Oh voel me zooo dom!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lutchiana, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Mijn zoontje van 2 is echt een rauwdouwer. Haalt de gekste capriolen n etc uit met een lach. Nu klaagt hij sinds donderdag over zn handje. Hij is iets dikker dan zn andere hand, maar niet extreem en bij zn middelste knokkeltje zit een blauwe plek. Had donderdag in eerste instantie de ha gebeld, maar deze smiddags weer afgebeld omdat ie zn handje wel gebruikte met spelen. Maar vandaag heeft ie nog steeds last! Mag er niet aankomen, breekt ie de tent af. Aankleden is ook n drama wanneer zn zere handje door de mouw moet. Net toch maar weer de ha gebeld, uitgelegd.. en vanmiddag langskomen want het zou zomaar gebroken kunnen zijn. Voel me nu zo dom!! Dalijk is ie echt gebroken en heb ik hem er een weekend mee rond laten lopen..

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik zou nu meteen even naar de HA gaan!

3. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Zou het jezelf ook niet al te veel kwalijk nemen!
    Als je kind nou heel veel klaagt en je zegt dan telkens dat hij zich niet moet aanstellen, is iets totaal anders natuurlijk!

Je hebt goed gekeken naar je kind, gekeken of hij zijn hand gebruikt en nu toch ziet het er uit dat het misschien gebroken is en ga je alsnog naar de huisarts. Heel goed toch?
    Pijn kan ook best oplopen met dit soort dingen, dus is ook helemaal niet gek!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze heeft toch straks een afspraak.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Oja, ik zie het nu, nouja dan is het toch goed!

Zal wel loslopen hoor meid. je hebt gedaan wat je moest doen.

6. Lutchiana

Ja indd, heb goed in de gaten gehouden. Maar hij doet er best veel mee, tot je er aan komt dan breekt ie alles af. Tussendoor laat ie zn hand ook afhangen dan gebruikt ie m even niet. Kan pas om 15.15u naar de ha..

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik snap dat je het dom vind, maar bij kinderen zijn breuken niet altijd even makkelijk op te speuren- vooral niet als ze vrolijk doorspelen. Onze buren hebben hun dochtertje van 3 laatst een heel weekend met een gebroken arm laten rondlopen. Het klinkt heel dramatisch, maar onze dochter heeft dat weekend ook nog met haar gespeeld en er leek niet echt iets aan de hand. Ze was super vrolijk en speelde net zoals altijd, alleen gebruikte die arm wat minder. Ze klaagde ook helemaal niet over pijn ofzo (toen ze even bij ons aan het spelen was, met aan en uitkleden weet ik niet).Toen er op maandag nog geen verbetering was in het gebruik van haar arm zijn ze toch maar even naar de HA gegaan en idd gebroken :(. Schuldig dat die ouders zich voelden, maar dochterlief vond het allemaal weinig indrukwekkend...

Ik hoop dat er bij jouw zoontje niets gebroken is en dat hij snel geen last meer heeft van zijn hand!

8. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    De huisarts heeft mijn dochter een week met een gebroken pols laten rondlopen. Het wordt dus echt wel vaker gemist. Ik zou jezelf niets kwalijk nemen.

Succes bij de dokter vanmiddag!

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Jezelf niks kwalijk nemen hoor, zoiets kan gebeuren. Je hebt inderdaad gekeken naar je kind en in eerste instantie leek hij er weinig last van te hebben. En nu dat veranderd is heb je toch alsnog actie ondernomen. Hopelijk valt het allemaal mee vanmiddag bij de huisarts.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Zulke dingen komen vaker voor hoor.

Buurjongentje was op zondag van de trap gevallen, buiten een paar blauwe plekken leek het goed te gaan.

Op maandag en dinsdag gewoon naar oma geweest (die oppast) en ook die had niets gemerkt.

Op woensdag valt het de buurvrouw op dat hij toch regelmatig zijn armpje laat hangen en hij begint pijn aan te geven.

Op donderdagmorgen toch maar even voor de zekerheid naar de huisarts, die stuurt ze voor de zekerheid door voor foto's.
    Tijdens het maken van de foto's bewegen ze zijn arm en horen ze een luide knik waarop het mannetje spontaan zijn arm weer beweegt. Blijkt uit de foto's dat hij dus zijn arm waarschijnlijk uit de kom heeft gehad en dat die gedeeltelijk was teruggeschoten.

11. Lutchiana

Jeetje wat een verhaal zeg!

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

+1!

13. Lutchiana

Dank jullie wel voel me nu een stuk beter.
    Ik zal strakjes laten weten hoe het gegaan is. Dank je wel meiden!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoontje sprong vrijdag van de bank waarna mijn zoontje huilde van de pijn, arm dik werd en hij hem niet gebruikte. Huisartsenpost gebeld en kon even komen. Daar gebruikte hij zijn armpje redelijk en tussendoor hield hij hem gebogen tegen zijn borst. Arts wilde dat we het weekend afwachten en vond dat inderdaad prima aangezien hij hem weer goed gebruikte. Nu is het maandag, elleboog en daarboven helemaal blauw maar Zwelling is al minder en gebruikt zijn arm gewoon weer normaal. Waarschijnlijk kneuzing ofzo.
    Dat afwachten en observeren is goed gehandeld en kan echt geen kwaad.

15. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Ik schijn zelf als kind een paar dagen met een gebroken arm rondgelopen te hebben nadat ik van het bed van mijn zus was afgevallen. Ik was 2 en speelde ook gewoon verder. Is helemaal goedgekomen.

16. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Ik was 6 toen ik s morgens op school uitschoof op ijs. Niks te zien. Smiddags nog bij mijn oma gaan eten en die zag blijkbaar ook niks. Pas toen mijn moeder mij savonds kwam halen zag ze dat mijn sleutelbeen bot er raar uitzag. Had gewoon gespeeld, niet geklaagd. Sleutelbeen was over.. Had ik dus ook de hele dag mee rondgelopen..

Is dus echt niks raars dat je dat niet ziet meid! Succes bij de HA!

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier ook.. mijn zoon was vrijdagavond tegen een dichte deur gelopen en gevallen. Toen gaf hij wel pijn aan aan zijn pols maar hij ging na 15 min weer spelen en gebruikte hem gewoon weer.. alleen met sommige bewegingen en met druk erop deed het zeer.. maar hij hoefde er niet van te huilen.

Maandag de ha gebeld om te vragen of ik langs moest komen. Toen zei de assistent het is waarschijnlijk gewoon gekneusd kijk het nog even aan. Woensdag had hij nog last dus ik zei ik wil vandaag een afspraak. Daarna naar het ziekenhuis voor een foto en ja hoor een breukje in zijn pols.. dus hij zit nu tot woensdag in het gips en dan moeten we weer terug..

18. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    succes straks!

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1