We zijn aan het denken om voor ons dochtertje (3 jr) een loopfietsje aan te schaffen. Al snuffelende op internet kwam ik de Puky tegen. Iemand ervaring met dit (of een ander) merk? Wat is jullie algemene ervaring met een loopfiets? Heeft het zin/voegt het iets toe?
Dochter had eerst de puky starter en daarna de grootste vanaf 95 cm. Een loopfiets voegt zeker iets toe, heel goed voor het evenwichtsgevoel. Dochter heeft er heel veel plezier aan beleefd en gebruikt hem nog steeds wel, maar fietst nu steeds vaker gewoon mee. Ook veel gebruikt als ik met broer in de wagen ging wandelen en dan dochter mee op de loopfiets. Met leren fietsen zonder zijwielen was het ook fijn. Ze moest alleen leren weg fietsen, stoppen en evenwicht bewaren kon ze al.
de beste aankoop die we gedaan hebben. elke dag gebruikt en zoon kon na 10 minuten oefenen meteen fietsen, omdat ze het evenwicht al hebben!!
Ons dochtertje heeft er eentje van mijn ouders gekregen. Echt een geweldig ding. Wij hebben ook de grotere versie gepakt. Een echte aanrader.
Heeft ze al een gewoon fietsje (met zijwielen)? Heeft mijn dochter met haar 3e verjaardag gekregen. Je kunt nl ook gewoon de trappers eraf halen, dan heb je ook een loopfiets (en daarna dus een gewoon fietsje, in één ). Heb ik overigens zelf niet gedaan, nooit aan gedacht. Maar ze is nu bezig met leren fietsen zonder zijwieltjes en kom dit vaak tegen als tip.
Ja die heeft ze en ik had er zelf ook al aan gedacht het zo te doen. Ze fietst graag dus dat is al een reden het niet te doen en vond het ook niet zo'n strak plan om haar dure Loekie fiets te gaan demonteren
Maar als ze al een fietsje heeft, dan vraag ik me ook af wat het dan nog toevoegt? Dochter heeft een step (gebruikt ze bijna nooit of maar heeele korte stukjes) en dr driewieler (waar ze ook niet echt goed op vooruit komt, 20m, daarna mag ik duwen). Nou ja, fietsje is ze erg blij mee en nu sinds deze week zonder zijwieltjes, ze gaat als een dolle. Dus hier niets meer erbij!
Puky is goed! Ziet er ook super uit, maar wel wat duurder. Maar als ze al ruim 3 is zal ze hem misschien wel erg weinig gebruiken. In jou geval zou ik hem niet kopen, als ze 3 zijn gaan ze fietsen en dan is een loopfiets erg leuk voor erbij, maar vaak te leuk en dan willen ze niet meer fietsen... Maar wij hebben hem al vanaf 2 jaar een mini versie en daarna een wat groter, ons meisje is heel klein en heeft er zoveel lol mee gehad, idd de beste aankoop ooit. Zoveel plezier mee.
Tot hoe oud passen ze op zo'n loopfiets? Mijn zoon van bijna 5 jaar durft nog steeds niet zonder zijwieltjes te fietsen,te bang dat hij valt. Hebben ze die ook in grotere versies? Misschien wel handig voor mijn zoon,al is het maar om zijn evenwicht te leren bewaren.wie weet of er grotere te verkkrijgen zijn? Hij is 1m32 lang.
@Arivenol, wat het zou toevoegen is dat ze op zo'n loopfiets leren hun evenwicht te houden wat ze ten goede komt bij het leren fietsen zonder zijwieltjes @Biancamv2, de grootste is deze Loopfietsen - PUKY Kinderfahrzeuge Ik denk dat wij deze ook voor onze dochter nodig hebben, mochten we hem kopen, ik vind alleen voor een meisje de kleurtjes niet zo leuk hihi
Vond deze goedkope variant nog via internet Toysxl.nl | Loopfiets Wit/Roze, Volare | Fietsen & Groot rijdend speelgoed
Ja, dat is ook zo hoor Het kan een goede toevoeging zijn. Maar goed. Hier is die loopfiets dus niet nodig geweest, de tweede dag oefenen fietste ze zo weg. En wij hebben ook een nieuwe Loekie-fiets, maar die trappers die draai je er echt zo af. Heb m nl zelf gemonteerd. Kijk naar je eigen kind, denk ik. Als je het idee hebt dat het nog wel ff duurt voor ze kan fietsen, is het een toevoeging. (Maar goed, ik had ook verwacht dat ze pas na dr 4e zou kunnen fietsen tot ze opeens begon over die zijwieltjes eraf. Nou ja, maar proberen dan..)
