas op een leeftijd dat ze het zelf kan vertellen en als ze er een tijdje later nog over heeft dus als het geen bevlieging is dan mag ze/hij van mij een oorbel laten schieten. Met een jaar of 6 a 7 vind ik jong genoeg.

Voor de rest moet iedereen lekker doen waar ze zich prettig bij voelen en voor sommige is het heel normaal in hun cultuur om het te doen en als je er zelf achter staat prima maar een beetje zielig vind ik het wel voor die kleine prulletjes.

Deel Deze Pagina