Hoi dames, Ik denk erover om na de bevalling een dagje of 2 a 3 door te brengen in de Geboortekliniek die bij het MCH Westeinde zit, maar vraag me af of iemand hier ervaring heeft met dit geboortehotel? Viel het mee of tegen en waarom? Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Denk zelf toch aan het Rode Kruis, is voor mij dichterbij, maar verloskundige heeft het wel steeds over geboortekliniek Westeinde.
Ervaringen waar blijven jullie? Ik ga in mei naar de voorlichtingsdag. Ga dit onderwerp wel even volgen.
Ben twee keer bevallen in het MCH, maar niet in de geboortekliniek. Eerste keer een ks gevolgd door 10 dagen opname, en tweede keer ingeleid op de verlosafdeling, en nog een week kraamafdeling. Wat de geboortekliniek betreft, geen ervaring...
Ik heb geen ervaring met bevallen, maar ben wel naar de voorlichting in de geboortekliniek van het Westeinde geweest. Ik vond met name de verloskamer een prettige ruimte: gedempt licht, groot bad, frisse maar niet heel steriele uitstraling, lekkere geuren, relatief ruim en rustig, mooi uitzicht... De kraamkamers (waar je na de bevalling kunt verblijven) zijn een stukje kleiner, en niet heel gezellig, maar op zich prima. Eigenlijk vergelijkbaar met een standaard hotelkamer, die zijn ook niet altijd even knus en persoonlijk. Maar de faciliteiten lijken me ruim voldoende en ik zou er prima kunnen verblijven. Het ziet er wel netjes uit, en ze hebben wel hun best gedaan er iets van te maken (zie foto's op de website). Hoe de behandeling verder is, weet ik ook niet. Ik vond de voorlichting vrij beperkt, we kregen niet veel meer informatie dan er op de website staat. Bij ons werd de voorlichting door een receptioniste gedaan, misschien scheelt het als een kraamverzorgster dat doet (die stond er wel bij). Maar dat zegt verder weinig over of je bij de kraamverzorging in goede handen bent. Het kraamhotel van het Haga ziekenhuis aan de Sportlaan had de voorlichting beter georganiseerd. Daar word je (kan iedere week) rondgeleid door een kraamverzorgster, die heel veel weet te vertellen. Ik vond het ook makkelijker om vragen te stellen dan bij een massale voorlichtingspresentatie met 50 toeschouwers. Het nadeel van het Haga-kraamhotel vond ik dat er geen verloskamer in het kraamhotel is, maar dat je gewoon in de medische omgeving van de afdeling verloskunde van het ziekenhuis bevalt (ook bij een niet-medische bevalling). Dus dan heb je gewoon een steriel klein kamertje met zo'n supersonisch bed met allerlei medische instrumenten om je heen (voor het geval dat) en dat wilde ik nu juist voorkomen, als het niet nodig is. Na de bevalling kun je wel in het geboortehotel verblijven, die kamers zien er prima uit (vergelijkbaar met de geboortekliniek). Edit: Er staat een oud topic op deze site waarin iemand haar ervaringen uitgebreid beschrijft.
Ja, de geboortekliniek in het Westeinde. Ik vond de verloskamer het belangrijkst, omdat ik in principe na de bevalling weer snel naar huis wil (tenzij ik echt totaal in de kreukels lig, maar ik ga even uit van een gemiddelde bevalling). En als ik wel langer moet/wil blijven, lijkt het me daar ook prima. Dus ik ben er voor mezelf wel uit, maar ik dacht: ik beschrijf voor de meelezers zo neutraal mogelijk wat me is opgevallen (al blijft het natuurlijk een mening).