Hoi, Klopt het dat je in het begin de maxi cosi in de auto alleen mag vervoeren tegen de rijrichting in? Ik wist wel dat dat op de bijrijdersstoel zo was maar dus ook op de achterbank kwam ik achter? Dit doordat we de base hebben voor de maxi cosi en je hem daar alleen achterstevoren op kan klikken. Gr. Miracle.
altijd andersom plaatsen ja. rond 7 maandjes passen ze niet meer in de maxi cosi en dan ga je over naar een autostoel.
Ja altijd tegen de rijrichting in. Maar waar je ook wel moet opletten is of je wel een maxicosi op de bijrijders kant mag hebben.Ik heb een ford focus en daar mag het niet omdat de airbag daar niet uitgeschakeld kan worden. Dus moet zowieso altijd op achterbank Let daar wel op!! Groeten, Samantha
Bedankt voor jullie antwoorden! We krijgen van de week de auto dus idd even kijken of de airbag daar uitkan. Lijkt me alleen wel lastig als je alleen met de baby in de auto zit dat je de kleine niet goed in de gaten kan houden andersom op de achterbank als je bijvoorbeeld even bij het stoplicht ofzo staat?
Ja klopt idd altijd tegen de rij richting in. Mocht je een aanrijding krijgen dan word je kindje in de stoel gedrukt waardoor er geen kracht op het hoofdje/nekje komt te saan. Een baby tot 1 jaar is namelijk niet sterk genoeg om een klap met zijn nekje op te vangen.
Bij mij kan de mc zowel op de bijrijdersstoel als op de achterbank. Ik zet 'm altijd op de achterbank als ik alleen met Ayla op stap ga. Ten eerste omdat dat veel veiliger is dan op de bijrijdersstoel en ten tweede omdat ik anders bang ben dat ik tijdens het rijden telkens in de mc ga kijken ipv op de weg te letten. Levensgevaarlijk natuurlijk. Mocht ik tijdens het rijden het idee hebben dat er iets is met Ayla dan stop ik even bij een tankstation.
precies, wij stoppen ook als we denken dat er iets is. tijdens het rijden is levensgevaarlijk, en op de achterbank is je kindje sowieso veiliger.
Je kunt bij de Halfords ook een speciaal spiegeltje kopen die je bij je achteruitkijk spiegel kunt bevestigen zodat je je kindje in de gaten kunt houden... maar goed als je denkt dat je meer bezig gaat zijn met je kindje dan met rijden, kuin je dat beter niet kopen xxx sas
Ik heb van Maxi Cosi de speelketting bevestigd (http://www.kinderwagensupply.nl/Kinderwagens/Groot/4900.jpg). Het middelste rondje waar Maxi Cosi op staat is een spiegeltje. Daardoor kan je goed naar je baby kijken als je stilstaat (niet tijdens het rijden doen he? )
Nee hoor de meeste kinderen passen wel tot een jaar in de maxi cosi! Er zijn er gelukkig maar weinig die er met 7 mnd al niet meer inpassen. Ruggetje en nekje zijn er ook nog niet aan toe met 7 mnd, veel kinderen kunnen dan amper zelf zitten! Voorin: ook altijd oppassen als je airbag hebt! Mag ook niet nml. Garage kan hem uitzetten voor je.
Wij hebben deze spiegel gebruikt. super fijn. even een snele blik in je achteruit kijk spiegel en je weet genoeg Welcome at the Miyali website
snap zo ie zo niet waarom een kind voorin moet.. soms zie je wel eens dat de moeder achterin zit en dat kind op de voorstoel staat.. het is de bedoeling dat je op de weg let.. en denk dat als je kindje naast je staat je al gauw afgeleid bent... maar soms is het niet anders omdat de gordel niet verder gaat.. bij ons gaat het net gelukkig
Wie heeft jou dat verteld dat ze rond de 7 maanden niet meer in de Maxi-Cosi passen? Het is verstandig om je kindje zo lang mogelijk in de Maxi-Cosi te laten zitten Wanneer de oortjes van je kindje boven de rugleuning uitkomt of wanneer je kindje wat groter is zodat hij/zij niet meer in de Maxi-Cosi past is het tijd voor de vervolgstoel. Ook wanneer het kindje pas goed kan zitten mag hij/zij in de 1+ stoel.
van d eweek fynn nog in de maxicosi gehad hahaha was uit nood maar het paste nog goed. fynn is trouwens wel met 7,5 maand over gegaan naar de groep 1 stoel.hij ging echt compleet over de rooie in de mc dat hij gilde tot overgeven aan toe (en dan waren we het dorp nog niet eens uit) maa in overleg. hij kon al 2 maanden zelfstandig ziiten en kroop al.
Klopt, een MC zet je altijd tegen de rijdrichting in ivm veiligheid voor het nekje bij een aanrijding.
Achterin en achter de bestuurder. Omdat wanneer je een ongeluk krijgt je altijd van je af zal sturen.