@tamaraliza: ik vind je dochter ook echt een supermooi meisje, maar zou haar persoonlijk nog mooier vinden zonder de oorbellen. vind het zelf gewoon niet 'horen' bij die kleintjes. Ze zijn nog zo gaaf en mooi, dat heeft toch niets extra's nodig?
helemaal mee eens! Tamaraliza je hebt een prachtige meid...maar vind die oorbellen echt niets...sorry! zie dikgedrukt hierboven
als ze zelf aangeeft ze te willen. en dat ze ook goed begrijpt dat het best wel even pijn kan doen. als ze dan nog steeds wil dan mag het
Maar even los van het feit of het mooi of niet mooi, ordinair of niet ordinair etc. is... Vinden jullie het niet alleen al zielig om ze te laten schieten? Ik weet nog héél goed dat ik ze liet schieten bij de juwelier, nou dat voelde echt niet lekker hoor! Ik las al dat er kindjes zijn die geen kick gaven, maar dan nog kan ik maar moeilijk geloven dat ze er niks van hebben gevoeld, er wordt met geweld een oorbel in geschoten (met zo'n apparaatje gaat dat knetterhard, heel anders dan piercen, het wondje is ook anders) en daarna voelt het gewoon branderig aan... als ik dat voel, dan voelt een kind dat toch ook? MiniNooNoo is 4 maanden, ik lees hier boven dat een kindje met 3 maanden oorbelletjes had. No hard feelings, maar de eerste de beste die met zo'n apparaat in haar buurt komt, kan een lel krijgen!
zonde van dat lieve gezichtje, oorbellen horen niet bij zo'n kleintje is mijn mening, ze is vanzichzelf ook super schattig
Hier geen meisjes dus ga ervan uit dat ik het 'probleem' niet zo snel ga krijgen maar als ik een meisje had dan zou ze ze krijgen als ze er zelf om vraagt. Ik heb ze zelf gekregen toen ik zes was omdat ik ze graag wilde en idd een hele uitleg gekregen van pijn enzo. Paar jaar later droeg ik nooit meer oorbellen en heb ze toen ik 14 of 15 was opnieuw laten schieten. Weet van toen ik zes was niet meer hoe het voelde maar toen ik 14 of 15 was vond ik het alles behalve een fijn gevoel. Als mijn jongens oorbellen willen moeten ze wachten tot ze uit huis zijn, vind oorbellen bij een jongen/man gewoon niks ondanks dat ik genoeg mensen ken die ze hebben. Het is gewoon niet mijn ding.
Hier vroeger oorbellen gekregen toen ik 6 jaar was, samen met papa en mama naar de juwelier om gaatjes te laten schieten, meteen 2 mooie zilveren knopjes uit mogen kiezen.. en was was ik er blij mee (en nog steeds). Ik maak geen onderscheid tussen dochter/zoon, als ze zelf aan geven (een) gaatje(s) te willen en het geen bevlieging is (dus niet na 1 keer vragen laten schieten) dan mogen ze van mij gaatjes hoor.. Maar bij een babytje, nee.. vind ik gewoon niet mooi. Maar goed, iedereen zijn ding hè.
en dit was ik vorige keer nog vergeten te zeggen.......je gaat je kind toch niet onnodig pijn laten doen als het niet nodig is??? omdat moeders het toevallig''schattig'' vinden staan nee ik vind nogmaals niet dat wij daarover mogen beslissen haar lichaam en als zij op een leeftijd is en blijft erom zeuren dan mag ze ze pas eerder niet
Phoe wat een harde reacties weer zeg De 1 vind het niks en de ander wel, prima toch. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde
Hier als ze het zelf aan kunnen geven en ook graag willen. En na 1 gaatje schieten niet meer willen is dan geen optie..! Dus ze moeten een beetje kunnen begrijpen wat het inhoudt, is mijn mening.
@tamaraliza: heb je foto gezien van je meisje. Allhoewel ikzelf geen voorstander ben van oorbellen bij jonge kinderen (mijn eigen dochtertje), vindt ik het helemaal niet lelijk staan hoor. Mooi meisje, ook mét oorbellen!
Mooi meisje met mooie oorbelletjes. Tuurlijk vermink je je kind niet, ik snap niet zo goed waarom mensen dit soort woorden gebruiken om hun mening kracht bij te zetten. Je weet dat je op dat moment bewust mensen kwetst. Iets genuanceerder mag ook.
mijn nichtje was 6 toen ze oorbellen wilde en kreeg ze toen ook en ze heeft heel de juwelier bij elkaar gekrijst mijn dochter was 10 weken toen ze oorbellen kreeg en heeft geen kik gegeven Dus dan denk ik ook van waar de je goed aan. Ik vind ook dat het ieder zijn keuze is en vind mijn dochter nu echt niet verminkt. Ik ben er blij mee een ander misschien niet maar respecteer dan wel gewoon elkaars keuze ipv het over verminken te hebben. Sorry maar dat vind ik echt wel ver gaan
Verminken is geen groot woord.. het heeft een grote lading. Verminking betekent namelijk gewoon permanent schade toebrengen en dat is het wel... Feitelijk is het dus ook geen waardeoordeel, alleen... zo kan het wel voelen... En .... nog even dit.. het is ZO flauw om elke keer weer te lezen dat er elders nog veeeeeel ergere dingen zijn. Het is de dooddoener van de eeuw. In Afrika is het allemaal NOG veel erger.. Kom op daar hebben we het niet over!
Ik was zelf een jaar of 6 toen ik gaatjes liet schieten, en dat vind ik een prima leeftijd. Jonger vind ik persoonlijk niet nodig en niet mooi. Smaken kunnen zo verschillen he?
Goh wat zijn wij volwassen moeders onder elkaar weer werkelijk fantastisch goed in het kwetsen van elkaar om je mening duidelijk te maken. Dat werd door TS helemaal niet eens gevraagd dus iedereen geeft weer eens ongevraagd hun mening en dan op wat voor manier ook nog zeg! En dat voedt kinderen op? Geweldig voorbeeld. Shame on you ladies! Ik vind dat een ouder die op zo'n manier met anderen om gaat een "verminkt" voorbeeld is voor hun kind hoe je respectvol met andere mensen om gaat. Een oorbel kan je eruit halen maar zulke lelijke gewoontes bijna niet! Dat dit topic nog open is het is wel 3 keer over de werkelijke vraag van de TS gegaan en de rest is "mijn mening door je strot duwen"