Ik geef de fopspeen als: -Yelena gaat slapen - In de auto (maar dikwijls speelt ze dan en heeft ze geen aandacht voor de speen) - In de wandelwagen (idem als in de auto) - Als ik in zo'n situatie ben dat Yelena moe is en ik haar niet direct naar bed kan brengen
Nooit. Ze wilde hem niet en pakte haar eigen handjes (in het begin onze pink). Vanaf 10 weken is ze gaan duimen en ik vind dat niet zo'n probleem. Heb zelf geduimd (tot mijn 3e overdag en 's nachts, en tot mijn 15e zelfs af en toe nog 's nachts: dan was ik erg moe en dan ging in mjin slaap toch de duim er weer in... LOL: ik viel dus in slaap zonder en stak dan mijn duim blijkbaar in m'n mond) en is geen drama geweest om af te leren en die ervaring hebben we ook met de zoon van mijn man. Ikzelf ben ooit 1 keer naar een orthodontist geweest, omdat er 4 kiezen achter mijn tandenrij groeiden, (melkkiezen waren er vroeg uit en de volwassen kiezen kwamen maar niet door... toen dat wel gebeurde, waren mijn tanden en kiezen zo ver naar elkaar toe gegroeid dat de kiezen er niet meer tussen pasten en er dus achter kwamen te staan). Orthodontist vond het zonde om aan mijn regelmatige rechte tandenrij te gaan knutselen en gaf het advies om de kiezen maar gewoon te trekken... Mijn devies is dus dat duimen an sich niet slecht is, het is slecht wanneer een kind het veel en lang doet. Maar dat geldt ook voor een speen, (en ja, ik weet dat die wel minder schadelijk is voor de tanden). Op den duur zul je het beide af moeten leren... dan maakt het mij niet uit of ik mijn kind het duimen of het spenen af moet leren.
Als Tim huilerig en hangerig is, maar niet echt wil gaan slapen. Gelukkig heeft hij hem niet nodig om in slaap te komen!
ik geef noa dr speen in bed, in de auto, en alleen beneden als ze ziek is/ niet lekker, of bij anderen als ze vervelend is/huilerig (dus moe)
Hier geen speen, ze wil het ding echt niet hebben! Vind t vrij lastig, want zuigbehoefte heeft ze wel.. Dus ja, dan maar weer mama's vinger (maar daar vind ik r echt te groot voor worden...) Hoe lang duurde het bij jullie kindjes voordat ze de duim hadden "gevonden"? Ik zou ook liever een speen hebben i.v.m. afleren later, maar mevrouw heeft een eigen willetje! Ze sabbelt druk op d'r eigen vingertjes, maar kan ze nog niet binnenboord houden zeg maar...
Alleen als hij naar bed gaat. Als ie wakker wordt doet ie m vaak zlef uit en legt de speen op zijn plekje in zijn slaapkamer.