Mijn zoon krijgt morgen zijn tweede vaccinaties. Hij loopt een tijd achter doordat hij veel ziek is geweest en de kinderarts de prikken wilde uitstellen om verdere onrust te voorkomen. Nu is hij de afgelopen twee weken ziek geweest. Hij had een virus en heeft de afgelopen week keelontsteking gehad. Hij hoest en snottert nog maar is niet meer heel ziek (naweeën zeg maar ). Daarbij heeft hij ook precies last van twee tanden die doorkomen en daar heeft hij wat verhoging van. De eerste prikken zijn morgen 5 weken geleden gezet. Ik twijfel nu erg of ik het morgen door moet laten gaan. Ik ben voor inenten maar wel als ze gezond zijn. Is hij nu gezond genoeg? Hoeveel tijd kan er tussen deze vaccinaties zitten om ze wel effectief te laten zijn?
Ik laat mijn mannetje om de twee maanden vaccineren, omdat ik per maand te snel vind en hab begrepen dat twee maanden er tussen beter werkt. Er moet een minimale tijd tussen zitten, maar er kan dus makkelijk twee maanden tussen zitten. Ik zou niet laten prikken als hij net ziek is geweest! (Ik ben ook later begonnen met vaccineren, maar dan omdat ik dat minder belastend vind)
Goed zo! Mn zoon was ook pas ziek en toen gingen de vaccinaties ook niet door. Een week later ben ik terug geweest.