Lijkt me wel wat. Moet nog een keer naar zo'n info-avond van het ziekenhuis, ben benieuwd of ze er daar een hebben.
In bad mag je ook zelf je kindje aanpakken. Toevallig ben ik me inmiddels ook aan het inlezen. De kans op inscheuren in bad is kleiner, de kans op een knip ook en je verliest over het algemeen minder bloed. Verder gaat de bevalling vaak sneller, omdat je je in het water beter kunt ontspannen en een fijne houding kunt vinden. Dat zijn dus allemaal redenen voor mij om in bad te willen bevallen. Het enige nadeel is dat het huren van zo'n bad best prijzig is.
Klopt helemaal wat je zegt. Het is inderdaad prijzig, het huren van een bad, maar dan heb je wel alles wat je nodig hebt. Bovendien is het z'n geld dubbel en dwars waard. Ik zat op een site ook een bevallingsverhaal te lezen van een baby die in bad is geboren. Kijk maar eens op www.jessebroeders.nl.
ik wil ook op baarkruk bevallen... ik wou eerst in bad.. maar idd door de kosten en soms moet je er alsnog uit heb ik niet voor gekozen
Hoe ziet zo een bad eruit en hoe duur is het om er 1 te huren. Ik wist helemaal niet dat je daar een speciaal bad voor nodig had. Ik had er wel al over zitten denken dat ons bad vrij klein is hiervoor Gelukkig ben ik nog niet zwanger, maar in bad bevallen leek mij wel heel lekker. Ow heb zelf al gevonden hoe duur het is. Ong. 225 euro en dan krijg je hem de 37ste week en moet hij de 42 week weer terug. Maar wat ik me dan afvroeg. Hoe ziet zo een bad eruit. Is zo een groot hoekbad ook goed, of mag het daar ook niet in?
Een bad huren is erg duur, er zal vast wel iemand een link hebben voor je. En de kans dat je niet in bad zult gaan bevallen is altijd aanwezig, dus dan heb je dat dure bad er staan en dan kun je er niet in... ook niet leuk. Dus laat je goed adviseren en overleg dit met je vk.
Voor alle meiden die in bad willen bevallen maar die dat eigenlijk te duur vinden... Neem hier eens een kijkje! http://www.waterooievaar.nl/nl/badverhu ... t.htm#koop
Nog een tip, bespreek altijd met je verloskundige dat je in water wilt bevallen, want niet iedere verloskundige doet een waterbevalling. Bespreek ook in wat voor bad je wilt bevallen voordat je reserveerd of koopt.
Ik wil gewoon liggend bevallen. De baarkruk lijkt me eigenlijk helemaal niets. Een bad zou ik op zich wel wat vinden. Maar ben met bijde kinderen ingeknipt geweest en ben angstig dat dat deze keer ook wel zou moeten gebeuren.
In bad heb je juist minder kans op een knip of inscheuren, dus misschien toch een optie. Het warme water zorgt dat alles van onder wat soepeler wordt en daardoor makkelijker oprekt. Kijk anders eens voor meer informatie op http://www.duikertje.nl/forum/viewtopic.php?t=19. Daar staan de voordelen van een badbevalling. Bij onze eerste heb ik ook een knip gehad. Bij de tweede en derde ben ik in bad bevallen en had niet één hechting nodig. Als je mijn bevallingsverhaal en nog andere verhalen over bevallen in water kan je kijken op http://www.duikertje.nl/forum/viewforum.php?f=3. Groetjes, Linda
Hoi, Ik ben dus afgelopen woensdag bevallen. En heb hier al eerder geschreven dat ik graag op de baarkruk wilde bevallen. Gelukkig ging alles voorspoedig en was dit ook mogelijk. Ik kan de baarkruk ook echt aanraden. Ik had niet het idee dat ik echt sterke persweeen had, maar heb op de kruk maar 3x hoeven persen! Ben niet ingeknipt of gescheurd!