Bakfiets ervaringen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Baileyy, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ik ben zwanger en heb straks 3 kindjes te vervoeren. Nu lijkt een bakfiets mij erg handig. Maar is dat wel zo? De oudste is 5enhalf, mijn dochter is dan 2,5 en straks in april een babytje erbij.
    Gaat een jongen van 5enhalf, straks 6 er dan nog wel in? Passen er wel 3 kindjes in (waarvan 1 maxicosi?)

    Ik wil sowieso een fiets met trapondersteuning. Maar wat is dan handiger een 2wieler of een 3wieler? wat zijn jullie ervaringen?

    Ook zit er enorm veel prijsverschil in die fietsen, als en een Babboe kiest of een Keiler? Is vast een kwaliteits iets? Maar ik ken schoolpleinouders met een Keiler en dat ziet er ook wel prima uit?

    Ik hoor heel graag ervaringen van anderen.
     
  2. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier een elektrische Troy driewieler. Bevalt ons prima. Wij gebruiken 'm o.a. voor boodschappen en als we eens wat verder willen fietsen met onze 2 kinderen van 3 en 5. Ook vriendjes vinden het geweldig om zo thuisgebracht te worden. Ik had 'm nog niet met een baby, maar daar heb je dan weer aparte babyschalen voor. En ik denk dat de maxicosi er wel bij past hoor als je de 2 andere kinderen bv tegenover elkaar laat zitten.
    Ik ken ook iemand met een 2wieler. Zij had ook liever een 3wieler gehad met haar 4 kinderen. Vooral het opstappen en op de standaard hijsen staat haar erg tegen.

    Niet geheel onbelangrijk vonden wij ook de prijs. Deze fiets kostte zo'n 1600 euro en wij vinden het vooralsnog elke euro waard. Over de Babboe waren de recenties niet zo best en ook de prijs vele malen hoger. Mijn schoonzus heeft een oudere Troy waarvan het frame brak. Vanuit Troy is deze kosteloos vervangen voor een nieuw frame.

    Verder is natuurlijk een stukje onderhoud ook nodig voor langdurig plezier. Hij staat hier bv altijd binnen in de garage en heeft een onderhoudsplan er bij bij de plaatselijke fietsenmaker. Het is het navragen waard om er eentje bij je lokale fietsenmaker te bestellen. Ik heb aanbieders gezien van bakfietsonderhoudsbeurten die gerust al een 100 euro rekenden voor een onderhoudsbeurt. Ik had de eerste beurt gratis, de 2e voor 15 euro en de 3e en volgenden 25 euro (ex evt onderdelen natuurlijk). En op de fiets zelf kreeg ik ook nog korting, echt de moeite waard. De internetprijzen konden er niet aan tippen :)
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  3. pixiehollow

    pixiehollow Bekend lid

    12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb een babboe en vervoer er mijn drie kinderen mee. Zoon van 7 zit er nog steeds in. Een maxi cosi paste er niet met de twee andere. Daarvoor heb ik toen de babyschaal gekocht.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  4. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb ook een Troy elektrische fiets sinds deze zomer. Zonder moeite gaan er 4 kindjes in. Schooluitjes worden we steevast gevraagd.
    Het is een 3 wieler, eerst even wennen. Maar nu ideaal. Bij ons staat ie altijd buiten, na de 1e regenbui merkte je dat aan de schroefje. Die moet je direct na oplevering inspuiten.

    Onderhoud is wel wat lastig, niet elke fietsenmaker kan een Troy onderhouden.
    Dus dat zal je eerst moeten navragen.

    Voor de rest is ie ideaal, en we trekken veel bekijks. Ze heeft een speciaal zonnescherm, en die toeristen hier zijn dit niet zo gewend
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb een bakfiets.nl-bakfiets
    3 kinderen gaan er makkelijk in. Soms heb ik er 2 van 7 jaar en 1 van 3 jaar in zitten, dat lukt best. Voor de boodschappen is het ook echt een verademing. Hij gaat nooit weg! Ik zou bijna nog een baby nemen speciaal voor in de bakfiets :D
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Heb je dan een 2 wieler of een 3 wieler? En kan je wel een maxicosi erin doen met 1 ander kindje? Hoe gebruik je dan die babyschaal?
     
