Anousje, ik ben dus voor absolute keuze vrijheid in religie, dus als je mij vraagt 'welke leeftijd?' zou ik zeggen wacht tot je zoon een leeftijd heeft waarop hij zelf kan kiezen welke god hij gehoorzaam wil zijn (zie mijn voorbeeld van volwassen doop). Als de keuze enkel is 'zo vroeg mogelijk of met 4/5 jaar', dan zo vroeg mogelijk. Met 4/5 jaar is het veel te traumatisch. En dat bedoel ik niet in het licht van het wel of niet verdoven-verhaal.
Los van het feit dat ik er zelf niet voor zou kiezen tenzij het idd medisch noodzakelijk is, zou ik ook zeggen, zo jong mogelijk. Het maakt denk ik niet uit hoe oud ze zijn, fijn is het niet. Voordeel alleen is, als je het zo jong mogelijk doet, ze er geen herinneringen/trauma aan overhouden.
We hebben onze zoontje met 3 maanden laten besnijden en ik ben ontzettend blij dat we het zo snel hebben gedaan. Baby's kunnen hun plas niet ophouden en dat is een voordeel. Daarnaast tijgeren ze nog niet etc etc. We hebben het dmv de klemmethode laten doen.. hechten was niet eens nodig! VATAN kliniek - methoden Toen we thuis waren heeft hij 10 minuten gehuild en that's it. 2 dagen gesmeerd met lidocaïne en pcm gegeven voor de zekerheid. Succes!
Mooi gezegd ! Helemaal mee eens inderdaad . Een kind heeft het recht een eigen mening te ontwikkelen , vind dus niet dat je dingen mag veranderen die niet meer terug te draaien zijn . Je weet niet hoe een kind het ziet misschien voelt hij zich wel verminkt voor zijn leven .
Zonder verdoving? Je moet toch wel ergens een steekje los hebben zitten om je kindje zoveel pijn aan te willen doen! Opzettelijk ook nog! Mogen ze van mij per direct verbieden! (Dacht ook dat dat al was ) Nee als je je kind zoiets aan doet, mogen zevde ouders van per direct opsluiten en kind afpakken! Vreselijk! Dat stamt nog uit de tijd van de neanderthalers!!! Zielige jongetjes
Het standpunt van het AAP (American Academy of Pediatrics) Circumcision Policy Statement Ow ja en een argument (misschien om je man nog even te overtuigen ): Male circumcision performed during the newborn period has considerably lower complication rates than when performed later in life.
Waarom zou je zonder medische redenen het voorhuidje van je zoontje weg laten halen? Omdat het onhygiënisch is? Het zit er niet voor niks... zonder medische redenen echt not done...
Hallo volgens mij leest de meerderheid hier niet! Ze vraagt niet om jullie mening of het wel of niet goed is! Ze vraagt welke leeftijd het beste is om het te laten doen, wil of kan je daar geen reactie opgeven, prima! Maar hou je nutteloze commentaar verder dan ook voor je want daar maak je de sfeer in dit topic niet beter op!! @ts, ik zou het z.s.m laten doen. Mijn broertjes zijn ook half Turks en hun waren ook pas laat besneden (7 en 12) en ze hebben er met het plassen wel last van gehad, het prikte heel erg zeiden ze... Maar ze hebben er beide absoluut geen trauma's aan overgehouden! Om dat beeld wat sommige hier hebben even wat weg te halen. Ze vonden het juist 'leuk' ze hadden er naar uitgekeken omdat ze wisten dat ze die dag veel cadeaus kregen, aandacht, speciale kleren etc! Als je ze nu terug vraagt over die dag dan vertellen ze meer over de cadeaus die ze hadden gehad dan om de last die ze ervan hadden.
Dit dus! Hoe moeilijk is het om een keer níet je mening te geven! Er wordt niet eens naar een mening gevraagd hier, dus dat kan geen excuus zijn! Opvallend hoe onverdraagzaam we soms zijn naar elkaar. Je hebt ook mensen die gaatjes laten plaatsen in de oren van hun baby's, in feite ook een "verminking" als je het dan zo persé wilt noemen. Heb gewoon respect voor elkaars keuze!
Ze vraagt ook naar de leeftijd en mijn mening van leeftijd is 18 jaar. Dus als het kind zelf oud genoeg is om te beslissen of hij dit wel of niet wil doen, als hij zelf kan beslissen of hij in een God geloofd of niet. Het is een verminking net zoals oorbellen, tattoo's,... en over je eigen lichaam moet je zelf kunnen beslissen, niet iemand anders.
Haha ok sydneys :-$ Anywayy wij hebben het laten doen net voor zijn eeerste verjaardag. Hij kreeg een spraytje voor verdoving en heeft de hele ingreep gelachen. Het was ook echt zo klaar. Na een uurtje at hij alweer een banaantje en ging hij lekker spelen. Ook weinig tot geen napijn gehad al was het wel met douchen gevoelig. En nog te klein om het zich te herinneren.
Het kan wel degelijk hoor, het topic is al bijna 2300 keer bekeken en er zijn maar 73 reacties. En juist omdat hier geen mening wordt gevraagd reageer ik ook niet ontopic, al moet ik me dan wel heeeel erg inhouden.
Maar je kon het dus toch niet laten om even te laten zien wat je er eigenlijk wel van vind hoe kinderachtig ben je zeg
Raad je zo jong mogelijk aan... beste is zelfs NU. hihi..rond 4 a 5 maanden. Mn vriendin heeft het bij haar jongste (5,5 mnd) laten doen en heeft even gehuild (waarschijnlijk tijdens eerste plasje) en andere vriendin bij ouder kindje en die heeft langg gehuild!
Snap waar je heen wilt hoor maar, het is buiten het geloof om ook nog eens veel hygiënischer. In Amerika doen ze het bijna standaard..
Voor degenen die gewoon antwoord hebben gegeven op mijn vraag: bedankt, we gaat het voor z'n 1e jaar laten doen.
Als iemand vanuit geloofsovertuiging hun zoon wil besnijden, respecteer ik dat, ook al begrijp ik het niet. Maar om nu te gaan zeggen dat het buiten de factor geloofsovertuiging beter is (in hygiënischer), wil ik daar zeker wel tegen in gaan. KNMG (Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot bevordering der Geneeskunst) geeft het volgende aan; Jongensbesnijdenis krachtig ontmoedigen Conclusie; De KNMG beschouwt de mogelijke medische voordelen, afgewogen tegen alternatieven en de kans op complicaties van circumcisie, onvoldoende groot om circumcisie om medisch-preventieve redenen te kunnen rechtvaardigen. Zij beschouwt circumcisie, anders dan om therapeutische redenen, dan ook als een medisch niet-noodzakelijke ingreep. De KNMG roept (verwijzende) artsen daarom op om ouders en verzorgers die niet-therapeutische circumcisie voor minderjarige jongens overwegen, nadrukkelijk op de hoogte te brengen van de kans op complicaties en het ontbreken van overtuigende medische voordelen.