Op welke tijd doet jouw kind overdag zijn/haar (enige!) slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BeebieBeeb, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Soms wil ik het ochtendtukje overslaan, maar hij slaapt smorgens echt nog wel een dik uur, zo van half 9 tot half 10. Moet zeggen hij begint zijn dag tussen 500/630 dus is half 9 al gesloopt.

Als ik dat dutje oversla dan rek ik het tot 1200, maar dan is het echt niet gezellig ;)

Dan slaapt hij dus ook niet langer! Als dat nou het geval was hahaha.. Hij slaapt dan gewoon zijn anderhalf uur die hij ook zou doen als hij zijn ochtenddut had gedaan.

Gevolg, om half 2 uit bed, en dan moeten we echt nog een paar uur door zien te komen met een oververmoeid manneke wat dan echt om 1800 moet liggen.

Hier dus nog geen optie. SOms als ik weg moet dan moet het. Maar liever dus niet.

2. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier vanaf 10 maanden 1 slaapje. Op het moment meestal van 11-13/14 uur. Ze wordt 's ochtends rond 7 uur wakker. Ontbijt om 8 uur en dan voordat ze gaat slapen krijgt ze een halve banaan en wat stukjes brood. Als ze wakker wordt krijgt ze lunch. Meestal rond 2 uur. Ze redt het dan prima tot ze naar bed gaat om 18:45 ongeveer.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier vanaf 11 maanden 1 slaapje en in het begin ging dat nog rommelig: van een uurtje slapen tot niet slapen en dat is 2,5/3 uur geworden...in het begin ging ie 13 uur naar bed maar dat is inmiddels vervroegd naar 12 uur, slaapt dan tot 15 uur en gaat dan 19.30 uur de nacht in en de dag begint 8/9 uur.

Tis nu wel even anders want door het warme weer heeft ie dagen dat ie overdag helemaal niet slaapt of twee slaapjes doet of één slaapje van 15-17 uur en gaat 's avonds dan later naar bed.

Ga ik naar m'n moeder, wat drie kwartier rijden is, dan vertrek ik meestal na een fruitje te hebben gegeven om iets van 11 uur...met de wetenschap dat ie dan een half uurtje slaapt en de rest van de dag niet. Ga ik om 11 uur boodschappen doen dan loop ik het risico dat ie in de auto in slaap valt en thuis dan niet meer.

Tis soms even passen en meten maar ben daar niet zo moeilijk in en ben ik thuis pas ik me aan hem aan en gaan we weg past ie zich aan mij aan...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dreumeszoon slaapt nog 2x maar mn dochter die sliep al heel snel 1 dutje, met een half jaar zelfs al. Dan ging ze om 11u, max 11.30 naar bed tot een uur of 3. Later lukte echt niet dus heel vroeg brood eten, of ontbijten, fruit, slapen en brood na het slapen. Het was bij haar nog 't meeste worstelen met eten want brood voor dutje = geen honger, brood na dutje = geen avondeten.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier al vroeg op 1 slaapje (10/11mnd en dan in de begin periode nog wel een power napje in de wandelwagen tijdens de boodschappen bijv.). Nu slaapt hij al heeeel lang van 13/13.30 tot 15/16 u. Hij gaat om 20u naar bed voor de nacht.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

Vandaag op het kdv heeft ze toevallig 2 korte dutjes gedaan (2x een uur) en ze ging om 18.45u slapen na niet al teveel piepen :)

Morgen maar weer kijken hoe het dan weer gaat!

Fijn om zoveel reacties te lezen! Kan ik er van iedereen iets uit halen om te proberen en wat ik denk dat voor ons misschien werkt! :)

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S slaapt al een behoorlijke tijd maar 1x. Hij gaat slapen als hij moe is (tussen 10-12) en wordt na 1-2u wakker. Tussen 19 en 20 naar bed en tussen 6 en 7 wakker.

Hij slaapt sinds een maand of 2 niet meer in zn bed. Ik geef hem een flesje in de wagen (houdt hij zelf vast) en vrijwel altijd valt hij zelf en zonder gedoe in slaap.

In avond gaat het behoorlijk. Wel standaard woedend brullen bij weggaan. Meestal binnen 5 min over.

M was ongeveer hetzelfde maar dan nog meer gedoe (uren wandelen). T sliep vam 1 tot 2.5 jaar 1x. 'Gewoon' in bed.

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zo diep slapen overdag lijkt me ook niet bevorderlijk voor het slapen gaan 's avonds. Herken het wel hoor, als dat bij onze dochter gebeurde was het standaard drama 's avonds. Wakker maken uit het slaapje is dan even vervelend maar met een beetje drinken en een stukje soepstengel gaat het ook weer over. En beter dan de ellende 's avonds.

Deel Deze Pagina