bortsvoeding/ziekenhuis/kraambezoek

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silvana81, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Toen mijn dochtertje geboren (keizersnede) was heb ik borstvoeding geprobeerd maar op de 3de dag geen voeding dus overgegaan naar flesvoeding.
    Ik weet nog dat ik me irriteerde aan van alles in het ziekenhuis drukke afdeling lagen met zijn 4en....bezoek van andere en mezelf.
    Naast me had iemand 10 man op bezoek!!!!
    Visite aan me bed terwijl ik borstvoeding probeerde....moest er persee met hun neus op mijn borst zitten om de kleine te zien.
    Mega irritaties gehad wat explodeerde in vreselijke huilbui snachts.

Volgende dag naar huis gegaan kon echt geen seconde langer daar blijven. (2 nachtjes gebleven)

Nu ik zwanger ben van de 2de en weer een keizersnede krijg zou ik heel graag weer borstvoeding willen proberen maar als ik denk aan 4 jaar geleden al die irritaties van het bezoek dat boven je borsten hangd, drukte ziekenhuis ben ik bang dat het toch weer in flesvoeding eindigd.

Is het ook mogelijk om met flesvoeding te beginnen en bij thuiskomst met borstvoeding?.

4 jaar geleden was ik net thuis en toen begon de borstvoeding op gang te komen toen toch bij de fles gebleven.

2. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Je zou direct na de geboorte kunnen kolven en dan later over op bv. Dan houd je iig de productie op pijl. Maar of je kindje de borst na een paar dagen fles minder makkelijk accepteert weet ik niet.

Beter idee: voor jezelf opkomen! Als jij wilt voeden kun je de visite vragen om (even) weg te gaan. Als je met meerderen op zaal ligt kan je je gordijn dicht (laten) doen. En meer van dat soort dingen. Jij en je kindje (en de vader) zijn het allerbelangrijkste, de rest moet zich daar maar op aanpassen.

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Visite vragen pas te komen als je thuis bent en het gordijn idd. dichtlaten.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik zou inderdaad geen visite laten komen in het ziekenhuis. En anders weg sturen als je kleintje wil drinken. Kom voor jezelf op! Of vraag anders aan de verpleging of zij het bezoek weg willen sturen als je gaat voeden.
    Krijg je wel goede begeleiding voor de bv? Want na 3 dagen kan er eigenlijk nog geen sprake zijn van "geen voeding", alles moet nog op gang komen. Al kan ik me wel voorstellen dat die stress wel een rol heeft gespeeld toen. Vervelend zeg!

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bij mij kwam het ook pas na drie dagen op gang en ik zat relaxt thuis met goede begeleiding.. Ivm vocht tekort moesten we wel bijvoeden en dit hebben we gedaan door middel van vingervoeden, elke keer na het aanleggen. Best omslachtig en veel werk.
    Om je productie op gang te krijgen is het toch echt het beste om je kindje aan te leggen. Dus ik zou er ook voor kiezen om de kraamweek zo rustig mogelijk te houden. Weinig bezoek, alleen op de tijden die jullie aangeven en het kind gaat ten allen tijde voor..

6. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Zoveel visite tegelijk? Dat het ziekenhuispersoneel dat goed vond! Ik meen mij te herinneren dat er max. 2 mensen tegelijk bij mij mochten zijn. En terecht, je hebt je rust nodig. Bij voeden deed ik overigens het gordijn dicht, visite van mijn kamergenoten hoefde niet mee te gaan kijken.

Het klinkt inderdaad ook alsof je erg slechte begeleiding hebt gehad. Bij de meeste vrouwen is er geen sprake van geen of te weinig voeding, maar moet het allemaal eerst goed en wel op gang komen, zoals Jackie ook al zegt.
    Je kan eens wat gaan lezen over borstvoeding (een goed boek, bijvoorbeeld van Stefan Kleintjes, of de websites van borstvoeding.com of la leche league). Dan weet je een beetje wat je kan verwachten.

Beginnen met een fles zou ik echt niet doen. In het begin moet je juist je baby vaak aanleggen (8-12 keer per etmaal, waarbij 8 voedingen echt het minimum is) en niet meteen laten wennen aan een fles.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Bij KS komt voeding vaker wat later op gang dag 4 kan heel normaal zijn. Dusbik zou zeggen maak afspraken met je man/vriend over de hoeveelheid bezoek die jullie toe laten en geef dit door aan de verpleegkundigen en als je aan het voeden bent al visite komt moeten ze maar FF wachten baby gaat voor.
    En succes!

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben bij mijn oudste ook in het ziekenhuis bevallen en daar even moeten blijven. Maar ik stuurde het bezoek gewoon de kamer uit als ik wilde/moest voeden.
    Ik zei gewoon heel eenvoudig, hij moet even drinken kunnen jullie over een half uurtje terugkomen.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    1. Jullie bepalen zelf of je in het ziekenhuis visite wilt ontvangen. Wij hebben alleen onze ouders in het ziekenhuis laten komen, en toen ik wilde voeden liepen ze uit zichzelf weg.
    2. als je gaat voeden doe je de gordijnen dicht, dan sluit je jezelf in principe redelijk af van je omgeving;
    3. met ks is het heel normaal dat de voeding ergens in de loop van eerste week op gang komt, en dat ook nog met heel veel stimuleren door de baby EN met een goede kolf.

ik zou je adviseren om je heel goed in te lezen, en vooraf een goed gesprek te voeren met de verpleegsters in het zkh [of op het moment dat je op de afdeling komt].
    Geef aan wat je wensen zijn, en waar je mee zit, dan weten ze dat en kunnen ze er rekening mee houden.

10. Amethist

Amethist Lid

17 okt 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook 2x een keizersnede gehad. Beide keren gewoon geen visite als ik aan het voeden was dan gingen ze maar even weg hoor maar de bv ging voor! En gewoon het gordijn helemaal dicht dan heb je gewoon privacy en rust. Maar 10 man visite is wel raar hoor! Snap wel dat die drukte frustrerend is... Zou niet meteen beginnen met de fles want dan is er een kans dat ze de borst niet meer pakt... En die eerste dagen krijgt ze niet veel binnen maar die druppels colostrum zijn heel waardevol voor je kleintje!

Deel Deze Pagina