onze oudste woog met 3 jaar 15 kilo (minimale gewicht voor de volgende stoel dus) en nu met 4 jaar zit ze ongeveer op 17 kilo. Maar met 14 maanden woog ze 9100 gram . Maar oke - ik denk dat doorschuiven er inderdaad gewoon niet inzit, omdat je gewoon ook de 15 kilo voor de vervolgstoel voorlopig niet haalt.
Jelle kon met 14 maanden naar een groep 1/2 stoel en Jitte met 17 maanden. TOen pas waren ze beide ruim 9 kilo. Jitte is nu 3 jaar en 2 mnd en weegt 12 kilo, dus over naar een groep 3 stoel gaat voorlopig nog niet lukken. Jelle is nu 5 jr en 1 mnd en weegt 17 kilo. Hij was ruim 4 toen hij naar een groep 3 stoel ging. Wij hebben dus een hele tijd 2 groep 1/2 stoelen in de auto gehad. Met stoelen van 9 tot 36 kilo heb ik geen ervaring, al heb ik wel al meerdere keren gelezen dat die in tests toch wat slechter scoren omdat de fabrikant ergens concessies moet doen, omdat ze anders niet geschikt zijn voor de hele leeftijdcategorie. Niet dat ze dan gevaarlijk zijn, maar wij persoonlijk hebben ervoor gekozen om dan maar een stoel extra te kopen.
Ik zou een jong kind toch liever niet in een groep 2 stoel hebben, vind ik toch gelijk een stuk minder veilig dan een groep 1 stoel, omdat de gordels niet vast zitten ed. J. is nu 3 jaar en 2 maanden en ze zit nog in een groep 2 stoel. Maar ik heb natuurlijk ook het geluk dat haar zusje nog maar 4 maanden is en nog makkelijk in de MC Cabrio past.
Mijn dochter is 6 (mei) en weegt net 18 kilo! Ze is ook niet echt groot, 116cm. Ze eet heel slecht en komt dus weinig aan een groeit niet hard.
O, op die manier.. Ja, hoe zit dat eigenlijk? Dochter is dus wel net 18kg, maar ze past nog prima in de groep 1 stoelen.. Hoofdsteun staat nu wel op zijn hoogst, maar daar komt ze ook nog niet overheen. Zijn die stoelen vanaf 18kg niet veilig meer dan? (Mijn stoel heeft een isofix systeem, van vriend gewoon met gordel).
Groep 1 is tot 18 kg, ik zou een kind van 18 kg daar dus niet meer in zetten? Geen idee of het nog veilig is, maar ik denk dat ze niet voor niets een gewichtsgrens aangeven?
Wij hebben heel goede ervaringen met zo'n stoel, van Kiddy. Erg makkelijk in het gebruik, comfortabel voor de kids (al moesten ze er allebei even aan wennen in het begin) en belangrijkste reden om die te kiezen was natuurlijk de veiligheid. Die stoel scoorde heel goed in de TüV tests. Onze oudste is overigens nu 4 jaar en 3 maanden, en weegt ongeveer 18 kilo. Hij is gemiddeld qua lengte en gewicht.
mijn zoontje is pas bij het cb geweest en weegt net aan 16kg en is nu 4 jaar. Hij was 3 kilo te licht volgens het cb. Maar ja hij eet goed en zn vader is ook een lichtgewicht.
mijn dochter is ruim 4 en een half jaar en is net aan 14 kg , nou is ze ook niet heel lang . het is gewoon een heel tenger meisje maar dat was ik ook op die leeftijd.
Mike is vorige x geweest, was toen 3jaar9maanden en woog 17kg bij 105cm. Volgens CB erg netjes, zijn gewicht was zelfs iets naar de onderlijn gezakt.
mijn dochter word over 4 maanden 3jaar en is nu zo'n 1.00m lang en 17.5 kilo. dus verwacht dat ze binnenkort de 18 wel haalt. pfff dan zullen ze wel gaan zeuren bij het cb als ik weer een keer moet hahah.