  7. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ik heb even gekeken op die site. Welk model heb je dan dat er 3 kinderen makkelijk in gaan?
    Jaa met boodschappen lijkt mij ook ideaal ;)
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb de grote 2 wieler. Daar kun je een extra bankje in doen , maar je kan ook de maxicosi op de bodem vastzetten. Dan kun je je baby aankijken tijdens het fietsen, dat is erg gezellig. Maar je kan ook de babyschaal op het bankje monteren, dan past er nog 1 kind naast en 1 kind ervoor. Mijn oudste zit nu vaak gewoon op zn billen in de bak als er 2 jongere kindjes op het bankje zitten
     
  9. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben een 3 wieler van bakfiets.nl
    Daar passen 4 kinderen in, waaronder een baby in babyschaal/maxicosi
    Met 3 kinderen had een 2-wieler ook gekund. Dat vond ik iets lekkerder fietsen. Maar na een week was ik al helemaal gewend aan de 3-wieler :thumup:

    Ik ben er weg van! Ideaal met de kinderen! De oudste wil ook graag zelf fietsen, maar met langere stukken/drukke wegen of slecht weer gaat hij gewoon in de bakfiets.
    En anders heb ik wat meer ruimte voor tassen enzo :p
     
  10. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Wij hebben toevallig afgelopen woensdag onze bakfiets binnen gekregen. Een babboe city E. Met trapondersteuning en 2 wielen. Hier passen 2 kids en een maxi cosi makkelijk in. Met 2 wielen fietst het bijna als een normale fiets en de trapondersteuning is geweldig. Hier gekocht met een actie en koste €2000 en daar hadden we ook een maxi cosi bevestiging en peuterstoeltje bij.

    Ik ben 28 weken zwanger en kan hier echt prima op fietsen
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    We hebben een bakfiets met elektrische ondersteuning van Babboe. Beste koop ooit! We hebben een driewieler en nog het ouderwetse vierkant model. Wij hebben hem tweedehands via marktplaats gekocht voor € 1000. We hebben geluk met de koop gehad, want alles deed het nog goed ook de accu.
    In dit model gaan makkelijk vier kinderen. Ik ga ervan uit dat wij straks met een derde ook een maxi-Cosi erin kunnen zetten met onze twee kinderen erbij maar heb dat nog niet getest. Anders zou je natuurlijk ook een kind in zitje achterop kunnen doen.
     
  12. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Wij hebben een verlengde cangoo 2 wieler met elektrische ondersteuning. Zitten 2 bankjes in. Nu het voorste bankje er uit en daar de maxicosi.
    Hebben deze fiets nu ruim 3 jaar en nog steeds heel erg blij mee. Inmiddels 5000 km gefietst.
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier een Babboe big. Groot genoeg voor drie :)
    Wij hebben hem tweedehands gekocht, €500. Dus het kan ook een minder “zware” koop zijn zo
     
  14. ElizaR

    ElizaR Niet meer actief

    Urban Jungle! Enige nadeel is de prijs.;)
     
  15. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Wij hebben een Urban Arrow, dat is een tweewieler. Ik kon niet met een driewieler overweg. Elektrische ondersteuning en genoeg ruimte voor drie kinderen. Ik ben er zo blij mee! Echt een aanrader! Soepel en niet te zwaar.
     
  16. noellegi

    noellegi Actief lid

    5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    De urban arrow family! Ontzettend blij met deze aankoop en het geld meer dan waard. We hebben er momenteel 1 bankje in voor de tweeling en dan een voorzitje op de fiets voor de jongste. Straks kan er een maxicosi voor in de bak zodat ik alle 4 de kinderen tegelijk mee kan nemen op de fiets.
     
  17. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik hou niet zo van bakfietsen, maar fietsfabriek vond ik veel fijner fietsen dan babboe bijvoorbeeld. En een 2-wieler fijner dan een 3-wieler, qua stuurgedrag en kantel-gevaar. Een goeie standaard (makkelijk te bedienen) is ook wel handig.
     
  18. Iris3

    Iris3 Lid

    26 jan 2012
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben een bakfiets van bakfiets.nl en ik ben er nog elke dag blij mee! Ik vervoer er ook 3 kinderen in en dat gaat prima. Speciale beugel op bodem om maxi cosi in te zetten. Wel tweewieler omdat dit makkelijker is in de bochten.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik had een driewieler. Vond het een eng gevaarte, dus die is heel snel weer weg gegaan. Zou dan voor een tweewieler gaan.
     
  20. pixiehollow

    pixiehollow Bekend lid

    12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb ee 3 wieler. De Babboe Big. Met 1 kindje kan er wel een maxi-cosi in. Bij de Babboe curve is het ook mogelijk om een speciale houder voor de maxi-cosi te bestellen.
    De babyschaal maak je vast aan het bankje.
     

Deel Deze Pagina