Diarree (let op: foto)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by RoxannaG, May 1, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Hi meiden,

Ik maak mij erg ongerust over mijn zoontje van bijna 2. Sinds zaterdagnacht heeft hij diarree. Hij heeft ook een dag overgegeven en 2 dagen koorts gehad. Hij heeft vrijdagavond voor het laatst gegeten. Drinken doet hij gelukkig wel.

Zaterdag zijn bij de huisartsenpost geweest, maar ze zagen geen alarmerende dingen. Dus werden we weggestuurd met: zetpil en ijsjes geven.

Nu poepte hij net voor de zoveelste keer zijn luier, broek en rug vol. Ik ben nogal geschrokken van hoe zijn ontlasting er uit zag. Om 15.20 hebben we een afspraak bij de huisarts, maar ik vroeg me voor nu af of jullie deze kleur ontlasting herkennen.

IMG-20170501-WA0010.jpg

2. Esmy

Esmy Bekend lid

Jun 27, 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Zo zag de luier van mijn dochter er een paar weken geleden ook uit toen ze een behoorlijke buikgriep had.
    Goed dat je straks weer naar de ha gaat, kan nl snel gaan bij die kleintjes.
    Gelukkig drinkt hij nog wel.
    Beterschap en succes straks.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Dit herken ik niet, zou me ook ongerust maken als ik dit zag.
    Succes bij de huisarts straks.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Dat is idd flinke diarree. Goed letten op voldoende vocht!

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    ehm nja, het ziet er gewoon als diarree... goede diarree.

Zou me er niet zo zorgen om maken, zorgen dat er genoeg vocht binnenkomt:)

6. RoxannaG

Bedankt voor de reacties. Ongerustheid komt ook doordat het begon na dat hij vrijdagavond kip had gegeten in een restaurant.

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    Voldoende laten drinken en desnoods ORS geven.

Hier hebben ze ook wel van die poepluiers gehad

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik zou ook schrikken met zon luier. Hoe was het bij de huisarts?

9. RoxannaG

De huisarts maakte niets van de rare kleur. Het zegt niet zo veel wanneer ze niets tot weinig eten. Ze zei dat het waarschijnlijk buikgriep is en wanneer hij woensdag nog steeds diarree heeft ze zijn ontlasting op kweek gaat zetten. Ondertussen opletten of hij wel genoeg blijft drinken.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik vind de kleur niet gek hoor, hier ook herkenbaar bij buikgriep etc. Na een paar keer diarree zijn de darmen leeg van de meeste voeding en krijg je dit gekke spul.

11. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

Sep 28, 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    En is er dan ng nieuws? Mijn dochter heeft net hetzelfde. Wil haast niks eten. Morgen kinderarts

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit ja. Gewoon genoeg te drinken geven en lekker laten uitzieken.

Volgende keer is een omschrijving van de kleur trouwens ook écht prima hoor :cool:

13. RoxannaG

Hij eet nu wel kleine beetjes, maar is nog steeds zichzelf niet (huilerig). Diarree heeft hij nog steeds. Hij slaapt heel veel.

14. RoxannaG

Na alle slijmprop, afscheiding en wc- papier foto's vond ik dit nog wel acceptabel

15. RoxannaG

:p

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind ik ook te smerig, maar poep van een kind vind ik echt niet kunnen sorry..

17. RoxannaG

Daarom heb ik er een waarschuwing in de topictitel bij gezet :)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Je kan tegenwoordig een foto verkleind toevoegen (als je hem dan wil zien moet je 'm aanklikken), is bij dit soort dingen op zich wel handig. Maar ja, je had inderdaad gewaarschuwd ;)

19. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

Aug 31, 2015
    1,539
    170
    63
    Full time mom
    tis maar poep hoor....:rolleyes: heb wel ergere dingen gezien.

Ik vind het ook heel dun en de kleur kan in alle kleuren komen alleen krijtwit, pikzwart en bloed zou ik me heel erg zorgen om maken, dat de kleur zo geel is komt omdat de darmen het voedsel niet verteerd ontlasting krijgt de kleur bruin doordat het lang in de darmen zit bij diarree is dat niet zo, smeer de billetjes wel goed in na elke verschoning anders kan hij pijnlijke luieruitslag krijgen.

Ik zou hem goed uit laten zieken en veel laten slapen en veel drinken en bouillon geven of rijst mocht het na een paar dagen niet beter gaan of koorts krijgen meteen naar de dokter, eten is nog niet zo belangrijk als die maar drinkt het klinkt als een goede voedselvergiftiging.

Beterschap.

20. RoxannaG

Bedankt voor de tip!

Share This Page