Hi meiden, Ik maak mij erg ongerust over mijn zoontje van bijna 2. Sinds zaterdagnacht heeft hij diarree. Hij heeft ook een dag overgegeven en 2 dagen koorts gehad. Hij heeft vrijdagavond voor het laatst gegeten. Drinken doet hij gelukkig wel. Zaterdag zijn bij de huisartsenpost geweest, maar ze zagen geen alarmerende dingen. Dus werden we weggestuurd met: zetpil en ijsjes geven. Nu poepte hij net voor de zoveelste keer zijn luier, broek en rug vol. Ik ben nogal geschrokken van hoe zijn ontlasting er uit zag. Om 15.20 hebben we een afspraak bij de huisarts, maar ik vroeg me voor nu af of jullie deze kleur ontlasting herkennen.
Zo zag de luier van mijn dochter er een paar weken geleden ook uit toen ze een behoorlijke buikgriep had. Goed dat je straks weer naar de ha gaat, kan nl snel gaan bij die kleintjes. Gelukkig drinkt hij nog wel. Beterschap en succes straks.
ehm nja, het ziet er gewoon als diarree... goede diarree. Zou me er niet zo zorgen om maken, zorgen dat er genoeg vocht binnenkomt
Bedankt voor de reacties. Ongerustheid komt ook doordat het begon na dat hij vrijdagavond kip had gegeten in een restaurant.
De huisarts maakte niets van de rare kleur. Het zegt niet zo veel wanneer ze niets tot weinig eten. Ze zei dat het waarschijnlijk buikgriep is en wanneer hij woensdag nog steeds diarree heeft ze zijn ontlasting op kweek gaat zetten. Ondertussen opletten of hij wel genoeg blijft drinken.
Ik vind de kleur niet gek hoor, hier ook herkenbaar bij buikgriep etc. Na een paar keer diarree zijn de darmen leeg van de meeste voeding en krijg je dit gekke spul.
Dit ja. Gewoon genoeg te drinken geven en lekker laten uitzieken. Volgende keer is een omschrijving van de kleur trouwens ook écht prima hoor
Hij eet nu wel kleine beetjes, maar is nog steeds zichzelf niet (huilerig). Diarree heeft hij nog steeds. Hij slaapt heel veel.
Je kan tegenwoordig een foto verkleind toevoegen (als je hem dan wil zien moet je 'm aanklikken), is bij dit soort dingen op zich wel handig. Maar ja, je had inderdaad gewaarschuwd
tis maar poep hoor.... heb wel ergere dingen gezien. Ik vind het ook heel dun en de kleur kan in alle kleuren komen alleen krijtwit, pikzwart en bloed zou ik me heel erg zorgen om maken, dat de kleur zo geel is komt omdat de darmen het voedsel niet verteerd ontlasting krijgt de kleur bruin doordat het lang in de darmen zit bij diarree is dat niet zo, smeer de billetjes wel goed in na elke verschoning anders kan hij pijnlijke luieruitslag krijgen. Ik zou hem goed uit laten zieken en veel laten slapen en veel drinken en bouillon geven of rijst mocht het na een paar dagen niet beter gaan of koorts krijgen meteen naar de dokter, eten is nog niet zo belangrijk als die maar drinkt het klinkt als een goede voedselvergiftiging. Beterschap.