Fiets vraagje achterop.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Delta, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Mijn dochter zit achterop op een yepp stoeltje. Dit gaat erg goed. Ik vind het heeeel erg wennen, het is zwaar fietsen. Als ik afstap merk ik dat mijn voorkant omhoog gaat, maar een beetje, maar toch. Wat als ze nog zwaarder word? Hebben jullie hier last van? Vooral als ik afstap en lopend een stoepje op moet, moet goed opletten, want mijn fiets vliegt bijna de lucht in :D

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vreemd, ik herken dit echt helemaal niet? Nouja meestal is mn fiets wel in balans als ik met allebei de kindjes fiets, maar ik fiets ook vaak genoeg alleen met dochter achterop en geen stijgerende fiets. Zit ze soms helemaal achterop je bagagedrager? Ik heb namelijk een stoeltje met zadelbuisbevestiging dus dan zit je zwaartepunt tussen je wielen in volgens mij.

3. Delta

Delta Niet meer actief

Hm, ja ik heb inderdaad een stoeltje die op mijn bagagedrager zit, met zo een easy fix van yepp!

herkent iemand anders dit?

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan dus niet iets verder naar voren gemonteerd worden?

Hier geen moederfiets, maar heb het alleen weleens gehad als ik echt heel enthousiast en wat vlot een heuveltje opliep met de fiets aan de hand dus. Dan merkte ik dat het zwaartepunt wel echt achterop zat :p

Maar bij afstappen heb ik er nooit geen last van gehad.

5. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb wel een hele lichte fiets, een gazelle orange plus. Ik zal eens kijken of die verder naar voor geplaatst kan worden inderdaad.

6. Delta

Delta Niet meer actief

Alleen, ik heb een easy fix van de yepp, omdat op mijn eigen bagage drager geen fietsstoel geplaatst kan worden. En op dat stukje gaat dus dat yepp stoeltje.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, nee ik herken het ook niet. Nu heb ik meestal beide kinderen op de fiets (zoontje voorop), maar ook als ik alleen mijn dochter achterop heb heb ik er geen last van. Misschien even langs de fietsenmaker?

8. Delta

Delta Niet meer actief

Hebben jullie er ook geen last van als je je fiets een stukje optilt om een stoepje op te gaan? Ik heb er geen last van als ik OP de fiets zit hoor..

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja dan voel ik het ook :). Niet bij het fietsen inderdaad en alleen bij een stoepje opgaan als ik zelf afgestapt ben.

10. Delta

Delta Niet meer actief

Ja dat inderdaad. Is wel normaal dus. En als ze beweegt tijdens het fietsen, vind ik het ook zo eng. Nu is ze nog niet heel zwaar enzo, maar ben echt bang een keer te vallen, als ze gaat bewegen tijdens het fietsen.
    Of ben ik de enige met die angst :)

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    nee hoor ik kan me je angst goed voorstellen. Hier zit zoonlief nog voorop in een yepp stoeltje maar gok dat hij volgend jaar achterop moet.. En mijn sm heeft een achterzitje maar ik vind het absoluut neit fijn als zij met hem zou gaan fietsen

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, dat wiebelen is nogal irritant. Hier hebben ze er een handje van dat als ik de 1 waarschuw niet te wiebelen, de ander ook nog even aan de gang gaat :cool:. Maar omvallen onder het fietsen zal niet zomaar gebeuren hoor.

Vind je het overigens niet gezelliger om je dochter nog lekker voorop te hebben? Ik vind het voorop veel gezelliger. Ik kan beter meekletsen met mijn zoontje en zo.

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Als je fiets erg licht is, is het gewicht van je stoeltje achterop relatief zwaar en en zal je fiets makkelijk steigeren omdat het zwaartepunt van je fiets ver naar achter is verplaatst. Zou kijken of je het stoeltje via je zadelbuis kan bevestigen. Zolang je je fiets goed vast kan houden is er niks aan de hand maar het lijkt me niet prettig.

14. Delta

Delta Niet meer actief

Nee dat is zo, het zal niet zomaar gebeuren!
    Haha, nou, voorop lijkt me nog enger. Ik vind het soms al eng zonder mn dochter te fietsen hier in Rdam (centrum)
    En als we straks echt gaan fietsen, als ze wat groter is, dan fietsen mijn vriend en ik samen, en dan is het ook gezellig met kletsen, diegene die naast haar fietst haha. Ach ja, je kan niet alles hebben :)

15. Delta

Delta Niet meer actief

Nou dan moeten we een andere yepp stoel kopen, die heeft wel zadelbuisbevestiging, maar niet deze, andere variant. En dan hebben we die easyfix voor niks gekocht, want mijn vriend heeft er ook 1, kunnen we die stoel zo op zijn fiets klikken ook.
    Maar goed, mijn bagage drager kan 25 kilo hebben, dat staat er op. Dus het zal gewoon echt wennen zijn..

Deel Deze Pagina