Haha bij mijn dochter weet je het nooit die bedenkt ineens dat ze iets wilt en dan doet ze het "gewoon" dus kan best zijn dat ze ineens de zijwieltjes er vanaf wilt.
Buiten het feit om of het wel of geen toevoeging heeft tot het gewone fietsen is het gewoon ook leuk om te doen. Ik bedoel, wat is het nut van een step? Of een traptrekker? Het mag toch ook gewoon leuk zijn? Mijn zoontje heeft een loopfiets en een normale fiets (die heeft hij van zijn neven gekregen). Hij kiest vooral de loopfiets uit en gaat er steeds harder op. Sjeest ook al echt met de voeten van de grond. Evenwicht is dus prima. En ja, er zijn wel veel kinderen die eerder kunnen fietsen door het gebruik van de loopfiets. Hier gaat de fiets vaak mee tijdens het uitlaten van de hond en tegenwoordig gaat hij er ook op naar de crèche. Oh ennuh, wij hadden de splat van de Halfords, maar die was te klein. Hebben nu de B-Bike fire van Exit toys. Ook met het oog op het feit dat nummer 2 en 3 er ook nog op kunnen. Gezien het feit dat mijn zoontje wel lang is, maar in verhouding niet zulke hele lange benen heeft, was dit voor hem de meest ideale fiets. Hebben nog getwijfeld met de puky xl, maar die zou te groot geweest zijn. Je moet kijken naar de binnenbeenlengte.
Ik heb een paar maanden terug er een gekocht voor Tim. Gewoon een goedkope versie, koste iets van 20 euro. Sinds een week of 2 maakt hij er volop gebruik van. En gaat steeds sneller met het fietsje, je merkt ook dat hij steeds beter zn evenwicht kan bewaren. Trekt geregeld zn voetjes omhoog als hij vaart heeft haha. Hij heeft vooral veel lol met z'n fiets. Er staat ook een gewoon fietsje in de schuur, met zijwieltjes. Maar hij snapt het fietsen nog niet echt, krijgt de trappers niet rond. Maar als je dus bang bent dat het niks toevoegd, waarom kijk je dan niet voor een goedkoper loopfietjse of 2e hands?
@Storm, Thanx voor je reactie. En inderdaad het mag ook gewoon leuk zijn. We zijn toevallig vandaag even onderweg geweest voor een loopfietsje. Mijn dochter is met haar bijna 1 meter wel lang genoeg voor op de Puky XL maar persoonlijk vond ik 'm duur ( 119). De andere modelletjes die ze hadden staan bevielen ons niet of ze waren veel te klein. Ik heb voor mijn dochtertje ook naar de B Bike van Exit gekeken en daarnaast kwam ik deze nog op internet tegen bol.com | Yipeeh Loopfiets/Autoped Roze, Yipeeh | Speelgoed Hoe groot is jouw zoontje? @Wendelaa, fietsen kan mijn dochter prima op haar fiets met zijwieltjes dat is geen probleem. Maar ze vond het vandaag in de winkel ook erg leuk om op een loopfiets te crossen Ik had al gekeken naar een 2-dehands maar hier in de buurt geen uit kunnen halen helaas.
Een geweldige aanschaf! Echt de beste investering die we gedaan hebben! Zoonlief kon dankzij de loopfiets kort na zijn 3e verjaardag zonder zijwieltjes fietsen. Hebben de stap van de zijwieltjes helemaal overgeslagen, het evenwicht had hij namelijk al. Dus ik zou zeggen: DOEN!
M is nu 4,5 en durft ook nog niet zonder zijwieltjes. Ze gaat als een malle op haar loopfiets. Als ze meer zelfvertrouwen zou hebben dan zou ze denk ik zo wegfietsen op een fiets. Nou ja. Komt vanzelf. M heeft trouwens een puky, wat mij betreft het beste type loopfiets wat ik ken.
Ik zeg maar zo tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaan fietsen ze allemaal hihi Welke maat puky heeft ze?
Ik heb mijn zoontje vandaag gepast op de xl loopfiets maar zelfs op hoogste stand is hij er veelste lang voor, die winkeljuf maakte nog de opmerking op: tja die fietsjes zijn voor kindjes tot 6 jaar,is je zoontje niet te oud? Waarop hij antwoordde: ik word 16 augustus al 5 jaar hoor mevrouw haha,ze dacht dat hij al dik 7 jaar was :s Wel jammer dat hij er veel te lang voor is,hij draagt kledingmaat 134 en volgens hun is hij hooguit tot 1m20 te gebruiken,daar zit hij dus al 12 cm boven Nu wil hij graag een grote step met lichtjes in de wielen.