Hoi, Heb net een nieuwe fiets gekocht waar een zitje op kan. Heb dus ook een voorzitje van bobike. Gebruiken jullie daarvoor ook nog een fietshelm voor je kindje? Groet Rosa
Nee ik gebruik geen valhelm voor Sara. Vind dat echt niet nodig... Moet wel zeggen dat wij ook in een kleinere stad wonen, dus niet in een stad zoals Utrecht, Amsterdam of Den Haag. Misschien dat het daar wat drukker is en ik het wel zou doen. Maar waar ik woon... nee... beetje onnodig. Gewoon goed uitkijken en rustig fietsen.
Wij gebruiken ook geen helmpje en heb het bij ons in het dorp ook nog nooit gezien, maar wij wonen dan ook wel rustig.
Ik wel over 2 maandjes een stoeltje kopen voor op de fiets om met Jamila te gaan fietsen maar ik ga wel voor een fietshelmpje, ben zelf 2 keer aangereden op de fiets terwijl ik gewoon netjes de verkeersregels volgde en er dus ook echt niets aan kon doen....De gedachtne dat dat zou gebeuren als Jamila bij me op de fiets zou zitten, brrrr nee, dan toch liever een helmpje op.
Hoi, hier geen helmpje. Maar ik heb dat om eerlijk te zijn ook nog nooit gezien hier... woon ook in een rustig stadje trouwens.
Hier in de bakfiets geen helm, maar als ik haar op een gewone fiets mee zou nemen, zou ik wel een helm opzetten. Kleine moeite en een ongeluk is zo gebeurd.
Hier wel een helm, ookal woon ik ook in een rustige plaats. Veiligheid voor alles. De kids weten ook niet beter.
Ik zie het wel steeds vaker op de fiets voorbij komen. Vandaar dat het in eens door mijn hoofd schoot. Hebben ze eigenlijk wel helmpjes voor hele jonge kindjes (1,5)?
hier ga ik echt wel helm doen want ik heb onlangs bericht gelezen over kindje die zware hersenletsel kreeg door val zonder helm .. het zekere van de onzekere denk ik dan. weet niet waar je die zou moeten halen.
Wij hebben geen fiets maar als we er één zouden kopen dan komt er automatisch een helmpje bij voor Elian. Het is hier verplicht voor kinderen onder de 15 om een helm te dragen op de fiets. Ook niet voor niets lijkt me.
hier zie ik ze soms wel eens. Als ik het meer zou zien zou ik het ook overwegen, maar ik ben als volwassene nooit gevallen met de fiets. En met mijn dochter voorop fiets ik helemaal als een bejaarde
Hier zeker wel. Het is een kleine moeite, ze heb er geen idee van en als er wat gebeurd vangt die de eerste klap op. Je zal maar aangeredeb worden dan is het nog en eens je eigen schuld... En dat gebeurd ook gewoon in hele kleine dorpjes hoor.
Als mn neefje geen helm had opgehad was hij waarschijnlijk dood geweest. Mn zus werd aangereden, geheel buiten haar schuld om. Ze kiepte om met de fiets, en mn neefje viel met zn koppie precies op de stoeprand.. ik wil echt niet weten hoe dat was afgelopen als hij geen helm op had! Duss.. onze dochter heeft een mooie roze helm! Het is niet hip, of wat dan ook.. maar wel hardstikke veilig!
guppie op zich ben ik dus ook niet bang voor mij die valt.. maar idd net zoals polleke zegt als je aangereden word is een helm net dat extra verzekering voor je kindjes kleine fragiele koppie!
Hier wel een helmpje. En al zouden we de enige zijn in het dorp (klein dorp ook hier en nog niet gezien) ik vind veiligheid belangrijker. Een ander kan een fout maken of je raakt zelf uit balans of iets. Nee ik moet er niet aan denken. Ik heb er 2 (voor nu en voor als hij groter is) en ik heb ze hier vandaan http://www.fietsstoel.nl/accessoires.asp?id=1
Hier geen fiets, maar oke, mocht ik een fiets hebben dan zou ik dus echt geen fietshelmpjes op gaan zetten bij de kinderen (of bij mezelf). Vind dat er echt zo stom uitzien ! Niet persoonlijk bedoeld tegen iemand ofzo, maar vind het er gewoon niet uitzien. Verder op school bijv word je volgens mij echt wel uitgelachen als je als enige zo een helm op moet. Dus nee, voor ons geen hempjes, maar over een tijdje wel weer een fiets (die dan niet gestolen moet worden...). Overigens op de dag dat fietshelmen hier verplicht worden, dan gaat die fiets ook weer de deur uit! Geen haar op mn hoofd die er aan denkt een helm te gaan dragen op de fiets.
Even in het algemeen, dus naar niemand persoonlijk bedoelt.. dat snap ik nou niet aan Nederland... wel met zijn allen zo kort mogelijk opmaken in bedje, geen spijlenbeschermers ivm wiegendood, etc (prima trouwens) maar als het op fietsen aankomt, in fietsland nr.1 stapt iedereen zo op de fiets zonder de baby/peuter/kind een helmpje op te doen. In een klein dorp gebeuren net zo goed ongelukken. Ben als 11 jarige geschept door een auto en ontelbare malen daarvoor als kind van mijn fiets afgedonderd, dus dat kan ook he? Gelukkig altijd goed afgelopen, ook zonder helm maar ik ga echt no way fietsen met Elian voorop of achterop zonder dat hij iets op zijn koppie heeft.
Marieke, ik ben het helemaal met je eens! We doen zo ontzettend voorzichtig, maar dan toch geen helmpjes voor op de fiets. Het is zo ontzettend ver naar beneden van waar zij zitten op die grote fiets! Je hoeft ook niet zelf te vallen. Je fiets kan ook heel raar vallen terwijl je zelf probeert op te stappen of zo. Nee echt, zonder helm voor die kleine fiets ik niet. Eigenlijk snap ik niet dat het niet verplicht is voor kinderen die meerijden op een grote fiets. Ook zeker geen kritiek als je het niet doet, hoor, maar ik vind het doodeng.