net zwanger, achtbaan of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jomy, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jomy

Jomy Niet meer actief

Haii
    Ik heb net ontdekt dat ik zw ben. Nu een week of 5 denk.

Zou je als je zo pril bent nog in een achtbaan kunnen? En in een houten die niet over de kop gaat?

Graag ff jullie mening. Ben in de efteling.

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Ha Jomy,

Nogmaals van harte!! Ik zou ook twijfelen.. Belangrijk is dat je geen hevige druk op je buik krijgt en een achtbaan heeft altijd van die beugels die op je buik drukken om te zorgen dat je niet uit het karretje valt zeg maar.. Ik zeg: bij twijfel niet doen!!

Veel plezier vandaag!!

Groetjes Patricia

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Tja moeilijk...ik denk dat het gewoon kan maar dat je het zelf misschien niet zo fijn vindt.
    In principe zit je kindje veilig daarbinnen hoor....maar ik zou het zelf niet zo fijne gedachte vinden denk ik.

4. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Kijk even op het bord die bij de attractie staat. Zelf zou ik het persoonlijk niet doen.

Ennuh, gefeliciteerdddd!

5. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ze zeggen schokkende dingen afgeraden. Maar die nieuwe die niet over de kop gaat. Zou dat kunnen? Nieuwe achtbanen schokken niet zo. Maar houten of over de kop durf ik niet denk... Ik twijfel zo. Lees er zoveel verschillende dingen over... Pfff

6. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Als aller eerste GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!

En ik denk dat als je twijfelt of als het eng voelt of niet goed, dan de achtbanen lekker links laten liggen. Er is vast genoeg wat je wel nog kan doen :)
    En fijne dag vandaag.

liefs catje

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.014
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het niet goed voelt, moet je het gewoon niet doen. In principe zal het weinig kwaad kunnen, je baarmoeder zit nog achter je schaambeen. Maar stel je voor dat je een miskraam zou krijgen (ik hoop natuurlijk ban niet!) Dan ben ik bang dat je toch gaat denken: wat nou als ik niet... Dus alleen al voor je eigen gevoel zou ik er voorzichtig mee zijn.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan prima als je dat wilt aangezien idd je baarmoeder nog veilig achter je schaambot zit. Maar doe wat ok voelt.. Ik heb bijv ook een directe contactsport nog prima gedaan tot een week of 12 (toen kwam baarmoeder boven het schaambotje bij mij) waarbij ik toch geregeld een trap of iets in mijn onderbuik heb gehad; kon volgens de vk echt geen kwaad. Als het maar goed voelt.

9. Norge

Norge Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.292
    0
    0
    Onderwijsassistente
    Ja hoor, kan allemaal nog gewoon.

10. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Je kunt gewoon nog in de achtbaan, overigens alle banen die er in de efteling zijn... De houten is vervangen voor die nieuwe :p En de Python is vaak dicht omdat deze weg gaat...

Eigenlijk kan het pas kwaad als je buik niet meer tussen de beugels kan, maar kan me voorstellen dat je het geen prettig gevoel vind.
    En dan moet je het niet doen...

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja hoor dat kan. Zou niet op borden afgaan, bij de Efteling staat bij een draaimolen verboden voor zwangeren en in Disney bij het spookhuis. Overdrijven is ook een vak.

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hmm, het zou kunnen, ivm baarmoeder achter je schaambeen... maar ik zou het zelf niet durven.. stel het gaat mis, dan geef je voor de rest vna je leven de schuld aan die achtbaan... succes meid en geniet van je zwangerschap!

13. Jomy

Jomy Niet meer actief

Thnx voor alle reacties... Uiteindelijk ben ik van de 'spannende' dingen alleen in de vliegende hollander geweest en verder waren er idd genoeg leuke dingen.. vooral ook ineens heel veel zwangere buiken die me opvielen.

Nu weer lekker onderweg naar huis, ben doodop :d

14. Infantem Amor

Dan is het goed toch?! Als het maar gezellig was... En je banner nog ff aanpassen :p

15. Beccie88

Beccie88 Lid

21 aug 2012
    41
    0
    6
    Hey

Ik zou het ook niet durven hoor

16. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    je moet eens lezen hier in het topic met vraagjes aan de verloskundige

daar staat het, dat je zo pril in de zwangerschap gewoon op alles kan. de beugels zitten nu ook niet tegen je buik aangeduwd he. je baarmoeder zit nog volledig achter je schaambeen ...
    kan volgens hen helemaal geen kwaad

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Die houten achtbaan in de Efteling (die met 2 tegelijk gaan) die gaat echt hard hoor! Dan zou ik eerder nog in de Phyton gaan zitten.
    Heb wel vaak dat ik misselijk ben na zo'n ritje en als je dan ook nog last hebt van misselijkheid tijdens de zwangerschap zou ik het niet doen... Uiteraard moet iedereen doen waar die zich goed bij voelt.
    Villa Volta raad ik overigens wél met klem af, daar komen de beugels echt in je buik te zitten, veel meer nog dan bij een achtbaan

18. Infantem Amor

Ze is ondertussen al weer terug uit de elfteling ;)

De verloskundige raden het verder niet af als je nog maar 4 weekjes zwanger bent ;), maar had al gelezen dat ze alleen in de vliegende hollander is geweest..

19. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hihi ja ben alweer terug... Ben ook wel in de villa volta geweest maar geen strakke klem gezien... Gelukkig.

Maar ben wel blij dat ik verder niet in n achtbaan ben geweest. Als je een mk zou krijgen, zou ik idd t gevoel hebben alsof het 'mn eigen schuld' is... Ach, je moet er wat voor over hebben net zoals carpaccio, die ik heeeel erg ga missen :D

20. Infantem Amor

Hahaha ja je zult er wel wat voor over moeten hebben ;)
    Ik zal dan in het weekend mijn brie moeten laten staan en mijn kaneeltheetje :(

Deel Deze Pagina