Onze zoon wordt 7 aug 2 jaar. We willen hem graag een groot bed geven in zijn nieuwe kamer deze zomer. Hij staat steeds in bed en is enorm onrustig de laatste weken. Hij klimt nog niet uit het ledikant, maar dat willen we graag voor zijn, want hij is dol op klimmen. Het bed wil mijn partner zelf maken (hij heeft bijna vakantie), dus die hebben we nog niet. Wat zijn de ervaringen? Gingen ze er rustiger door slapen? Of juist niet? Want nu blijft hij heel lang onrustig, en pas bij ons in bed valt hij uiteindelijk in slaap om hem dan over te leggen in z'n ledikant. Maar hij krijgt echt slaapgebrek op deze manier.
Met 13 mnd op peuterbed overgestapt omdat ze indd steeds opstond en huilde. Ze hatte box, ledikant, riemen, buggy, mc etc alles wat haar beperkte. We hebben dus peuterbed gekocht zonder hekje want dat weigerde ze ook. Heb rol handdoek onder hoeslaken tegen doorrollen. Ging gelijk goed. 1e week was wat wennen mey dat ze opeens alle vrijheid had maar er altijd in eigen bed inslapen. Ze sliep 10x beter in peuterbed. Ook handih we kunnen boek op bed lezen samen en niet bukken en ze kan zelf inklimmen en dekentje over etc. Ze is wel rustige slaper ze slaapt altijd onder deken en bijna altijd 1 positie zonder woelen.
ik volg even.. Mijn dochter word 13 augustus 2, en hebben van een collega van mijn moeder een peuterbed gekregen, dochter wil eigenlijk niet meer uit bed getild worden. en ik moet elke keer terug naar boven om te vragen of ze er al aan toe is Nu kan er bij ons ledikant ook een stijlenkant uit, en vervangen door een lat, maar daar twijfelen we dus nu heel erg om want wat als het niet goed gaat dan kan de stijlen er weer terug in.. eerst dat doen of gewoon gelijk het peuterbed neerzetten?
Op ruim twee jaar overgestapt. Dochter sliep altijd al onrustig, maar de weken voor de overstap nog meer. Ik was altijd bang om te switchen omdat ik vreesde dat ze uit bed zou komen en niet zou willen slapen. Maar dat was dus helemaal niet het geval. Ze was apetrots met haar grote bed, en toen ik haar zei dat ze zelf een dekbed mocht gaan kiezen als ze de eerste nacht flink bleef liggen, deed ze dat ook. Ze is nog steeds heel fier op haar uiltjeslaken, en ze komt nu een jaar later nog steeds niet uit bed.
Mijn dochter is pas net 2 jaar, maar de laatste maand was naar bed gaan echt drama. Krijspartijen en worstelingen vanaf tandenpoetsen t/m luier, pyjama, slaapzak, gaan slapen. Nooit geen problemen gehad, maar nu pffff zo vermoeiend. Dus dacht ik vanavond, misschien brengt verandering (groot bed) verbetering. In haar kamer past alleen niet een 1-persoonbed (ligt hier nog in de berging in onderdelen) en een ledikantje tegelijkertijd. En ledikantje direct weghalen wilde ik niet, maar nu tegen haar gezegd toen ze thuis kwam uit kinderdagverblijf dat we samen een grote meisjesbed gingen bouwen. Matras gepakt en op de grond gelegd (lekker springen erop haha), dekbed uit de berging gepakt, haar laten kiezen uit 2 dekbedovertrekken die nog in de kast lagen, opgemaakt, alle knuffels alvast in bed gelegd, klaar. Tandenpoetsen op het matras zonder drama Boekje lezen op het matras zonder drama Pyjama aandoen zonder drama De eerste 5 minuten vond ze het niet leuk als ik wegliep, ze wilde haar slaapzak graag nog aan, en toen was het helemaal goed en is ze gaan slapen zonder ook maar 1 protest. Wist niet wat me overkwam Ben erg benieuwd of het de rest van de week en maand als het 'nieuwe' er vanaf is nog steeds zo soepel gaat. Als dat ook goed gaat ga ik haar 1-persoons bed neerzetten voor de matras en mag ze nog even met haar slaapzak bovenop het dekbed slapen als ze dat graag wil. Dus hier de eerste avond/nacht positief!
Wat fijn om de positieve verhalen te lezen zeg!! Geeft wel hoop! Hier is het al wel een maand drama. Maar heel toevallig vanavond eens een keer gewoon helemaal zelf in slaap gevallen binnen een kwartier. Ik hoop zoooooooo voor de hele nacht, want ik ben zelf ook erg moe! Morgenmiddag gaan we als we tijd hebben ff matras en lattenbodem halen voor het nieuwe bed. Mocht mijn vriend dan begin volgende week tijd hebben, dan hebben we alles in huis.
Wij hebben vanmorgen de spijlen uit haar ledikant gehaald, vanmiddag zonder problemen naar bed gegaan, ze zit nu al een half uur in d'r kamer te spelen ze was wakker geworden omdat ze had gepoept
Ze slaapt nu 2 nachtjes zo in het bedje, overdag gaat het super goed ze heeft savonds wat meer moeite om uit bed te komen (maar dat kan ook zijn omdat we savonds wat klusjes in de badkamer deden) maar snachts gaat het super goed, smorgens gaat ze zelf uit bed en gaat dan voor de deur mij roepen
Wij hadden toen onze dochter 2 jaar was een meegroeibed gekocht. En het was drama! Het bed was stom, ze wilde het kleine bedje terug! Ze sliep niet of nauwelijks, huilen huilen huilen. We hebben toen het kleine bedje een tijd weer terug gezet, ze sliep weer als een roos. Na een paar maanden weer het meegroeibed geprobeerd en weer dezelfde drama! Ze vond het bed echt niet mooi, zei ze. We zijn naar de winkel gegaan en ze mocht toen zelf een nieuw bed uitkiezen. Dat was een succes, vanaf dag 1 slaapt ze prima in haar nieuwe zelf uitgekozen bed Zonde van het meegroeibed, maar die is zo verkocht via mp. Dus mijn tip: betrek je kind erin. Als jullie zelf een bed gaan bouwen, laat je kindje dan meehelpen, of zelf de kleur van het verf uitkiezen. En forceer niks, want dat werkt averechts.
Wat schattig die foto en verhalen. Wij gaan waarschijnlijk binnenkort zijkant bedje eruithalen, Dl (22 mndn) probeert inmiddels haar benen over de rand te slingeren dus ik verwacht ook elke dag een *bons* te horen. Denk ook dat ze het wel leuk gaat vinden. Met die hittegolf leverde ze ook in 1x haar slaapzak in voor een lakentje, 'net als mama en papa'. Zal haar voor de zekerheid eerst vragen van tevoren of ze het wel wil Ze slaapt trouwens heel rustig in sinds ze het voorleesboekje bij zich mag houden in bed, dat was hier cruciaal.
Wij willen hem zeker betrekken bij het in elkaar zetten! Hij vindt sowieso alles mega interessant wat papa doet, dus kan hij mooi mee helpen. Hij heeft al een dekbed van Bumba gezien die hij graag wilt hebben, dus hopelijk komt het goed!