We hebben een jongetje van 10 weken. Hij doet t super alleen slapen overdag is wat moeilijk maar goed...als dat het enige is. 😊 Voedingsschema ongeveer als volgt: 6:00/7:00 180/6 10:00/11:00 180/6 14:00/15:00 180/6 18:00/19:00 180/6 22:00/2300 180/6 De flessen overdag gaan goed leeg en hij heeft t nodig en hij kan zelf prima aangeven wanneer het teveel is (laat staan) of te weinig (pruillip). Nu gaat t bij de laatste fles de laatste paar dagen als volgt: ik moet m soms wakker maken en hij drinkt m maar half/driekwart leeg. Valt soms in slaap tijdens de fles en soms niet maar hij hoeft dan niet meer. Nu dachten we de fles dan een keer niet te geven en te kijken wat er gaat gebeuren. We zijn al super blij met slapen van 2300-700 en vragen ons af of t m zou lukken vanaf de fles van 1900... Maar als het m lukt kom ik op 4 voedingen uit...das wel erg weinig of niet? Mensen die hier tegenaan lopen? Wilde in ieder geval een slaapritueeltje bij de fles van 1900 gaan doen...slaapzakje aan liedje zingen enz. Hebben tot nu de slaapzak altijd pas bij t flesje van 2300 gedaan maar ja als hij dat niet meer zo nodig heeft.
Proberen kan altijd. Wat is het gewicht van je kleinte Hij moet gemiddeld lichaamsgewicht x150 ml per dag binnen krijgen, minimaal lichaamsgewicht x120 ml Je zou evt om 21:00 klein flesje kunnen geven?90cc?
Hij zit net boven de 5 kilo maar is al 62 cm. Dus kregen van de kinderarts al te horen dat wat meer geven geen probleem is.
Poeh, ik vind het wel erg snel om naar 4 voedingen te gaan. Dan zou hij van 19.00 tot 7.00 slapen. Lijkt me niet goed voor zn suikerspiegel. Ik heb mn zoontje ook nog heel lang wakker gemaakt voor zn laatste flesje. Als je maar flessen op een dag gaat geven, ga je volgens mij heel erg zn maagje belasten.